• Paja

    Když nám to tu Patrik tak pěkně rozproudil, zkusíme ještě kvartál.

    0 0
    • babicak  

      Krásnou slunečno první rijnovou neděli. Vstávat a hurá na kolo, bando líná :-)

      0 0
    • mastihuba  

      no klidnější cesta nez po silnici

      0 0
    • mastihuba  

      když by zbyl někomu čas byl a byl by ochotnej mi hodit do sz mapku těch sjezdů okolo archivu, byl bych na Buku náležitě vděčnej :) myslím jako mapku ve smyslu malebný údolíčko, cihly atd… Ne že bych tam někdy chtěl jet s vama, ale vedle se o tom vede řeč a vubec netuším kde to je…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Polka  

        Tvl, Strava → Segment Explore…tisíce děkovných dopisů ;-)

        0 0
        • mastihuba  

          děkuji :)

          0 0
          • Jaroslávek  

            Ne, že jim tam budeš jezdit na mašině:-))

            0 0
            • Paja  

              To by nesjel.

              0 0
              • Jaroslávek  

                Tak třeba vyjet:-)

                0 0
                • mastihuba  

                  do lesa na moto nejezdím, nějak mi to jde proti srsti.

                  0 0
                  • babicak  

                    Na co jiného enduro motorka je? Nebude v tom i něco jiného? P. S. Kdo to byl teď u Olšan nevíš?

                    0 0
                    • mastihuba  

                      nevim a přesně takhle bych tam asi dopadnul… v létě byli kamarádi ve slovinsku, sjeli něco podobnýho, spíš lehčího někam do kaňonu aby zjistili že se nedostanou přes řeku aniž by se utopili a nahoru to tahali na kurtnách po jedné cca 500–600v.m v motohadrech a 40°C – takže ne. nejsem debil…

                      1 0
                      • pepek  

                        Tak ty máš alibi, že sis koupil silniční enduro, což je něco jako SUV (na silnici jede jak kroska a v terénu jak silniční mašina). Takže maximálně nějakou tu stringówku :-)

                        0 0
                        • mastihuba  

                          Vzhledem k tomu že najedu víc na kole…

                          0 0
              • mastihuba  

                spíš na gravelu, dal jsem si tam hrubší vzorek a koneckonců já měl boty vždycky dobrý a nestyděl se za to :P

                0 0
              • Vilém  

                Proc to jezdit na masine dolu, samozrejme musi nahoru.

                0 0
        • babicak  

          Jak si u neplacené STRV stáhnout gpx segmentů? Nebo raději poprosit kamaráda s placenou STRV?

          0 0
    • LM  

      Jakej servis byste doporučili na přepletení kola? Potřebuju dozadu dát novej ráfek, prasklinky kolem niplů mě lehce znervózňují :-)

      0 0
      • DePaX  

        Sám bych nevěděl:

        – výlet do Břeclavi :)

        – Birotariuska nabrala prý nepříjemnýho borca

        – Ufonův bratr, teď nevím v které dědině

        – Warps nevím, jestli funguje

        Do města na servis už nikam nechodím, nevím co se změnilo, co je novýho…

        1 0
        • chemik_mara  

          U té birotariusky, jestli je to ten starší borec, tak je docela v pohodě. Ale byl jsem tam naposledy někdy na jaře

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
            0 0
          • Paja  

            Smazáno na přání autora.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • JSt  

              celkem to chapu. ;-)

              0 0
        • mr.nikdo  

          Ufon – Lelekovice

          0 0
      • mastihuba  

        warps funguje (Coolo – Pozořice náměstí naproti Hrušky)

        0 0
      • mastihuba  

        na co to potřebuješ? mám doma zadní kolo zapletený na Novatec RU + carbon max 1 – cena dohodou :)

        0 0
        • LM  

          Na bajka. Místo Arch MK3 bych tam dal Arch MK4, kterej má zesílený okolí niplů :-)

          btw: pamatuju si dobře, že dioptrické brýle na kolo sis nechával dělat v Diamond Optic v AZ Tower?

          0 0
          • DePaX  

            On se dal i vyreklamovat, ale máš to asi dýl…

            0 0
            • LM  

              jj, ježděněj 4 roky a pak 1,5 roku stál v koutě

              0 0
          • mastihuba  

            ano pamatuješ si to dobře.

            0 0
          • scoty  

            Do teď jsem měl zadní kolo na LV v pohodě, kua.. :-))

            1 0
            • LM  

              Vítej do klubu :-)

              To máš jen u jednoho drátu? Já to mám u devíti :-D

              0 0
              • scoty  

                10…:-))

                Ale vyboulený to u praskliny není…a ráfek nehází…asi tam v zimě yebnu EX 471:-))

                0 0
            • Polka  

              Nemáš to umývat :-)

              1 0
              • scoty  

                Ještě jeden letošní Ráj to snad vydrží…:) Tady jezdím skoro furt xc na Růžovi ;-)

                0 0
    • novcze  

      taky máte se spojkou na hazce problémy? …už jednou jsem to seřizoval, spíš teda jako součást rozdělání ramínka, které vrzalo a teď jsem pozoroval nějaké lupání, už jsem myslel, že je to po cca 10tkm nějaké ložisko v zadní stavbě a ono to šlo od spojky na hazce, která zadrhávala, jsem tam špricl silikonový olej, abych to rozchodil, seřídil a cajk, co tam dáváte za vazelínu, nějakou spešl co na to shimano prodává kupovat nebudu

      0 0
      • mr.nikdo  

        Tusim jsem tam rval PTFE.

        Jak sla tlakem ruky na raminko?

        Pokud trhane = cistit a mazat

        0 0
        • DePaX  

          Než přišlo Sh 12s (11s?) neměl jsem o nějaké brzdě v hazce, její aktivaci, či dokonce potřebě ji udržovat, ni tucha.

          0 0
          • Vilém  

            Pritom ji shimano pouziva uz od dob 10sp. MTB.

            0 0
            • mr.nikdo  

              Asi tak :)

              0 0
            • DePaX  

              Měl jsem Sh 2 × 10, když jsem tam dal pilu 22z po vzoru Sramu, namotal jsem hazku, v r. 17 jsem nahodil Eagle, s RB TR jsem zkoušel Sh 12s hazku, první klacek nepřežila… možná blbý náhody, ale v 1 × 12 maj prostě kurevský skluz.

