• Kamikaze 591

    Nastal čas obměny vozového parku. Aktuálně jezdím na canyon grail cf sl 7. S kolem jsem absolutně spokojený a proto nástupce by měl být velmi podobné kolo.

    Cena 80 000 – 100 000 kč, ideálně méně. Určitě chci elektrické řazení. Ideálně 1×12(11). Aktuálně jezdím převodník 42T vzadu kazeta 11–42 a občas chybí jen lehčí převod, občas lehčí odstupňování. Ideálně sram – nechci vidět kabel. Nicméně pokud bude zajímavé kolo se shimanem 2×11(12) zvážím.

    Kolo chci bez odpružené vidlice. Odpružená sedlovka je pro mě fajn bonus, stejně jako případné odporužení v hlav. složení. Vidlici fakt ne, je to nepěkné.

    Prostupnost plášťů minimálně 45 mm. Aktuálně mám 40 mm a rád bych nyní něco lehce pohodlnější.

    Implicitně jsem chtěl canyon, grizl cf sl 7. Nicméně není a nebude skladem. Ostatní grizly se sramem 1×X jsou pouze s odpruženou vidlicí. Je tedy možnost koupit s vidlicí, a dát tam pevnou, ale raději bych si nechal poradit kolo, které bude „designově“ sladěné z výroby včetně vidlice.

    Kolo by mělo být skladem. Potřebuji jej teď, grail už je v inzerci. Prosím pěkně o Vaše tipy na případně vyhovující bike.

    Moc díky.

    0 0
    • squalo  

      Grizl na Sram Rival s kazetou 10–44 je skladem od velikosti M https://www.canyon.com/…ap/3474.html?…

      Případně levnější se Sram Apex, kazeta 11–44

      https://www.canyon.com/…xs/3696.html?…

      Varianta koupit s odpruženou a dát nějakou after market pevnou je za mě stupidní, zvlášť při takto vysoké ceně kola.

      Grizl je trhu už hezkou řadu let a je to něm znát. Rám není kompatibilní s UDH patkou, pokud kupuješ na dlouho a chceš jezdit sady od Sramu je na zvážení jestli nehledat modernější rám.

      1 0
    • ceo  

      Giant revolt advanced.

      1 1
      • JDF  

        U toho jsem v diskusích četl, že deklarují max nosnost 150 kg (kolo+jezdec+ná­klad). Na ofiko webu tuhle informaci ale nikde nevidím. Takže za sebe se ptám, je to pravda? :)

        0 0
    • jIrI___  

      Pustit trochu více love (nebo se podívat v zahraničí) a koupit Diverge STR Comp, o ničem jiném v téhle cenovce moc nemá smysl uvažovat. Future Shock funguje skvěle a nejsem si vědom toho, že by měl nějakou srovnatelnou konkurenci.

      1 6
      • Singlespeed  

        Připadá mi, že se „kývací“ Diverge STR moc nechytl. Nevídám ho skoro vůbec ani v zahraničí. Když už Diverge, tak určitě raději klasický nekývací, to je hodně oblíbený stroj.

        1 0
        • jIrI___  

          Soudím dle Grailu, že Kamikaze 591 má rád neotřelá řešení, což ten STR splňuje :)

          1 0
      • ceo  

        Co system v hlavě od BMC?

        0 0
      • Pavell  

        No já teda koukám, že Diverge v cenovce CZK120k má skoro 10kg. To je dost síla.

        A pokud mu dnes vyhovuje Grail Grail CF SL 7, který je kolem 8:7kg, tak by si za CZK80k-100k zasloužil něco kolem 8kg.

        https://www.kola-radotin.cz/…earl-p199789

        0 0
    • ceo  

      https://www.propain-bikes.com/…gure/127992/

      Ale počkal bych na Cane creek invert

      2 0
      • Kamikaze 591  

        Super tip! Kolo vypada skvele. A konfigurace s force axs levnejsi nez canyon. Jedine mrzeni je shipping 4.8 ale urcit budu zvazovat.

        0 0
        • Hann  

          Taky vybírám s podobným rozpočet, Propain je jeden z favoritů, ale moc není, kde se svést, dále pak je za celkem dobré peníze Orbea Terra M31 https://www.bikestocks.es/…3-46883.html nebo ještě koukám na Specialized Crux Expert https://www.biker-boarder.de/…3034804.html , možná už moc terenní Ridley Kanzo Adventure https://www.cyklobazar.cz/…-g-nova-cena a pak už jen za zajímavé ceny oba Canyony, tam ale moc nejsou velikosti. Určitě dej vědět cos vybral, případně semka hoď nějaké zajímavé nabídky.

