• shcorepi

    V reakci na probíhající hromadné nákupy zlevněných kol Sava od zeleného mimozemšťana jsem si nemohl odpustit následující anketu o názoru zdejšího fóra na kvalitu těchto kol.

    Před lety jsem jedno velmi pěkně vybavené s Dura Ace potkal na vyjížďce a vypadalo pěkně.

    Tak jak to vidíte.

    1 1
    • koudak_11  

      Co tim chtel basnik rici? Ze je to smejd zivotu nebezpecny?

      1 0

        MTBIKER doporučuje

        Craft CORE Warm Baselayer dámský set, černý Skladem > 2 ks

        Akce -23% Craft CORE Warm Baselayer dámský set, černý

        od 1 049 Kč -23% MOC 1 749 Kč

        Karpos ROCK kalhoty, black/jasmine green Skladem > 2 ks

        Akce -41% Karpos ROCK kalhoty, black/jasmine green

        od 2 049 Kč -41% MOC 3 499 Kč

        Karpos ROCCHETTA dámská mikina, malinová Skladem 2 ks

        Výprodej -43% Karpos ROCCHETTA dámská mikina, malinová

        od 1 609 Kč -43% MOC 2 999 Kč

      • shcorepi  

        No jak to hoši skládají, někdy chybí nějaký ten díl v hlavovém složení, jindy nejde zasunout sedlovka, protože jsou uvnitř rámu výstupky. Je to hodně lowcost, ale za super cenu.

        Ale je možné, že ten karbonový rám se nedá udělat špatně (jako že by se lámal) a bude to v pořádku sloužit bez mrzení.

        0 3
        • cyklista86  

          Pokud se nejak neohobluje krk vidle kvuli nejakemu vaklu nebo neco takoveho a kvuli tomu by to nekde prdlo, tak si myslim, ze to vydrzi nesmysl. Co jsem se dival na videa o karbon ramech, tak hlavni rozdil je v tom, ze ty velke znacky proste maji ty ramy propracovanejsi ve smyslu ze v mistech kde neni potreba moc karbonu, tak ho tam moc neni, aby byl ten ram co nejlehci a taky je propracovanejsi ta prace s karbonem a ruznyma typama na ruznych castech toho ramu aby se dosahlo pozadovanych vlastnosti. Zatim co tyhle ramy jsou proste neco jako kdyz delas figurky s cokolady. Proste tloustka te steny trubky po cele delce stejna. Nikde zadne specialni vlastnosti. Takze vysledek asi bude, ze ten ram je tezsi, tvrdy bez nejakych extra specialnich vlastnosti, ale za to by mel byt docela odolny..

          4 6
          • Cyklofanatic  

            Asi to tak nějak bude, jak píšeš. Jinými slovy je to karbonovej rám s absencí všech výhod, které karbon má.

            8 1
            • ememem1  

              presne, ale marketing maju skvely, zasrali uz vsetky fora kde je rec o bikoch fakeovymi profilmi a popisuju ‚skusenosti‘ atd. akoze objektivne, sem tam daka vytka, hlavne vyvolat diskusiu.

              tu je taky profil napr. ‚vlasticz‘ , od registracie nic a zrazu zalozil niekolko threadov ohladne ‚unboxingu‘ toho ci onoho modelu pripadne prispieva do inych ohladne sava. v ziadnom inom ani tuk.

              ako je to legjtimne ale je fakt, ze svojho casu tu napr. istu zlatku a nie len ju za to iste takmer ukamenovali s tym, ze ak chce reklamu ne h si ju tu zaplati, a asi opravnene.

              2 7
              • jIrI___  

                Nebo je to prostě jen člověk, který má radost z nového kola a chce se o zkušenosti podělit s ostatními. Není potřeba za vším hned hledat konspirace ;)

                8 1
              • Vlasticz  

                Kuk, že ťa hanba nefackuje..nečti to, nekupuj to, neřeš. Pro velké frajery s velkými egy to není, ale plebs chce taky na něčem jezdit, tak nás nech;)

                3 7
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  2 1
          • mr.nikdo  

            Driv byval i velky rozdil v materialu.