              0 0
              • Paja  

                3 sezóny a 12 XT drží, asi nejezdím takový pekla ;-)

                0 0
                • DePaX  

                  Tak ty seš eko-udržitelně smýšlející: Duratec od popelnic, Modus od SŠ… :)

                  0 0
                  • Paja  

                    No, tím to určitě bude O:-)

                    0 0
                    • mastihuba  

                      Asi byste se v tom měl víc vrtat pane doktore :D

                      0 0
                    • DePaX  

                      Mažeš brzdu? Jak často?

                      0 0
        • novcze  

          jj po sezoně to rozeberu, ale na ten ještě měsíc a něco ježdění jsem se v tom nechtěl víc vrtat

          0 0
      • Polka  

        Ne bo SRAM ;-)

        0 0
      • Paja  

        Spojkou nebo brzdou?

        0 0
        • novcze  

          tak v en je to clutch, jestli se tomu v cs říká brzda, tak je to brzda

          0 0
          • Paja  

            Jo, ale clutch znamená i svírat, jinak k věci, mazal jsem to zeleným Motorexem.

            0 0
            • Paja  

              …ale ideální to asi není, lepší bude třeba HPG-1 měla by tam být vazelína, která snáší vysoký teploty.

              0 0
              • pepek  

                vysoký teploty? asi řadíš bleskově rychle

                0 0
                • Paja  

                  Tady někdo nepochopil k čemu to tam je a jak to funguje :-)

                  0 0
                  • pepek  

                    Tak mi to vysvětli. Žádný podstatný zdroj tepla tam nevidím

                    0 0
                    • DePaX  

                      Sram-T namontuješ, sám si nastaví dorazy a krom baterky už nic neřešíš.

                      Musíš teda vědět, jak baterku správně zkontrolovat ;)

                      Můžeš do teho kopat a nic, ale může to odletět s kusem karb. rámu :)

                      0 0
                      • mastihuba  

                        Když to na tebe bliká červeně je to vybitý. To sem pochopil asi za 14 dnů. ????

                        0 0
                        • DePaX  

                          Jo, ale pokud zmáčkneš řazení, když kolo 10 a více min. stojí (zkoušíš to doma před vyjížďkou), je to úplně mrtvý :)

                          Probudíš to pohnutím nebo zmáčknutím čudlu na hazce.

                          0 0
                      • Vilém  

                        A s tou brzdou (spojkou) to ma spolecnyho co?

                        0 0
                    • Paja  

                      OK, není to tam kvůli řazení, ale kvůli pohybu/mlácení řetězu v terénu (chain slap) – vzhledem k tomu, že to funguje na principu tření, tak v dlouhým sjezdu (nejlépe v létě) se ta „brzda“ bude protáčet a generovat celkem velký teplo třením.

                      Viz. např. v diskuzi k tomuto videu

                      You are after a grease with a high operational temp. HPG-1's range is –20 to 540 degrees Fahrenheit. During a rough decent your clutch will get extremely hot and you do not want to cook the grease. HPG-1 is a good choice.

                      0 0
                      • pepek  

                        Tak rychle dolů nejezdíš :-) Pokud tak jezdíš, Kuttenkeuler mit MOS2 bude jistě lepší

                        0 0
                        • Paja  

                          Co ty víš o tom, jak já jezdím? ;-P

                          OK, celý to tam je…

                          Hello there, will MoS2 grease work for this maintenance? what can I use instead of your HPG1 grease?

                          Most Moly greases will have a operational temp range of less than 300 degrees. You are after a grease with a high operational temp. HPG-1's range is –20 to 540 degrees Fahrenheit. During a rough decent your clutch will get extremely hot and you do not want to cook the grease. HPG-1 is a good choice.

                          0 0
                          • pepek  

                            No vidíš a já jsem tu vazelínu ohříval v plechovce a byla furt hustá, dokonce i když plechovka už byla modrá, tak vazelína držela viskozitu. A netvrď mně, že dosáhneš za 2 – 3 minuty jízdy vyšší teploty, než homoklouby po 200km v kusu :-)

                            0 0
                            • Paja  

                              Ja nic netvrdím, to ti servisáci od Parktoolu, ale ti o tom, narozdíl od tebe, ví ho.vno :D

                              0 0
                              • pepek  

                                Ne, rozdíl je v tom, že já žádnou vazelínu prodat nemusím :-)

                                0 0
                                • Paja  

                                  :D Jestli jsi tu vazelínu ohříval v plechovce tak, že ta plechovka byla modrá a vazelína byla furt hustá, je pro tyto účely naprosto k ničemu ;)

                                  0 0
                          • JSt  

                            co to je extremly hot? brzdove kotouce zahrejes s bidou na 300 stC. nedovedu si predstavit, jak by nekdo mohl chtit vinglanim raminka saltru dosahnout srovnatelne teploty jako na brzdovem kotouci. tak nejak laicky bych rekl, ze doporucovana vazelina bude mit nezmenenou konzistenci, kdyz material saltru uz projde nevratnymi zmenami. :-D

                            0 0
                            • pepek  

                              Navíc ta molyka tam zůstane i když už vazelína bude dávno pryč. Na pedálech za pár let už žádná vazelína není, ale to černý tam furt je a pedál nezaroste.

                              0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
            • novcze  

              takže je to vlastně svěrač :) … ale zelený motorex mám a jestli to fungovalo, tak to po sezoně vyčistím a máznu motorexem

              0 0
    • LM  

      Vypadá to na poslední teplý den, tak hybaj ven :-)

      1 0
      • Jáchym 1  

        Už idu,už idu:-)

        0 0
        • mr.nikdo  

          Tez vam kapalo na kebuli?

          0 0
          • LM  

            Chtěl jsem napsat že ne, protože se v lese převážně prášilo, ale na posledních pár km jsem chytnul lehčí spršku. Nastěstí jsem stihnul dojet než začlo chcát pořádně :-).

            0 0
            • babicak  

              Jo, i blesky u nás létaly.

              0 0
            • mr.nikdo  

              Ja vyjel kolem 11 a neco poletovalo. Takove krasne osvezeni.

              Proto se ptam ;)

              0 0
          • Polka  

            Ne :-)

            1 0
          • Jáchym 1  

            Asi deset kapek při návratu od Prýglu do Bohunic(cca 14:00).

            Večer chcanec + blesky.