          0 0
          • LM  

            Ridley Kanzo Adventure je nejpohodlnější gravel na kterém jsem dosud jel. Ta zadní stavba je super.

            Nezkoušel jsem teda zatím rámy s nějakým čepem (Cannondale Topstone), ty budou asi ještě lepší.

            0 0
            • TK75  

              Ridley se mi líbí …dal bych mu přednost před Propainem protoze Ridley se temhle kolum (cx/grevl) věnuje dlouho.Propain ma prvni model, takže teprve bude ladit chybky :)

              2 0
              • ceo  

                Mně na něm vadí rovná horní trubka. Bez slopingu se mi to nelíbí :)

                Kamarád Ridley koupil, ale ještě jsem na něm nejel. Má to na ZIPP kolech a i ZIPP 50mm pláštích.

                Velké očekávání ale vkládám do Cane Creek Invert. To podle mě bude velkej skok u adventure gravelů. Vizuálně to neruší jako RS nebo Fox. Zdvih 30 resp. 40mm znamená, že geo se bude podle mě posouvat v HA na 68–69 st.

                V zahraničí jsou Ridley, Revolt advanced a Stigmata asi nejoceňovanější adventure gravely

                Ad Propain – je to první model, ale zase u HT tolik průserů udělat nemůžou. Průchodnost a úhly dali správně a pokud neudělali ******* s průchodkama jako u Tyee, tak bych se asi nebál. A u té průchodky šlo o tahání ve zdvihu, který tady nemají…

                0 0
                • wawrik  

                  Tak na adventure gravely už podľa mňa ideálna vidlica je – Lauf. Nulový odtrh, absolútna bezúdržbovosť a spoľahlivosť, nízka hmotnosť. A v bielej alebo modrej sú tie listové pružiny aj veľmi dobre zamaskované.

                  Najlacnejšia elektrika by sa do Kamikazeho budgetu zmestila, možno aj Transmission.

                  Mám aj Revolt Advanced Pro, no na ten sa žiadna štandardná (odpružená) vidlica prehodiť nedá.

                  1 1
                  • ceo  

                    Ta ale stojí ledvinu, ne?

                    jdou listové pružiny vyměnit/opravit?

                    Na gravelu se mi to fakt líbí. Jen bych nerad zůstal s černým petrem, až zkrachují..

                    0 0
                    • wawrik  

                      Na tej vidlici sa nemá čo pokaziť, listové pružiny sú hrubý sklolaminát. Riešiť krach výrobcu mi nedáva úplne zmysel, tú vidlicu môžeš leda zlomiť v karbónovej časti, a to žiadny výrobca predsa reklamáciou nerieši. Karbón ako taký už dnes opravuje kde-kto. Nepočul som o žiadnom probléme v súvislosti s tou vidlicou, čo síce neznamená, že sa nemohli stať, ale v princípe ju považujem za nadštandardne spoľahlivú.

                      Pre rýchle gravely so zameraním na nespevnené cesty je to podľa mňa sweet spot. Pár ľudí ju používa na gravel závodoch, jeden z nich, čo to berie tak trochu od podlahy, jej oproti pevnej vidlici nameral dokonca aj aerodynamický benefit :-)

                      Pár ľudí ju tu vozí aj na fatbikoch. Myslím, že bola aj MTB verzia, ale nikoho takého som nestretol, tam mi nedáva kvôli absencii tlmenia veľký zmysel.

                      0 0
                      • ceo  

                        „Na tej vidlici sa nemá čo pokaziť, listové pružiny sú hrubý sklolaminát.“

                        až ten sklolaminát prdne, tak co?

                        1 0
                  • ceo  

                    https://www.laufcycles.com/…/lauf-seigla

                    tohle je fakt paráda. Pojme i 2,25 pláště. – z toho by byl krásný monstercross

                    0 0
                    • TK75  

                      2.2 jsem na grevlu měl a už to nic navíc oproti 48–50 nedalo.Spíš to bylo uz horší co se týče řízení

                      Ale vyzkousej sám :))

                      1 1
                      • esmo  

                        Přemýšlím, kde už je ta XC HT hranice :D

                        0 0
                        • ceo  

                          jj, máš pravdu.

