• donycz

    Ahoj, na úvod chci říci, že mi je jasné, že v mé cenové kategorii a množství požadavků, které mám, budu mít hodně úzký výběr. Jsem však připravený tu dostat čočku s bídou a tak jdu do diskuze s dotazem. :)

    Delší dobu zvažuji gravel jako druhé kolo k MTB (silničku nechci), které oproti MTB budu volit na delší vyjížďky. Jelikož to je spíše takový pokus a nevím, zda mě gravel bude bavit, tak jsem si nastavil i nižší rozpočet.

    Štěrkolet budu jezdit převážně na silnici proložené občasně polní cestou tak, abych se vyhnul hlavním silničním tahům (dálnice a pod.). Okolí je jedna velká rovina proložená mírnými kopečky, které nestojí ani za zmínku, ale i tak bych chtěl mít na gravelu dvojplacku zpřevodovanou na rychlost a hydrauliku na brzdách.

    Delší dobu sleduji CTM koyuk 2.0, které je v diskuzích často vyzdvihováno a chváleno. CTM výrobce moc neznám a zajímalo by mě, jestli v dané cenové kategorii je opravdu tak skvělé nad konkurencí. Případně zda lze předělat převodník na 48 až 50z.

    Hledáním alternativ k výše zmíněnému jsem našel konkurenční značku GT v modelu GradeComp. Osazení mi přijde dosti podobné takřka stejné, ale k GT jsem nikde nic v diskuzích a recenzích nenašel. GT se mi líbí v tom, že je zajetá značka a už od výroby má na převodníku 48z. Je však něco, co lidi od GT odrazuje a doporučují konkurenční model koyuk2.0? Jsem v cyklistickém světě laik a i když miluji jízdu na kolech, tak se v osazení a výbavě kola neorientuji. Byl jsem nalomen, že půjdu pro CTM, ale GT mi do toho hodilo vidle :D

    Co by jste volili v mém případě vy? Existují i nějaké alternativy?

    (výška 197cm, váha 95kg, rozpočet max 35k)

    GT GradeComp..

    CTM koyuk 2.0

    0 0
    • scalar  

      Mne by od GT odradily ty kliky.

      0 0
    • villain  

      Upřímně, hydraulické za tuhle cenu jsou super, těžko budeš hledat něco lepšího.

      Já kdybych si to chtěl jenom vyzkoušet, tak si půjčím jakéhokoliv gravela a vyzkouším, než kupovat.

      0 0
      • donycz  

        už jsem měl půjčené. Na jednu stranu jsem byl nadšený a na druhou stranu jsem byl trochu nesvůj. Ono to však může být tím, že celý život jsem jezdil na MTB a s berany jsem neměl nikdy žádnou zkušenost. Tak kdybych to za rok prodával jako nevyužité, tak ať mě to tolik nebolí :)

        0 0
        • bluerider  

          Pokud bys nebazíroval na beranech, tak bych uvažoval o tzv. flatbar gravel, gravel s rovnými řídítky. Nebudeš platit „gravelovou přirážku“, ušetříš dost peněz a získáš agilnější kolo než je MTB. Třeba BMC nebo Marin DSX 1 nejsou marné.

          1 0
    • Jezevec70  

      Za 35 se dá koupit třeba i Qairon. 2×10 GRX. Průchodnost pláštů až 50mm.

      Jen nechápu, proč chceš na gravelu převodník 48 nebo 50 zubů. To je tak na endurance silnice, ne na gravel, se kterým jezdíš spíš v terénu.

      2 0
      • scalar  

        Asi si neuvědomuje, že gravel má oproti silničce širší a tedy i vyšší pláště, tedy větší průměr kol a musí se tomu přizpůsobit převody.

        0 0
        • donycz  

          neuvědomuji a proto se tu ptám na názory. Dává to smysl :)

          0 0
      • donycz  

        Mrknu ještě na ty Endurance silnice. Ta kategorie mě obloukem minula. Možná by to bylo také řešení mého problému.

        0 0
        • blackseal  

          Ber do uvahy, ze nie kazda endurance ma priechodnost plastov 35 mm. Ak nechces ist do bazarovej kupy, budes kupovat hlinikovy ram. A tam mozu byt velke rozdiely. Z mojej skusenosti Trek Domane Al vs Specialized Allez E5. Trek kostitras aj na 32 mm conti GP 5000, oproti speslu na nejakych 28 mm plastoch (to bol este s celustovymi brzdami).