            1 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Excel  

      Dneska vzal nejakej hustej fotrik deti od hradu na Skalky a sjizdeli je na bajku dolu, pominu-li, ze v sobotu za peknyho pocasi tam jede na bajku jenom neznalec nebo amater, potazmo idiot, tak kdyz uz tam je ta cedule a kdyz tam lezou lidi a ty se tam pririti se svoji kolonou, tak je pak zensky, ktera seskoci z lavky, protoze se lekne a propadne se kamsi do hajzlu, prd platny, jeho ponauceni (pokrik), ze to nemusela delat. Lepsi bude vytahnout si hlavu z ******.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • mr.nikdo  

        Erupce na slunci?

        Dneska mi borec vysvetloval, ze si jeho pes chce hrat. Na povel neposlechl.

        0 0
        • LM  

          Asi. Já si dneska omylem vzal na přilbu svítilnu, kterou používám jen doma, protože moc nesvítí. A pak jsem v lese marně přepínal režimy a říkal si WTF? Ještě že jí používám jen jako doplňkovou k mnohem výkonnějšímu světlu na řidítkách. Ta byla dobrá tak k osvětlení tachecu a polohy páčky na tlumiči :-)

          Výkonná svítilna zůstala schovaná v popruhu, který z ní udělá čelovku, ve skříni…

          1 0
          • pepek  

            Tak tos mě potěšíl. Teď už se mi moje nedávná oprava průtokového ohřívače nezdá tak úplně tragická (vzhledem k věku)

            0 0
            • LM  

              Jediné co mne trochu omlouvá je, že jsem spěchal a tak jsem do batohu hodil první svítílnu, kterou jsem viděl :-)

              Chtěl jsem stihnout sjezdíky a vyhlídku ještě za světla.

              Předtím jsem se neplánovaně zadrbal zkoumáním, jak k vysokootáčkové modelářské brusce správně připojit prodlužovací díl pro jemnou práci (v návodu nic, takže nezbylo než improvizovat) a broušením zubů na kazetě.

              1 0
      • Polka  

        Kde to bylo? Skalky znám jen meteoradar.

        0 0
        • scoty  

          :-))

          0 0
          • DePaX  

            Ono je to celý takový jak napsaný od AI :)

            1 0
        • Excel  

          Zouvalka.

          0 0
          • DePaX  

            To jumpovala přes zábradlí?

            0 0
            • Excel  

              Ne, dovnitr, ale slapla do vzduchu a zahucela do diry.

              0 0
            • chemik_mara  

              Tipuju na druhe strane lavky podel skaly. Neni tam zabradli, jen dole rantlik a mezi skalou a lavkou je dira.

              0 0
          • babicak  

            To snad pochopil každý, nebo snad ní?

            0 0
            • Polka  

              Ne. Copak tam jsou nějaké Skalky s velkým S? A hrad je na druhé straně přes vodu. Já to pochopil jako nějaký skalnatý sjezd z nějakého hradu :-D

              1 0
            • pepek  

              Zaužívané názvosloví by se mělo dodržovat. Kvůli takovým samoúčelným změnám padají i letadla.

              0 0
          • mr.nikdo  

            U Zouvalky je hrad? ;)

            0 0
          • pepek  

            v sobotu za peknyho pocasi tam jede na bajku jenom neznalec nebo amater, potazmo idiot. A proč vlastně ty jezdíš/chodíš po prygltrailu v sobotu za peknyho pocasi, súdruh?

            0 0
            • DePaX  

              To je láska, to už neznáš ;)

              0 0
              • pepek  

                Jo, ti lezou všude. Jsme šli včera k U lavečky, že tam nikdo nebude (bo na rozhlednu šly davy). No a byli tam taky. Zaláskovaní, poběhlice, turisti, telefonisti, jacísi zelení teroristi. . . peklo. Ještě že člověk může jezdit ve všední den. Borec v posledním baráku tam má zaparkovaný Charger 1971 v pokročilém stavu rozkladu. Hned ochotně všechno ukazoval (že prý jsem jediný, co to poznal)

                0 0
                • Paja  

                  …důchodci zapomněls ;-)

                  Mohl jsi s námi u Jardy montovat skleník, tam se žádná taková individua nevyskytovala :D

                  0 0
                • pepek  

                  Charger

                  0 0
                  • DePaX  

                    V Masarykově čtvrti jsou k vidění také zaj. auta: Maybach, RR…

                    0 0
                    • pepek  

                      Nj, ti ale nepronásledovali S. McQueena

                      0 0
                      • DePaX  

                        Tenhle film se mi nějak vyhnul, ale taková Holka na zabití ;D

                        0 0
                      • Vilém  

                        Musel jsem se na to zase mrknout. Ten origo zvuk je super.

                        0 0
                        • pepek  

                          Jo zvuk dobrý, kontrola trakce a držení stopy poněkud slabší :-)

                          0 0
            • Excel  

              Bo ve vsedni den by tam pesky sel jen idiot, tak tam pesky chodim vo vikendech, ne asi. :⁠-⁠)

              Ale ja uz tam nejezdim ani ve vsedni den, s tou lavkou to je takovy nijaky.

              0 0
              • LM  

                Jj, ta dřevěná lávka je nuda i na gravelu…

                0 0
      • JSt  

        uhybaci sou nejhorsi. jeste za staryho stavu mi picus uhl ze schodu ke stredu do rovnyho v domeni, jak mi pomohl, a ja se trepal vo ziti po schodech na hrane. mozna to taky byla sobota. :-P

        0 0
    • obda  

      Musím si postěžovat. Včera jsem měl docela dobrý pocit, že mi to po nedávná rýmičce zase rozumně jede. Ale ne moc dlouho :-/ Ve dvou různých měnších stoupáních (cca 5–6 %) mne předjel nějakej borec (pokaždé jinej) rozdílem třídy. Komu tím prospějou? Dokud mne dojížděli, přišlo mi, že mají e-bajk. Bohužel neměli :D

      0 0
      • LM  

        To chce klid. Jak jsem víc jak rok nemohl jezdit na kole a ani jinak sportovat, tak se taky do kopce plazím a občas i kousek potlačím :-).

        Ale furt je to lepší než před pár lety těsně po borelióze, kdy jsem měl problém vyjít do 4 patra bez pauz mezi patry a na kole tlačil furt.

