Bolest a tuhnutí staré zlomeniny.

25 nepřečtených
  • vasek80

    Zkusím jestli nemáte někdo podobnou zkušenost či nevíte co pomáhá.

    V cca 13 letech jsem na Judu utrpěl tříštivou zlomeninu kloubů prostředníčku a malíčku na ruce. Kolem 40 roku se to začalo ozývat. Občas mě klouby bolí z vibrací a nárazů (bourací kladivo, jízda v terénu na kořenech) a nemohu dát snadno ruku v pěst, takže nemůžu pořádně pevně držet jednu stranu řidítek.

    Hybnost už asi nezachráním, ale je něco jak snížit bolest a tuhnutí v dříve rozlámaném kloubu?

    Prosím neodkazujte mě na radu Onucemu.

    0 0
    • Kos_CZ  

      Ukusil bych nižší tlak v pneu, měkčí odpružení vidle, měkčí gripy a jiné rukavice s tlumicím gelem. K tomu možná nějaké cvičení na tu ruku. Poptal bych se v nějakém rehabilitačním zařízení. Víc toho asi udělat nepůjde.

      Druhá možnost, co mne napadá, je ortoped – opětovné vyšetření onoho starého zranění = zda se v průběhu let nerozvinul ve zraněném místě nějaký špatný srůst nebo něco takového.

      0 0
    • MTBIKER doporučuje

      HSP SYMBOL Dres, černá Skladem > 2 ks

      Výprodej -18% HSP SYMBOL Dres, černá

      od 1 219 Kč -18% MOC 1 499 Kč

      Craft CORE Endur kraťasy se šlemi, černé Skladem > 2 ks

      Akce -22% Craft CORE Endur kraťasy se šlemi, černé

      od 1 259 Kč -22% MOC 1 889 Kč

    • Manas  

      Uprimne, je to proste stari a budes to citit. JE mozne to rozhybavat a davat tomu peci – tzn. aby to neprochladalo, aby to bylo rozhejbany a tak.

      Ja ted mam podobne – cele roky me koleno nevadilo (po operaci ACL) ale posledni rok je to znat. Omezil jsem to prave tim ze se rozcvicim, hejbu s tim a drzim to v teple :)

      0 0
      • nomecz  

        souhlasc, cvicit cvicit cvicit i ten blbej prst to potrebuje, vim to z vlastni zkusenosti jakmile v cviceni polevim tak se „stare rany“ zacnou ozyvat a ze jich je dost …

        2 0
      • vasek80  

        Koleno mám také odoperované a na to jsem si zvykl. Ortoped říkal že jsem adept na umělý kloub před důchodem.

        0 0
    • oberleutnant Weiss  

      Zkušenost praví, že pokud máš po čtyřicítce po ránu otevřený oči a vůbec nic tě nebolí, jsi s největší pravděpodobností mrtvola. Jediná pomoc je hýbat, cvičit, a zase cvičit a hýbat. A další den znovu a další zase a tak pořád dál, až dokud se nedostaví ten den, kdy máš po ránu otevřený oči a vůbec nic tě nebolí…:-)

      13 0
    • adam320  

      Za svuj kratky a bezvyznamny zivot se mi podarilo uz zlomit spoustu prstu na rukou vcetne jednoho palce a k tomu ruzny preseknuty slachy apod. V zasade mam jen dva prsty na levy ruce, ktery nikdy nedostali zasah(malicek a prstenicek) Nektery jiny prsty to naopak dohaneji opakovanym poskozenim

      Tristiva nastesti nebyla zadna z mych nehod. Ale s tim, ze by mi cokoliv jakoze opravdu pomohlo od bolesti pri ruznych cinnostech me nikdy ani nenapadlo premyslet:) Proste s tim ziju dal, tak jak se da a kdyz k tomu pridam dvakrat zlomeny zapesti na obou rukach, tak jsem akorat rad, ze muzu relativne vpoho delat svoji praci a konicky.

      Kazdopadne osvaleni mi zatim pomohlo a pomaha na vsechny pamatky svyho konani. Takze asi jedina rada, nenechat to vystydnout

      0 0
      • vasek80  

        Já mám právě to zrasované koleno a to mě vlastně přivedlo v 28 od kick boxu ke kolu. Když mám z kola a sportu silné stehna, tak dobrý. Říkám že dokud budu moci posilovat stehenní svaly, tak budu chodit. Pobolívá ale skoro pořád. Na to jsem si zvykl.

        Ale ty prsty na rukou mě štvou. Dělal jsem s bouracím kladivem a 2 týdny bez přehánění jsem nedal ruku v pěst. Dost vadí vibrace. Sekačka na trávu a strunovka mi to udělá na 2 – 3dny. To jsou situace kdy ani na kolo nemůžu, protože bych řidítka neudržel pevně déle než pár metrů.