          0 0
    • donycz  

      No a kdyby jsme se vrátili k těm dvou výše zmiňovaným gravelům? Defakto už 3. modelům a vykašlal jsem se na převodník a nechali tam základ 46–48.

      0 0
      • squalo  

        Tobě přijde 48 málo nebo moc? Nerozumím proč to řešíš, 50 je za mě se 40 mm pláštěma zbytečně moc a nejtěžší převod nevyužiju

        0 0
      • makimaki  

        Pokud máš 195 cm, bude hlavní geometrie – potřebuješ velký kolo. Pokud nemáš zkušenosti, tak to musíš vyzkoušet, projít obchody. Já mám výšku 197cm a rozkrok 96cm, špatně se vybírá rám – potřebuji kolo spíše vyšší=vysoká hlavová trubka=vzhled kola jde trochu dopryč.

        Ale na Authora Auru XR jsem se nějak poskládal (krátký a vyšší rám). Někdo je vysoký, ale má vyšší tělo a kratší nohy, jiný naopak. Stejně nakonec pár dílů na kole každý vymění, ale ty hlavní – rám + kola by měly být ok. Začni, že si změříš rozkrok a třeba na stránkách Canyonu vyber odpovídající velikost, a podívej se jaké kolo a vybavení tam nabízí a kolik to bude chtít přidat peněz.

        0 0
        • shcorepi  

          V tomhle ohledu – to XL u GT je větší než ta velikost 600 u CTM

          0 0
        • Qeex  

          Pokud mohu poradit co zkoušet, protože měřím ještě pár cenťáků více:

          RB RX – jezdil jsem poslední 3 roky, první model (před tím RB RR 2017, ale tam je prakticky stejná geometrie) velikost 61, a musím říct, že na mojí velikost seděla velmi dobře, výškově i délkově. (mimochodem verze team je v cenovem limitu)

          Aktuálně mám Merida Silex (model 6000+, r. 2020) a ta je taky podobně dlouhá, zvlaště když člověk nahodí delší představec než katalogovej 80mm. Ale to už je jiná cena.

          0 0
    • plysovykozisek  

      CTM je o dost hezčí

      0 0
    • Adamko  

      Pokud máš mtb a chceš s gravelem jezdit jen na silnici a občas polňačky tak si kup endurance silničku. Mám Canyon (v profilu) a endurace 6 na Tiagra s kuponém se cca dostaneš na tvůj rozpočet. Je to boží kolo. Měl jsem Grizla v karbonu a byl to hrozný krám, všude na hovn..o, mimo silnici těžce nepohodlné a na silnici nepatrně rychlejší jak MTB, akorát s berany, prostě kompromis. Origo 32 pláště na endurace mají reálnou šířku 34 na těch DT ráfkách, což na občasné přejetí pole bohatě stačí a na silnici to pořád letí v pohodě s 30 km průměrem a je to pohodlné na bezduších a ještě jsem to neprorazil. Další dám kvůli komfortu asi pirelli 35, ty se taky vejdou v pohodě.

      1 0
      • donycz  

        Také jsem přemýšlel nad endurance. Byla by to pro mě taky dobrá volba a nedalo mi to také chvíli spát :D. Nakonec stejně vyhrál výběr gravelů. Důvod je, že bych si chtěl vyzkoušet i bikepacking.

        Co se týče povrchu, tak jsem se zaměřil na čem opravdu jezdím a budu jezdit, takže třeba z 60km jsou 20km polní cesty, šotolina a nebo lesní cesty.

        Nicméně ten tvůj Canyon je moc hezký :)

        0 0
        • Adamko  

          Tak pokud chceš kolo naložit a jezdit 1/3 cesty mimo asfalt, tak už gravel asi využiješ. Já na gravelu jezdil 80–90% silnici a to už bylo trápení s 1×. Totálně převody na nic, velké skoky. Teď když se na MTB ocitnu při přejezdu na cestě, úplně mi to zabíjí nohy ty obrovské skoky na kazetě. Dokud jsem silničku neměl, tak jsem to tak extra nevnímal, teď to vnímám hrozně a na 2× nedám dopustit

          0 2
          • donycz  

            jojo :) Ten Grizl je tak špatný? Nevypadal totiž nějak zle. Díval jsem se totiž na Grizl 6, ale nakonec jsem usoudil, že nižší rozpočet do začátku bude asi lepší.

            Dvojplacka je jistá :D

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.