        1 0
        • obda  

          Jasně, taky to tak mám. Ale oproti pátku, kdy jsem byl ještě chcíplej, jsem se cítil fajn – a běžně mne moc lidí nepředjíždí, takže na to nejsem zvyklej ;) Akorát včera asi nějaké skvrny na slunci, či co :D Jinak vítej zpět a přeju svižný návrat do formy

          0 0
          • mastihuba  

            Já bych jen dodal že vždycky to může být ještě horší. :)

            0 0
            • novcze  

              no jen do smrti, pak už to horší být nemůže

              0 0
    • babicak  

      Nevímzda všichni zde čtou i MTN Brno, tak raději ještě jednou:

      V sobotu 4. listopadu v čase 8.00–17.00 se koná v katastru obcí Bílovice nad Svitavou, Babice nad Svitavou, Kanice a Řícmanice naháňka. Prosíme VEŘEJNOST, aby v daném časovém rozmezí do dotčených lokalit NEVSTUPOVALA. Děkujeme za pochopení.

      1 0
      • mastihuba  

        Cyklista opětoval střelbu. Nepřežilo pět myslivců a dva honci. :)

        3 0
      • pepek  

        Do 17:00? To už je tma. Mají noční vidění?

        0 0
        • babicak  

          Spíše Jiříkovo vidění.

          0 0
        • novcze  

          ne, kde zašustí tam střelí

          0 0
    • Polka  

      Pro zajímavost – 81.Brno :-/

      0 0
      • mr.nikdo  

        Muzu reagovat smichem? :D

        To je komedie toto.

        Mimochodem – jak to ma ted Brno a jednosmerky na kolech?

        0 0
        • pepek  

          Podle odvahy každého soudruha. Někde to není povolené, ale je to na pohodu a někde je to povolené, ale stejně tam radši nejedeš (cyklopruh na Francouzské).

          0 0
          • mr.nikdo  

            Ja si prave pamatuji, ze to bylo tema par let zpet.

            A Jachym to dole potvrzuje.

            Coz – podle mne – rozsiruje cyklostezky.

            Jinak se nesmeji Brnu. Ale 12. mistu…

            … kdyz opravujes chodniky a chces dotace, tak udelas sdilenou cyklostezku a chodnik (chodec ma prednost). Tak se na to misto dostanes. Ale casto je to odnikud nikam.

            0 0
        • Jáchym 1  

          V centru jsou:-)

          0 0
        • Polka  

          Můžeš, ale je to tragédie…hlavně že bude ta megahala. Vyškova na 12. jsem si všiml až teď, to nechápu, Prostějov mi na tom přijde daleko líp, ale projetej ho skrz na skrz nemám.

          0 0
          • mr.nikdo  

            Jak jsem psal vyse – smeji se jinemu umisteni, ze to je komedie…

            0 0
            • pepek  

              Komedie, ale penízky za studii pro AutoMat přitekly – avotomtoje.

              0 0
              • mr.nikdo  

                To potom jo.

                Uz se nebudu vzrusovat ani smat :D…

                0 0
    • mastihuba  

      Co ste tomu vrchnímu včera nakecali? Dneska se osobně stavil na deci. :)

      0 0
      • Paja  

        Vyrazil na další pade, tentokrát na jih?

        0 0
        • mastihuba  

          marihuansky, santon, sklep, sumice vildenberk, kalec, buk

          0 0
      • Motyll  

        Když nejde Mohamed k hoře…

        Donesl ti Bitra?

        0 0
    • Paja  

      Taková pěkná diskuze o tretrách, počasí, brněnských lokalitách......a depresích a Patrik to zamkne.

      0 0
      • babicak  

        Čekám Tišnovsko, YT … Part 2

        3 0
      • mastihuba  

        Takové vděčné téma :)

        0 0
        • Paja  

          Však to u něj znáš…bludný kruh, jak s kolama.

          0 0
      • Karaya  

        Že, zrovna když Jurovi došly argumenty ;-)

        0 0
        • pepek  

          Ještě měl přece napsat: Japonec až nakonec! (Ale to ve vzduchu visící rameno nebudilo zrovna důvěru :-)

          0 0
        • Paja  

          Jurovi, že by došly argumenty? To dřív opadá listí z dubu ;-)

          2 0
        • JSt  

          ale vubec, jen jsem povazoval za zbytecny to dal rozvadet, tak jsem te poplacal po rameni. ;-) kdybych to auto ted prodal a vodecetl povinny ruceni, su s kilometrovyma nakladama minimalne vo kacku niz, aby to bylo alespon trochu spravedlivejsi.

          a aby to bylo uplne spravedlivy, tak tojku mas cca stejne dlouho jako ja pazouta. na kolik te vychazi kilometr za ty bratru dva roky? ;-P

          0 0
          • Karaya  

            No prodejní cena je aktuálně pořád o něco vyšší než byla kupní, takže myslím, že velmi dobře. Ale prodávat ho kvůli tomu nebudu, a to ani tobě ;-)

            0 0
          • Karaya  

            Že jsi to ty, tak 2.68Kč/km. Počítám tedy jen palivo a servis. Případný zisk z rozdílu koupě a prodeje jsem zanedbal :-). Pojistku taky, když ji nepočítáš.

            0 0
            • JSt  

              :-D ja do tech 5,50 pocitam uplne vsechno, tzn. samozrejme i za kolik jsem auto koupil. hadam, ze ty s toyotou budes aktualne na 2 az 2,5 nasobku uvedeneho, ze? ;-)

              0 0
              • Karaya  

                Psal jsi s odečteným povkem. S pojistkou jsem na 3.172Kč/km, s tím ale, že pokud se s tím cokoliv stane, tak to buď zatáhne pojišťovna celé, nebo u havárie vlastní vinou po mě bude chtít 5000,–

                To bych tedy HAV měl odečíst taky, protože tuhle službu ty nemáš – tzn. 0.4Kč/km dolů

                Kupní cenu už jsem snad dostatečně vysvětlil, že aktuální nabídky na podobné auto, jako mám, jsou cca o 30000,– výše, než za kolik jsem to kupoval. Takže nevím proč bych to měl do nákladů zahrnovat. Na rozdíl od tebe to pak nepůjde na šroťák, ale dostanu peníz zpět. Chápeš to už, nebo to potřebuješ ještě nějak více polopaticky? ;-)

                A kdybys na mě šel s náklady obětované příležitosti, tak to zvedne cenu tak možná o desetník :D

                0 0
                • JSt  

                  ja tu sluzbu nemam, protoze pro starou popelnicu nedava smysl. ;-)

                  kdyz ti to auto ukradnou, taky to nebudes pocitat do nakladu?