                          To bude na každém. U mě to je spíš o tom, že než jsem koupil gravela, tak jsem koukal na Ghost Lector LC. Jenže to by dopadlo tak, že nějaký trail najedu na enduru a pak to tam pošlu na HT… jak jsem to dělal do teď .

                          HT XC mají HA 68 i níž a tam pro mě už se nedá o nějaké zábavě na přesunech mluvit. Ta geo (i na HT) si říká o to, to naprasit z i do kopce. Od toho mám ale enduro. Tak na ježdění do práce, v zóně, výlety bez adrenalinu zkouším gravela. A je to fajn. Ale prostě jsem na výrazně offroad spektru gravelového ježdění a asfalt mě irituje i na gravelu.. Proto sleduju tu část gravel scény, kde se vejdou aspoň 50mm pláště, rám má sloping, odpružení..

                          1 0
                      • ceo  

                        ještě nevím, jestli u gravelu zůstanu. Jsem nováček.

                        Nechám tomu 1–2 roky a uvidím.

                        Baví mě co dřív už ne, ale pořád mě to hodně tahá do terénu… Duší jsem AM jezdec jak z definice. Efektivita jde za gravelem. Jezdím na něm o zonu níž než na HT. PR padají i na lesních cestách. Ale občas mu naložím, až mi je ho líto a MTB by bylo lepší… To mě zase brzdí… Delší sjezdy na pevné v terénu jsou dost na prd. Není kontrola, není trakce…

                        0 0
                        • LM  

                          To chce 2 kola. Jedno na blbnutí do terénu (trail/enduro) a jedno na ježdění po cestách (gravel).

                          Já mám teda ještě plečkosilničku s blatníkama do sraček…

                          0 0
                          • ceo  

                            však to tak teď mám. Enduro + gravel :) Teoreticky paráda. Prakticky uvídím, až si gravela víc ošahám. Jak jsem psal – občas mě to za něj bolí… zase HT mě už nebavilo, přesuny nuda, posed vysoký

                            1 0
                  • LM  

                    Jak je na tom ta Lauf vidlice s boční tuhostí?

                    Jeden zdejší uživatel to měl na MTB a psal něco o „vrbových větvích“ (tj. zatáčí si to jak chce) :-)

                    0 0
                    • wawrik  

                      Ja vážim ako závodný komár, nemám s tým problém, neuhýba mi. Ani synovi, ktorý má o 15 kíl viac a má ju na Treku Checkpoint. Pri poskakovaní na MTB by to asi mohol byť problém, predsalen tie sily sú tam väčšie, a každá strana tej vidlice pri nich môže ísť do zdvihu inak, no na graveli to úplne nevidím ako reálny problém. Naopak benefity sú citeľné od prvých metrov.

                      0 0
                    • makak  

                      Týden zpět jsem viděl gravel Lauf naživo. Majitel doslova těžký pohodář o kole básnil. Na boční tuhost vidlice si nestěžoval, při svých kilech by to jistě rozpoznal. Zabrat ve stoje jsem ho ale neviděl. Z kopce mu to jelo pekelně, což komentoval slovy „just physics“ :-)

                      Zajímavé kolo, jenom nevím jestli bych ho chtěl …

                      0 0
                  • Kamikaze 591  

                    To se mi líbí a dost. Tato vidlice by byl přesně správný kompromis. I jsem si říkal, cena v pohodě…ale pak jsem zjistil, že to bylo bez daně. S daní 5200 USD a to už je značně přes limit…

                    0 0
                    • wawrik  

                      Apex AXS XPLR je v čiernej farbe za 2990 USD + 99 USD poštovné + česká DPH. Biela je +190 USD.

                      Eagle Transmission GX v čiernej je na predajni za 620 000 ISK, plus letenka (wizzair ca. 100 €), ale islandská VAT sa dá pri vývoze odrátať, to je niečo vyše 19 %, neviem presne, ako to funguje, ja to využiť nemôžem, keďže na IS bývam. To je orientačne 85k CZK, no treba to objednať a čakať na to, bajky aj do Reykjavíku na predajňu chodia z USA.