        0 0
        • jmaselnik  

          je to 27 let starej zákrok a srůst z doby, kdy jsi ještě rostl. Určitě nic nepokazíš, když se půjdeš poradit s ortopedem. Klidně to může být jenom nějaká blbina opravitelná zákrokem v umrtvení.

          0 0
        • adam320  

          Uplne ti rozumim. Musim teda uznat, ze v takovym extremu nejsem, ale nemoci dat ruku v pest nebo naopak narovnat prst dobre znam a je to sileny. Nastesti to nikdy netrva dele nez par dni. Sekacka, strunovka, to je husty. Bouraci kladivo da na frak leckomu:) Me treba nici v praci razovej utahovak, musim stridat ruce a mam dny, kdy radeji delam pomalu s racnou. To je mi te lito snad najdes zpusob jak to aspon zlepsit

          0 0
        • Zembouch  

          Já si před 5 lety na motorce zlomil holení kost v kolením kloubu a před 35 lety jsem měl na stejné noze zlomenou stehení kost. Ruce z motorky mám taky domršený, včetně kloubů. Nejvíce mě na to pomáhá rychlá změna teploty. Koupání v horké vodě a osprchovat se studenou. Na ruce a lokty mě vždycky fungovalo dát dva kýble vedle sebe. Jeden s horkou vodou a druhý se studenou. Párkrát to vystřídat mezi sebou. Vždy musíš počkat, až se ti ta ruka celá prohřeje a pak jí dát do studené a zase čekat až se celá ochladí. Nejlepší je to vždy zakončit studenou. Žádné masti jsem nikdy nepoužíval.

          0 0
          • vasek80  

            Já to koleno mám také z motorky. Letos jsem se nechal vyhecovat kamarádem a koupil novou Betu 300. Mám už ale na motorce strach. Hlavně si nemohu dovolit jako živnostník marodit. To střídání teplé a studené jsem už někde četl. Zkusím.

            0 0
            • Zembouch  

              Já motorku opravil a občas na ní ještě jezdím, ale taky se bojím. Mám KTM 950 SM. To má místo sedla kladinu a tak jsem vždycky všechno držel rukama a klouby hrozně trpěly. Navíc dělám většinu dne na počítači, tak jsem to hodně cítil. Zkus to s tou vodou tak dvakrát týdně a už třeba po dvou, nebo třech týdnech uvidíš rozdíl. Mě k tomu navedl přítelkyně strejda, kterej si tak vyléčil tenisový loket (zkusil jsem to jen proto, abych doma neposlouchal, že si jen stěžuju a když mi dá někdo radu, tak že jí ignoruju). Na kole taky hrozně pomůžou kvalitní silikonový gripy. Mám tam ESI Chunky (mají i Extra chunky :) )a jezdím 80+km na MTB.

              0 0
    • plachťák  

      Pár otázek a podle toho možnosti a taky hned jedna rada – co nejdříve na ortopedii. Chce to RTG, jak vypadá kloub.

      1. Mizí ztuhlost po rozhýbání? Pokud ano, může to být osteoartróza. Projevy většinou ztuhnutí a bolestivost před pohybem. Jamile se to rozhýbe, tak je to lepší. Po tříštivé zlomenině kosti v oblasti kloubní hlavice může dojít ke špatnému srůstu a postavení subchondrální kosti (kost pod kloubní chrupavkou) a kloub se dostává do nefyziologického postavení a dlouhodobě se přetěžuje chrupavka, která buď nemá pořádnou oporu nebo je kloub mimo ideální osu. Také mohlo dojít při úrazu i k poranění samotné chrupavky a následnému rychlejšímu nástupu osteoartózy. Řešením jsou dlouhodobě chondroprotektiva (např. Condrosulf – jde i bez receptu v lékárně) a také vitamín C. Po cca 2–3 měsících užívání se zmírňuje bolestivost a mírně zlepšuje hybnost. + k tomu adekvátní námaha.
      2. Je otok = menší pohyblivost jen při nebo po zátěži? Pak může být na vině poškození měkkých tkání v okolí kloubů. Často právě po drobných mikrotraumatech – bourací kladivo, otřesy, excesivní námaha. Pak by mohlo pomoct užívání kolagenu ve vyšších dávkách (cca 4–10 gramů – výživa vazů a šlach), venofarmaka – např. Aescin, které pomohou s otokem + masáže nateklých tkání.
      3. může se také objevit artritida = zánět kosti + kloubu. Většinou je teda symetricky na obou rukou a je spojena s otokem a zarudnutím kloubů, které v pozdějších stádiích přechází v silnou ztuhlost, bolestivost a vyosení kloubů. Ale může být i izolovaně jako následek předchozího traumatu.