                  0 0
                  • Karaya  

                    Když mi ho ukradnou, dostanu peníze od pojišťovny. Člověče zjisti si o pojištění něco..

                    0 0
                    • JSt  

                      za tri tycky rocne mas auto plne pojistene havarijne i proti kradezi? co mam povedomi, je to za danou sluzbu u novejsiho auta spis cena za mesic. ;-) tohle je me prvni auto, tedy bez bonusu jsem na dvojnasobku jen za povinny ruceni a nevymyslim s tim rozumne nic se svymi moznostmi. ;-D

                      0 0
                      • Karaya  

                        Kde jsi přišel na 3 tyčky? Já platím za vše jen o něco málo víc, než ty jen za Povko. Bonus mám maximální.

                        Asi se budeš divit, ale za Pov dáš u starého auta o dost víc než u novějšího – vychází horší škodák.

                        Ono se není čemu divit, Pov kryje způsobenou škodu a s novým autem se jezdí opatrněji a bezpečněji než se starým.

                        0 1
                        • JSt  

                          nekde v tom zamcenym vlakne mi utkvela ta castka v hlave. ale mozna jsi to psal k honde, mne ted napada…

                          neboj, to vsechno vim. navzdory vyssimu povinnemu ruceni vychazi v souhrnu provoz stare popelnice levnej nez noveho auta. ;-)

                          posledni veta je dost naivni. ;-)

                          0 0
                          • Karaya  

                            Než nového asi jo. Ale celou dobu tady řešíme provoz 20 let starého auta a cca 5 let starého auta.

                            A tam s tebou nesouhlasím a už jsem ti doložil dost čísly, že to levnější nemáš ????.

                            0 0
                            • JSt  

                              dolozil jsi mi, ze u dvacetileteho auta vychazi po dvou letech kilometr minimalne o kacku levnej nez u petileteho po deviti letech provozu. ;-)

                              v pojisteni aut opravdu nejsem kovany, protoze zpravidla tam byva spoluucast a i kdyby byla jen 3000,– tak za tu castku si na stare auto sezenu vpodstate cokoliv. ted cerstva zkusenost sousedu, kdyz jim na i30 vandal ulomil raminko sterace – cena vymeny 3000,– stejna jako spoluucast. dekuji nashledanou.

                              0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                              • Karaya  

                                Taky jsem ti doložil, že pětileté po třech letech provozu vychází o 2,40Kč/km levněji, než tvůj veterán.

                                To jsi asi přehlédl :-P

                                Tak stará auta buď už havarijně pojistit stejně nejdou, nebo se pojišťují na limit a s co nejnižší spoluúčastí – třeba 1000,–.

                                Některé pojišťovny umí některá rizika i bez spoluúčasti, třeba zrovna ta, kde mám pojištěno svoje.

                                0 0
                                • JSt  

                                  to bys mohl rict ve chvili, kdbys nemel v aute ulozeny statisice. ;-) stejnou optikou bydlim a jeste par desitek let budu bydlet zcela zadarmo. coz je samozrejme stejny nesmysl jako tebou uvadena cena a lhal bych si do kapsy. ;-)

                                  za me je auto po zaruce obecne loterie a cim drazsi a mladsi rok vyroby, tim vic mas vsazeno. ;-)

                                  0 0
                                  • mastihuba  

                                    Nejlepší je když auto nemáš. Nic tě pak nestojí. :)

                                    0 0
                                  • Karaya  

                                    Já už nevím, jak ti to ještě vysvětlit. Párkrát už jsem prodej auta a koupi jiného absolvoval a opravdu za něj peníze dostaneš. Pokud ti ho někdo ukradne, nebo nabourá, dostaneš peníze od pojišťovny, koupíš jiné nebo opravíš.

                                    Pokud nedokážeš žít s tím, že máš pár platů uložených pod domem na ulici, místo toho aby ležely v bance, pak ti nezbývá než jezdit ve vracích v ceně měsíční výplaty ;-)

                                    1 0
                                    • babicak  

                                      Ne každý ale má měsíční výplatu jako Ty :-)

                                      0 0
                                      • DePaX  

                                        100?

                                        0 0
                                      • Karaya  

                                        Měsíční výplaty v Lidlu jsem myslel :-)

                                        0 0
                                        • JSt  

                                          davat vyplatu za nesmysl jako auto? :-D navic tohle vzhledem k motoru a rocniku (na predfaclift uz to neni s dilama zadna slava) nepovazuju za vylozene zajimavou cenu. :-P

                                          0 0
                                    • pepek  

                                      Vždyť zrovna ty sis Citroena velmi pochvaloval :-)

                                      0 0
                                      • Karaya  

                                        :D ten byl tak za 5 výplat minimálně. Stejně jako FR-V a Auris teď. Dávám za ty auta ± pořád stejně.

                                        Citroena jsem měl ale bohužel příliš krátce, hrozná škoda. Pohodlnější a výkonnější auto jsem od té doby neměl.

                                        0 0
                                        • DePaX  

                                          Kerýho?

                                          0 0
                                        • JSt  

                                          jedno z mala normalnich aut, kam dozadu narves tri sedacky. mel jsem ho taky v hledacku. oproti pezotu se dal poridit praktricky jen s modernejsima dieslama s vic kurvitkama. i ty ctyri koule u kol budou v pripade problemu spis pro zlost, jako ostatne cokoliv nestandardniho.

                                          0 0
                                          • Karaya  

                                            Juro, já se s tebou ohledně aut asi neshodnu na ničem. 4 koule stojí podobně jako 4 tlumiče, jen vydrží déle a dokud nerupne membrána, tak nemění vlastnosti. Na rozdíl od tlumiče, který se od výroby postupně zhoršuje. Stačí se o to trochu zajímat. C5, co jsem prodal v 2012, prošla na STK v 2021 jen s pár lehkými závadami. RHR je trvale hodnocený jako jeden z nejpovedenějších nafťáků, však si ho taky zakoupily i další fabriky poté, co vzdaly pokusy o vlastní konstrukci, že Pepku :P

                                            0 0
                                            • JSt  

                                              kazde stare auto projde stk jen s par lehkymi zavadami nebo neprojde vubec. ;-)

                                              proc citroen prestal koule delat, kdyz je to tak skvele? :-)

                                              co se spolehlivosti a nakladu na urzbu tyce, bude rhr urcite az za mym rhy. tim nechcu rict, ze by rhr byl spatny motor, jen je tam vic veci, ktere casem odejdou.