                      Takže nijako jednoduché by to nebolo, ale dobrodružné povahy by sa do budgetu zmestili :-) No primárne som myslel skôr ten Apex XPLR, to je s poštou do ČR a 30-dňovou lehotou na vyskúšanie. Pri kúpe na predajni o možnosť vyskúšať a vrátiť prichádzaš.

                      0 0
              • ceo  

                Ještě k Propain – má úložný prostor v rámu. To beru u gravelů jako velkou výhodu.

                3 0
                • vt  

                  Tohle mi prijde jako velka vyhoda u vsech kol, nejen gravel.

                  2 0
            • scota  

              Pohodlné kolo to tedy je, ale to středové složení a kliky Rotor neustále skřípaly, musel jsem ho vyměnit za Shimano GRX. Takže rozhodně bych zvolil konfiguraci s jiným BB.

              0 0
          • detoxy  

            Já v únoru pořídil Specialized Crux Comp. Je to základní výbava Cruxe a byl za 80k. Plán je trochu to ojezdit a postupně dát karbon kola a elektronickou sadu. Na začátku jsem trochu bojoval s double tapem, ale už jsem si zvykl a musím uznat, že řadí velmi přesně a svižně. Problémem zůstává samozřejmě, když netrefím míru stlačení… Jinak zatím mám najeto 6tkm a byť jde o základ, tak vše funguje na výbornou a zatím mě nic do zmiňovaného upg netlačí (byť k němu stejně časem dojde). Jediný problém byl s tubeless páskou v kolech, která netěsnila. Tak jsem namotal 2 vrstvy Tesy a od té doby mám pokoj.

            1 0
    • Funnysek  

      Já bych šel do Toruse :)

      https://www.isaac-cycle.cz/…torus-xplore

      0 0
      • Kamikaze 591  

        A proč? rám 1200 g ve vel. M je značný nadprůměr. Většinou okolo 1050g.

        0 0
        • Funnysek  

          Taky záleží, kdo a jak ten karbon dělá..

          0 0
          • TK75  

            Isaac bere katalog z asie

            Naposled to byl ram stejnej jako Rock Machine Gravelride (a dalších x znacek)

            Verze predtim byl zase Ghost Roadrage

            5 1
            • Funnysek  

              Citace výrobce:

              Isaac je skutečným pionýrem na poli karbonových technologií. Čistě karbonové rámy jsou s potěchou ručně vyráběny specialisty Isaacu. Pouze jeden rám v danou chvíli, monocoque stavba z jednoho kusu. Čistě řemeslná práce. Rámy Isaac obsahují různé druhy toho nejkvalitnějšího karbonu. Každá část rámu má tak ve výsledku svou vlastní potřebnou charakteristiku. Výrábět karbonový rám je poměrně unikátní záležitost. Ohebné a přilnavé pláty jsou vytvarovány, přiloženy a zhuštěny, vytvářejíce tak konečnou podobu struktury se skutečně překvapujícími mechanickými vlastnostmi. Vlastní přerod, a následně finální produkt, vše je tak trochu zázrak. Na materiálu opravdu záleží. Nicméně, je to právě návrh a design rámu, který rozhoduje o jeho výsledné efektivitě, komfortu a agilitě.

              https://www.isaac-cycle.cz/isaac/o-znacce

              0 3
              • TK75  

                Hezký psaní :)

                11 0
                • Singlespeed  

                  Všichni kopírovali Isaac, to dá rozum. Někteří ho kopírovali i o pár let dříve než se vůbec objevil (třeba Holdsworth), dacani :-) .

                  1 0
                • Edwin  

                  A komu tím prospejes? Druhé straně?

                  0 0
              • Singlespeed  

                Podobné pohádky vypráví každý druhý. Poslední model Torus xplore ve tvém odkazu vůbec nedisponuje moderní gravel geometrií s delší horní trubkou, naopak, je úplně zdrclý jako CX.

                1 0
            • LM  

              Tyjo, na Ghost Roadrage jsem úplně zapomněl. Ale koukám, že Ghost teď nabízí gravely pouze v hliníku. WUT?

              1 0
              • Azmir  

                Asi to souvisí s celkovou situací Ghostu.

                0 0
              • TK75  

                A z Asketa (trail ht) je Asket (grevl) :D

                0 0
              • tomas.nov8  

                Bude karbon, respektive už je. Ale asi ho furt Ghost ještě ofiko nepředstavil, na netu ho už najdeš.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.