Flat-mount vidlica s M6 zavitmy. co s tym?

13 nepřečtených
  • Mamut

    Kupil som pred peknymi par mesiacmi karbonovu vidlicu na 26" decko-bike. Bol to nekonecny vyber, pretoze som chcel som najmensi rozmer axle-to-crown, non-tapered krk, zaroven obyc. rychloupinak a k tomu co najvacsiu priechodnost pre horsky plast. Nakoniec uspech v podobe https://vi.aliexpress.com/…1712762.html (1. varianta). Axle-to-crown len 400mm, 2.2" plast vojde urcite a mozno aj viac, vidlica pekne spravena, vaha sedi atd.

    Az teraz som sa dostal ku skladaniu biku a ukazalo sa, ze cinan do karbonu vlozil inserty na flat-mount brzdu sice celkom presne, ale na zavit M6 a nie M5. Standard hovori, ze ma byt M5, vsetky adaptery s tym pocitaju, prikladaju srubky M5 a ich zahlbenia pocitaju s hlavou mensou ako mavaju M6 sruby. Adapter vyzera nejak takto https://www.trekbikes.com/…ter/p/33292/?… (mam iny z Ali, ale na tomto pekne vidno otvory). Ten 1. a 3. otvor zhora su na M5 a aj to zahlbenie okolo otvoru je len na M5 hlavu.

    Takze su dve moznosti:

    1.) Prevrtat adapter tak, aby sa vosli M6 aj s hlavami.

    2.) Nejak vyvlozkovat zavity vo vidlici, aby sa z nich stali M5.

    Zatial som siel provizorne 1. cestou a nasiel som M6 s co najmensou hlavou. Vrtal som ale len v ruke a obzvlast ten spodny otvor (3. zhora) ma kvoli sikmemu nabehu strasnu tendenciu uhybat vrtak dohora. Takze som ho musel tlacit mimo osu a pouzivat aj ako frezku atd. Na presnu pracu by to chcelo fakt tuhu a pevnu stojanovu vrtacku, asi aj bezna hoby by pri vrtani uhla. Nemam ziadnu. No, nejake maso tam ostalo, decko ma 25kg, takze aj brzdne sily tomu odpovedaju. Docasne to vydrzi, ale dlhodobo by som to chcel mat spravene poriadne. Pocitam s kupou noveho adaptera, nejakeho priatelskejsieho k vrtaniu – viac masa a kolme vstupy do M5 otvorov, aby sa to dalo dobre vrtat.

    2. moznost by bola lepsia, ale kedze som nenasiel nikde vlozky z M5 na M6, tak usudzujem, ze rozdiely v rozmeroch su tam male, ze sa to neda vyrobit. Alebo da?

    Dalsia moznost by bola tam M5 nejak vlepit (lepidlo typu tekuty kov), zavit sruby namazany, aby som ju mohol po zatvrdnuti dostat von. Mozne problemy:

    1. sruba tam ostane zalepena a potom mozem asi vidlicu vyhodit ($100 v riti)
    2. pravdepodobne to tam nevlepim presne v ose. Neviem ci by to vadilo, kedze hlavna je asi dosadacia plocha pre adapter a dalsia moznost doladenia je este brzda voci adapteru

    (Inak som musel dat este 2 vrstvy plechu z plechovky pod spodny kruzok hlavoveho, aby tam nebola vola, ale to je riesitelny problem.)

    Co s tym? Teda hlavne ci niekto nema napad ako spravit 2. moznost schodnou.

    0 0
    • romachain  

      Hele a seš si jistej tím FM? Nešlo by to dát na PM-PM adaptér?

      Edit: PM by měl mít rozteč 74,2 mm, tak asi nic. Napadlo mě to skrz ten M6 rozměr, kterej by PM odpovídal.

      0 0
    • MTBIKER doporučuje

      Sportful 2nd SKIN dámské tričko, černé Skladem > 2 ks

      Akce -41% Sportful 2nd SKIN dámské tričko, černé

      od 1 059 Kč -41% MOC 1 999 Kč

    • Filippo  

      Mám tu stejnou vidlici a měl jsem stejný problém :)

      Převrtal jsem adaptér s vědomím, že maximálně zpizdím nejlevnější a snadno dostupnou součástku :)

      1 0
      • Mamut  

        Ze ma to bude stat pripadne novy adapter, to neriesim, par dolarov. Ale je to stencene na mieru, ze ja ako 100kg+ dospely by som na tom jazdit nechcel. Preto hladam nejake riesenie zalozene viac na pridavani materialu, nez na jeho uberani.

        0 0
        • kubad  

          tak adapter která je tam jen jako podložka zeslabovat nechceš, ale šroub který to celé drží bys na lepidlo dal?

          2 0
          • Mamut  

            Inserty vo vidlici su pomerne hlboke, keby som vyuzil ich hlbku, tak to bude pevne dost. To uz by som mohol riesit, ci nepraskne karbon samotny, ktory je tiez len vlakno a lepidlo.

            Co ma trapi, ze ten adapter je dost dlhy, len z hliniku, tak pri velkych brzdnych silach tam bude paka, ze by sa moholpo slabeni teoreticky uplne zmuchlat. Male decko snad take sily nedosiahne.

            0 0
    • Tatut  

      Tolik textu a taková banalita .)

      Adaptér převrtat na M6. Ničemu to neublíží.

      6 0
    • Spoop  

      A co takhle zbrousit/osou­stružit hlavu šroubu+ převrtat jen otvor na tělo šroubu.

      1 0
      • Mamut  

        Zbrusenie bude fajny oser, pretoze spravne tam patria pevnostne sruby, ktore su zo slusnej oceli a nie nejakeho blata a bude treba pomerat, ci sa hlava potom nedostane uz skoro na priemer M6 zavitu, takze po prevrtani adapteru sa uz nebude mat hlava o co opriet. Ale keby to vyslo, tak by to bolo asi najelegantnejsie riesenie. Vyskusam.

        0 0
        • kubad  

          s tou pevností bych to zase nepřeháněl :D

          Třeba origo Magura používá alu šrouby k XC brzdám,

          0 0
    • Mamut  

      Keby to niekto tiez riesil, tak adapter ineho typu https://www.aliexpress.com/…1698007.html je ovela jednoduchsie prevrtat, aby sa dali pouzit M6 nez ten, co bol povodne moja prva volba. Otvory v tom novom mali cca 5.8–5.9mm, takze 6-ka vrtak s tym nemal vela prace.

      Stale to obnasa vlastnu vyrobu M6 inbusovych srub so zmensenou hlavou (uchytit do vrtacky a behat po plochom pilniku, dokym nie je priemer hlavy vohovujuci.A malou flexou este bolo treba zmensit nestiahnutelnu podlozku na tych M6 srubach, aby nepresahovala cez zmensenu hlavu.

      0 0
      • Filippo  

        Nebylo lepší dát tam flatmount třmen? Redukce na PM je dost škaredá a flatmount adaptér se převrtává líp :)

        0 0
        • Mamut  

          Urcite bolo, keby som ho mal. Ale kedze uz mam brzdy PM, tak som hladal sposob ako ich bez extra nakladov pouzit.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.