                                              0 0
                                              • Karaya  

                                                proc citroen prestal koule delat, kdyz je to tak skvele? :-)

                                                Protože to bylo výrobně drahé…

                                                0 0
                                                • JSt  

                                                  dyt o prispevek vys pises, ze to stoji stejne jako bezny tlumic a funguje to lip. a ted napises, ze to je drahe. :-D

                                                  0 0
                                                  • Karaya  

                                                    Juro, tak to vezmeme jako pro dítě:

                                                    1. Najdi si na wiki/youtube/kde­koliv něco o hydraulickém pérování by Citroen a zkus z toho pochopit z jakých komponent se skládá hydraulické pérování. Mělo by ti dojít, že to není jen o koulích.
                                                    2. Zkus odhadnout výrobní cenu jednotlivých dílů a srovnat ji s výrobní cenou pružiny a tlumiče.
                                                    3. Řekni si, že jsem se tím postem moc nevyznamenal a napiš Standovi, že už to chápeš.

                                                    Kdyby náhodou neklapl už bod 1), tak ti prozradím, že nejdražší část toho systému je BHI jednotka, což je věc, kterou u metalického podvozku samozřejmě postrádáš. Ty, jako uživatel, její cenu řešit nemusíš, slouží dlouho a závady moc nejsou.

                                                    Ale Citroen ji musel co? Správně, vyrobit :P

                                                    0 0
                                                  • JSt  

                                                    ale standa je nejak furt krok az dva pozadu. ;-) princip mi je samozrejme jasny, proto jsem psal, ze kdyz se to zacne srat neni to takova sranda jako kdyz ti odejde jeden tlumic. zavady moc nejsou znamena, ze jsou. a narovinu ti reknu, ze u koupe bych maximalne dokazal zkontrolovat, ze to nikde do okabijicne nechcije. ;-)

                                                    je to funkcne bezesporu lepsi reseni oproti konvencnim tlumicum za cenu vyrazne vyssi slozitosti systemu. jedna koule stoji jako bezny tlumic i s perem na jedno kolo, kde uz se ale nic dalsiho nemuze ******. u c5 uz to alespon neni spojeny i s brzdama. :-)

                                                    kdyz jsem si mohl zvolit prakticnosti vicemene ekvivalentni auto, ktere tuto potencialni past nema, byl to jeden z duvodu, proc citron nebrat. obecne jsem priznivce jednodussich spolehlivejsich reseni, byt lehce na ukor funkcnosti.

                                                    0 0
                                                  • Karaya  

                                                    Když píšu ze závady moc nejsou, tak fakt nejsou. Nebo třeba až když to má fakt hodně najeto, 500t+.

                                                    Ty jsi to nikdy neměl, navštívil jsi teda alespoň někdy třeba klubové fórum a pročetl sis ho?

                                                    Nebo zas jen teoretizujes a děláš vlastní závěry tak, aby ti pasovaly do toho, co chceš slyšet?

                                                    Nicméně k C5 je potřeba přistoupit tak, že to auto má v sobě spoustu techniky, ke které se jiní výrobci ani nikdy nepropracovali. Kazí se ale jiné věci, než zrovna ta hydraulika nebo motor samotný.

                                                    Takže pokud jsi chtěl auto, ve kterém se budeš vrtat sám, aniž bys potřeboval pomoc někoho dalšího kdo tomu rozumí, tak je dobře že jsi šáhl jinam.

                                                    0 0
                                                  • babicak  

                                                    Jestli mohu doporučit zcela bezproblémový Citroen, tak C1. Po ujetí 160 tis km pouze měněn olej a desky/obložení. Koupil jsem ho pře 12 lety za cca 120 tisíc. Jakou stinnou stránku vidím, žeje to městské auto nevhodné pro vícečlenou rodinu.

                                                    0 0
                                                  • JSt  

                                                    jakoze kdyz se na hydropneumatickem pruzeni neco pokazi jde o slozitejsi a drazsi zalezitost nez u bezneho pera s tlumicem je teorie? :-) i tricetilete auto je zbytecne slozite i bez toho.

                                                    co je na c5 jeste tak vyjimecneho a co se kazi, abych mel prehled. ;-)

                                                    0 0
                                                  • Karaya  

                                                    Ano. Záleží přece na tom co se pokazí a kolik to stojí. O kroužek nebo prachovka není nic drahého. Ta koule také ne. Abys věděl o čem mluvíme, zde ji máš

                                                    Srovnej si to s novým tlumičem a pružinou sám.

                                                    Vlastně jsem fakt rád, že jsi to FR-V ode mě nevzal, protože až bys někdy musel kupovat tlumič na předek, tak by sis na mě nejspíš počkal a dal mi nakládačku :-) Pak bychom si mohli popovídat o nákladech na běžné pero s tlumičem :D

                                                    0 0
                                                  • JSt  

                                                    zas par kroku zpet. ;-) dyt jsem ti uz psal, ze koule stoji jako tlumic s perem na jedno kolo. ;-) dozadu to bude na pezota jeste o par stovek levnejsi. ;-) menil jsem teda jen preventivne zadni pera kvuli kouli a privesu, aby mi ty uz unavene pusobici nahodou nepraskly nekde daleko od domu s boudou na kouli. jedna stala 450 korun. samozrejme by asi nebyl problem koupit desetkrat drazsi, ale vis jak. na to moje mrdani…

                                                    0 0
                                                  • Karaya  

                                                    Ještě u tebe fakt nevím, co ti dochází a co jen trolíš. Když náhle přecházíš z postu o výrobních nákladech na cenu servisu u ojetin, tak ti radši ještě objasním, že výrobci u aut řeší každý dolar v nákladech. Kromě výroby samotné taky musíš počítat vývoj, servisní síť atd. O tom, proč to Citroen zařízl a co převážilo, stejně můžeme jen spekulovat.