      Nemine Tě návštěva ortopedie, aby se zahájila správná terapie – co nejdříve. Objednací doby bývají bohužel poměrně dlouhé. Cvičení je na místě. Zkoušet termoterapii, co dělá dobře – před zátěží většinou teplo, při otoku po 20–30 min střídat chlazení a období bez chlazení. Tady to chce zkoušet, co bude dělat lépe. Ale je to jen podpora.

      5 1
      • vasek80  

        Děkuju za vyčerpávající odpověď. Nechápu proč ti za to někdo dá palec dolů.

        Když to ještě upřesním, tak většinou necítím bolest kloubů ale mám sníženou možnost uchopení protože ty dva prsty nejdou úplně zavřít do úchopu. Když dám ruku v pěst, tak mám omezený pohyb kloubů. Na kole tedy jen obtěžující ale nijak tragické. Proto jsem si asi oblíbil silničku a úchop za páky.

        Bolest kloubů mám hlavně kvůli těm vibracím. Delší sečení trávy (třeba po hodině), to bourací kladivo, ale s tím pracuju minimálně, nebo jízda na motorce zase déle než hodinu. Většinou lehkou bolest cítím tak 2 dny a pak zase klid. Jednou jsem po několika hodinách s tím kladivem trpěl určitě 2 týdny.

        No a co mě asi vadí nejvíc a je to asi pochopitelné a ortoped by mě určitě vynadal je bolest po boxu. Vím že na pytel musím lehce, ale opět druhý den ty klouby ztuhnou a asi mírně natečou. Ale to také šetřím, žádné zápasy ani rány se mě už dávno netýkají. Druhá ruka a ostatní prsty úplně v pohodě.

        2× do roka určitě piju Alavis. Nedávno jsem si koupil na záda infra červenou lampu. Zkusím ty klouby nasvitit a prohřívat.

        0 0
        • tomvv  

          A nemůže to být něco s karpálama?

          0 0
          • vasek80  

            Karpály mě zlobily když jsem pracoval v kanceláři, teď už mě netrápí vůbec. Toto je bolest kloubů které byly zlámané. Včera jsem si je 10 minut nasvítil 100W IR lampou a dával ruku vpěst a dnes je to lepší. Prohřáťí a rozhýbání pomohlo.

            0 0
        • plachťák  

          S boxem tomu moc nepomůžeš :-D to je jasné. Opakované údery/vibrace mohou za většinu těchto potíží a bohužel se to může zhoršovat. Podle popisu to vypadá spíše na traumatizaci měkkých tkání – tedy otok v oblasti šlach a kloubního pouzdra (zřejmě následek dřívějšího úrazu a možná ne úplně dobře srostlých tkání = větší náchylnost k přetížení kloubu a vzniku zánětu) Opravdu se objednej na ortopedii, aby se vyloučila celá řada faktorů.

          Pokud to zůstane jen u pozátěžového otoku, tak je na místě uvažovat třeba o zmírnění zátěže, kterou lze omezit (box) – spíše prevence artritidy nebo dřívějšího nástupu osteoartrózy.

          Po zátěži určitě masíruj (směrem od konečku prstů k dlani), případně přidej Aescin (zmírňuje otoky) a při větších potížích (i bolestivost) gel s diklofenakem nebo Ibalgin duo effect. Dlouhodobě Alavis klidně, ale doporučil bych spíše kolagen ve vyšších dávkách 4 – 10 gramů denně – pro zpevnění kloubního pouzdra a šlach.

          1 0
          • vasek80  

            Děkuji moc

            0 0
          • vasek80  

            Ten kolagen je ideální jaká značka nebo produkt?

            0 0
            • ladys  

              Používám viz foto. Na box se vybodni.

              0 0
              • vasek80  

                Já neboxuju nijak výkonnostně. Dříve jsem se tomu věnoval několik let. Ale teď je to jen 2× do týdne se trochou rozhýbat. Žádné rány do pytle, jen takový ťukec a lehký sparing. Ale každopádně pokud ty prsty budou zlobit jak poslední 2 týdny, tak budu muset ještě ubrat. Dříve to té ruce nevadilo. Ten kolagen zkusím co nejdříve.

                0 0
                • ladys  

                  Kamarád, bolí mne kyčel a chtějí, aby jsem hrál pinčes. Říkám mu, ať se na to vyse… neudělal to a výsledkem byla doporučená operace. Naštěstí se na pinec vybodnul a s cvičením je celkem OK. Můžeš mít problém, typu pařáty. S věkem se různé problémy násobí…

                  1 0
            • plachťák  

              Ono je asi jedno jakou značku, hlavně hledej kolagenní peptidy (hydrolyzovaný kolagen). Nechci tady dělat reklamu, je toho na trhu hodně, ale třeba v lékárnách Dr.Max najdeš Dr.Max kolagen drink. Chuťově dobrý a složení taky. A ještě přidej i vitamin C 500mg denně – pomáhá zlepšovat přirozenou tvorbu kolagenu.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.