                                                    0 0
                                                  • mastihuba  

                                                    Kluci začínáte se zacyklovat :) apropo měli sme BX a tohle už fakt ne. :)

                                                    0 0
                                                  •  
                                                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                                    0 0
                                            • pepek  

                                              RHR je myslím TDCi, který byl ve Fordu spíš prů*er, s novými verzemi pořád horší a horší. Nevím, nakolik si to zavinil Ford sám: napřed Delphi, pak přišlo 1,6 s homeopatickým množstvím oleje a geniálním provedením vypouštění navíc.

                                              0 0
                                              • Karaya  

                                                Jestli si to dobře pamatuji z dob navštěvování C5 fóra, tak Ford si ten motor tak trochu zbabral zase sám. Zbavil se regenerace pomocí aditiva a místo toho vstřikuje naftu při výplachu = ředění oleje a mrtě dalších problémů. Pak taky má myslím od začátku i jiné vstřikování, než PSA.

                                                Každopádně v Citroenech je to bezproblémový motor. Na rozdíl od benzínů, které zase nejdou PSA.

                                                0 0
                                                • pepek  

                                                  Jo, to ředění oleje jsem zapomněl. Logicky-když uděláš malou vanu s trochou oleje, tak si ho zředíš naftou:-) Teď už naštěstí takové věci nehrozí, Fiestu, Mondeo i Focus zařízli a pojedou výhradně elektriku. Lidi prý už na to čekají ve frontě, někteří i ve spacáku před obchodem, aby se stihli zapsat do pořadníku.

                                                  0 0
                                    • JSt  

                                      mne prijde, ze tobe unikaji souvislosti. patrne jen proto, zes mel doposud stesti. jakoukoliv bouracku opravis, pojistovna mozna i zaplati, ale drazsi auto tim ztrati na hodnote klidne vic, nez kdybys starou mrchu bez nahrady odepsal a poridil druhou. ten pokles ceny auta ti pojistovna proplati? ;-)

                                      mozna mas tak skvelou pojistku, ze ti zaplati i prasklou hlavu nebo potkanej motor, netusim. :-) si vzpominam, jak kolega resil na nejake dieslove astre (mel ji od novoty) chvili po zaruce mrtvy dpf, kery origo stalo pres 100 papiru a druhovyroba tehdy neexistovala. na toyote snad zadna podobna past neni a pokud pominu, zes poridil sesticlenne rodine petimistny auto :-) je to urcite rozumna volba. jinak za me na petiletym aute se muze uz ****** prakticky cokoliv (jde to pojistit?) stejne jako na dvacetiletym, jen naklady na opravu budou vyssi. na druhou stranu na dvacetiletym aute se ti nic nemusi ****** stejne jako na petiletym. je to loterie. ;-)

                                      0 0
                                      • Karaya  

                                        Já si myslím, že mně souvislosti neunikají, jen s tím mám více přímých zkušeností, než ty. A to si asi odmítáš připustit.

                                        Na každém autě se ti může cokoliv pokazit, jen na novějším máš jistotu, že seženeš díly. Zatímco na starém se může stát, že už to sehnat nepůjde, nebo jen z vrakáče. Dáš prachy za práci a vydrží to to jen chvíli. Nebo kvůli tomu auto odepíšeš a sháníš jiný podobný vrak. Samozřejmě je dobré si o konkrétním modelu nejprve něco zjistit a podle toho model a motorizaci vybírat.

                                        Tebou zmiňované DPF si snad před koupí otestuješ, pokud jdeš do nafty, nebo si zjistíš jak se k tomu staví výrobce. Např. u C5 nabízí výrobce repasovaný za poměrně dobrou cenu, v diagnostice zjistíš interval regenerace a hned víš, jak na tom jsi.

                                        Prasklá hlava nebo potkaný motor je buď špatný výběr motorizace (VW koncern např.) nebo zanedbaná údržba v kombinaci s ignorováním kontrolek. To jsou zase věci, které si můžeš ověřit dopředu.

                                        Shrnuto – práce stojí stejně na 5 i 20 let starém autě, kvalitativně stejné díly podobně.

                                        A to tady celou dobu tady pomíjíme aspekt aktivní a pasivní bezpečnosti. 406 je určitě povedené auto, nevím jakou máš motorizaci, ale RHZ umí být mnohem větší past než to novější RHR. Nehodu bych v něm ale teď každopádně absolvovat nechtěl.

                                        0 0
                                        • JSt  

                                          bezpecnost nepomijime, tou jsi zacal v tom zamcenem vlakne a hned jsem ti dal za pravdu, tam neni o cem diskutovat. s cenou dilu lze souhlasit do urcite miry – nektere drahe komponenty starsi auta nemaji vubec.

                                          prides mi moc suverenni – cokoliv se na aute pokazi muze si za to clovek sam bud kvuli nevhodnemu vyberu auta nebo nevhodnem zachazeni. s cimz lze tez i souhlasit, ale neomylny neni nikdo. a to je kam mirim.

                                          a co se dpf u dieselu tyce, jestli koupis ojetinu a planujes si ji nechat trosku dyl, nemusis vpodstate nic overovat, za dobu vlastnictvi auta ho urcite budes muset menit. novejsi diesly postradaji pro maly najezd uplne smysl. ;-)

                                          0 0
                                          • Karaya  

                                            Vykládáš si to zase nějak divně. Vždyť tam píšu, že na každém autě se ti může cokoliv pokazit a pak to dále rozvíjím s cenou práce a kvalitativně srovnatelných dílů.

                                            Souhlasím s tebou, že novější auta mají obvykle složitější techniku, než ta starší.

                                            S DPF s tebou zásadně nesouhlasím, u některých aut je selhání DPF nebo úplně stejně katalyzátoru u benzínu, z hlediska nákladů na opravu smrtící. Dobrým výběrem modelu tomu můžeš předejít.

                                            Pěkný příklad mám zrovna u tchána, který si v Áčkách nechal vnutit staré Sorento s 2.4 benzínem a katy před smrtí. Pak mě několik let mučil s tím, ať mu ty 2 katy seženu za cenu nepřevyšující celé auto. Nakonec to pak před další STK odprodal zpět zase do Áček. Jinak se na tom autě nekazilo nic a jezdilo pěkně.

                                            0 0
                                            • JSt  

                                              cena prace je vzhledem k cene stareho auta nesmysl. proto jsem nekde zminoval, ze se tema opravama musi clovek bavit a servisum se, pokud mozno vyhybat.

                                              univerzalni katik stoji do 1500,– a po stk mohl tchan vratit vykuchany puvodni a jeste chvilu pojezdit. ;-)

                                              btw. dneska uz jsou ty filtry pevnych castic myslim i u nekterych petiletych jetin na benzin. :-P

                                              0 0
                                              • Karaya  

                                                Hmm, pak kdo je tady suverénní :P

                                                Pochybuju že víš o kterém konkrétním modelu a motoru se bavíme. Cenu univerzálního katu dáváš z Feldy, aby ti to dobře vyznělo :D

                                                Tady i nejistá náhrada už pomalu převyšuje cenu auta.

                                                0 0
                                                • babicak  

                                                  Jestli máš pojízdnou Fildu za 15 stovek, tak ji beru.

                                                  0 0
                                                  • Karaya  

                                                    To teda nemám, ale univerzální kat na Sorrento 2.4 fakt nestojí 1500,–

                                                    0 0
                                                • JSt  

                                                  psals 2.4 beneli sorento, tak jsem si to vylozil jako g4js od hjundaje. tady mas katalyzator primo pro nej. https://allegro.cz/…t-8881165746 ;-) neni to tak levny jak jsem myslel, ale uplna vrazda aby se kvuli tomu auto muselo prodat taky ne.

                                                  0 0
                                                  • Karaya  

                                                    Jsou tam dva a lze se dočíst, že to dost pravděpodobně neprojde ani s nimi a je potřeba jít do originálu.

                                                    Vlastní zkušenost s náhradou nemám, takže tentokrát jen teoretizuji, jako ty ;-)

                                                    0 0
                                                  • JSt  

                                                    emise nejsou jen vo katalyzatoru, zejo. klidne se muze stat, ze auto neprojde i s fungl novym originalem. ;-)

                                                    0 0
                                                  • Karaya  

                                                    ano, ale zároveň máš 100% jistotu, že to bez něho neprojde :-P Pokud teda vynecháme kapříky atd…

                                                    0 0
                        • mastihuba  

                          pov na almeru 2001 platim 1549kč/rok

                          0 0
                      • mr.nikdo  

                        Kolik mas POV?

                        0 0
                        • JSt  

                          pet a pul. O:-)

                          0 0
                          • mr.nikdo  

                            To nebude tak hrozny.

                            Mas asi dobre pojistena vsechna sedadla, co? A vic ridicu.

                            Mam pocit, ze to mam u zeny taky. A jde se dostaz niz, ale muzes mit pak potize s pojistovnou…

                            Na svem mam POV nizsi, diky HAV.

                            0 0
                            • babicak  

                              Také může být pojistník někdo jiný, třeba táta s 30 lety bez nehod a pojištěný pak JST. Zde jde sjednat i výraznou slevu.

                              0 0
                              • JSt  

                                ano, ale to mi neprijde z dlouhodobeho hlediska jako rozumne – neziskam bonusy. nebo se pletu?

                                0 0
                                • mr.nikdo  

                                  V tomhle to podepisu ppd JSt.

                                  Jako mi narostla POV, kdyz jsem hlasil ponicene auto na PCR, kvuli hit and run. Byl jsem jediny ucastnik nehody.

                                  A realne – ve 30 letech se takhle kryt rodici – to nezni moc dospele ;)

                                  0 0
                                  • mastihuba  

                                    ja měl loni a předloni čerpani na HAV 1× 80.000 a 1× 40.000,– poslali mi kombi na 22tis, dal sem vypoved a vzapěti mi nabidli 14,5 tacu. Jsou to ku..y vychcany. :) kafe super :)

                                    1 0
                                    • mr.nikdo  

                                      :D

                                      Ja ani necerpal, nakonec. Ale podle mne brana nehoda, jediny ucastnik – zrusime bonusy.

                                      Narostlo mi to asi o 700 na kazdem aute.

                                      Super. Ja uz mel 3 od rana :)

                                      0 0
            • Paja  

              Vy si jako někde evidujete náklady na provoz auta, vč. všeho, co do toho lijete apod?

              0 0
              • Karaya  

                Ja, natürlich

                0 0
              • pepek  

                To je úchylka, totok. Soused to měl ještě víc vymakaný, kromě tohoto všeho si pečlivě zapisoval každou cestu, kam jel a proč, stav km a kdoví co ještě. Vždycky vylezl z auta tak 10 minut po příjezdu :-)

                1 0
                • Karaya  

                  Za tento rok tam mám 17 záznamů, to mi nepřijde zas tak moc, na to že si pak dokážu vyhodnotit, jestli se mi ještě vyplatí vlastní auto, nebo mám jít do sdíleného. A taky oponovat Jurovi v jeho zkreslených představách :-).

                  Naopak na kolech nesleduji náklady vůbec, tam není důvod :D

                  0 0
                  • LM  

                    Na (novým) kole to ani počítat nechceš. To kolikrát vyjde na km dráž než to auto :-D

                    0 0
                  • pepek  

                    Ten web, cos sem dal, je ale nějaký pohádkový, ne? Prý 6,7 – 7,8 to je skoro jak ti škodofkáři s 1,9TDI :-) (když já mám furt 9,2– 9,5?!)

                    0 0
                    • Karaya  

                      S TDCi? To snad ani nejde, ne?

                      0 0
                      • pepek  

                        TDDI žralo jenom 7,4. Totok je 1,8 benzín, pod 4000 to nejede, takže musíš 4 – 6,5 (7) a furt řadit. Je to motor od Mazdy.

                        0 0
                        • Karaya  

                          U Hondy jsem na bronzové pozici v absolutním pořadí.

                          A Toyoty jsem podprůměrný – to jsou ty jízdy na dovolenou po dálnici a ještě s kolami na tažném. Hybrid je nejúspornější v rovinatém městě.

                          0 0
                    • mr.nikdo  

                      Co je s tim za problem?

                      Dlouhodobe mam spotrebu 6,64 :D

                      Na Shade 2.0 TDi

                      0 0
                      • pepek  

                        To ti věřím, jel jsem s 1,9 Mk2 a ta rafička byla jak zaseknutá. To vůbec nežere. Ale pocit z jízdy nula, nevíš, kde máš př. kola, sedadla prkenná, boční vedení schlecht, zadek odskakoval, i když tam ještě byla nějaká náprava. atd.