            Dnes ty prepregy budou mit stejne…

            0 1
          • Vlasticz  

            Pod mými 100+kg jsou zatím všechny tři testovaná kola docela pohodlná:). Kroucení nepozoruju.

            1 1
            • ladys  

              Neboj, to rychle přijde. Tady pokud na nich budeš reálně jezdit…

              1 2
      • oberleutnant Weiss  

        Možná to bude jen reakce na to, že za poslední dva dny jsou tady asi tak tři nová vlákna ke kolům Sava, ne-li víc…:-)

        1 0
      • BikerM  

        Ja jsem videl jeden ten ram z blizka, aj jeho vnitrek. A ano, rekl bych, ze to muze byt i zivotu nebezpecne.

        0 0
        • Vilém  

          Pravda, ze nejakou dobu zpet tu byla fota vnitrku Sava ramu a byl to teda velky hnus. Co to konkretne bylo za model, to uz netusim.

          0 0
          • BikerM  

            Videl jsem ram, ktery mel naprosto vymlety stred. Oblast, kde by mel byt karbon se to tvarilo jako nejaky sklolaminat, kterym jsem kdysi opravoval lode.

            Majitel toho kola si to chtel nechat opravit nekde, kde opravuji karbonove ramy. Tam mu rekli, ze to opravovat nebudou, protoze to s karbonem nema nic spolecneho. Takze pak putovala kamerka do ramu a nasledne rozrezani trubek, aby se videlo vic.. :) No zajimave.

            Ja se mam rad, takze bych neco takoveho rozhodne nekoupil, to radsi nejakou hlinu. :) A ,,obdivuji” lidi, kteri se toho neboji a kupuji. :)

            3 0
            • cyklista86  

              A to byl ram SAVA jo? To tezko kdyz to je Nemecka konzistentni kvalita…

              1 0
              • TK75  

                Nemci a top kvalita?Vždyť i valku prohráli

                :D

                1 0
              • BikerM  

                Ano, Sava. A co oni maj spolecneho s nemcema?? :D

                1 0
                • Azmir  

                  Když 4 písmena vyměníš a 3 přidáš, získáš Německo a to nemůže být náhoda…

                  9 0
                • cyklista86  

                  this is correct. Sava started 2005 in Germany but then 2012 moved to China. Today there are world wide Save factories

                  1 0
                  • BikerM  

                    Tak to jsem nevedel. Myslim, ze jsem na ta kola narazil pred par lety na ali, tam jsem je zaregistroval poprve. :)

                    1 0
                    • cyklista86  

                      „Společnost Sava, dříve známá pod označením SAVA Bicycle Creative Design Team, byla založena již roku 2005 v německém Sindelfingenu a v roce 2018 otevřela novou továrnu ve Frankfurtu nad Odrou. Vyrábí kvalitní silniční, skládací a horská kola a v portfoliu nechybí ani dnes stále oblíbenější elektrokola. Jízdní kola Sava se vyznačují použitím uhlíkových vláken nové generace s důrazem na kvalitu a bezpečnost. K dispozici jsou i kola Sava s hliníkovým 2× zeslabovaným rámem tvarovaným pomocí hydroformingu.“

                      0 0
            • Tomas_82  

              Já ten rám měl teď komplet odstrojený, takže dovnitř vidět bylo a nijak nebezpečně nevypadal. Nicméně je pravda, že jsem ho nerozřezával:-)

              0 0
              • BikerM  

                Klidne bych veril, ze maji i povedenejsi kousky. :) Ale to muze byt slusna loterie. :D

                0 0
                • Tomas_82  

                  To nijak nerozporuju:-) Já to chtěl vidět a zároveň jsem potřeboval kolo pro 35kg holku…

                  1 0
            • vn25  

              Proč to nereklamoval? Co sem koukal na pár kol tak píšou že na rám je 15let záruka.

              1 0
      • SAVADOMA  

        no zatím už 65 km

        no zatím už na tom 65 km/hod a zatím žiju ve zdraví

        ú

        0 0
    • mr.nikdo  

      Nikdo!

      Ja!

      Doma budou radi, ze maji pojistku…

      Nebylo tech temat uz dost?

      2 4
    • scalar  

      Tak kriticky bych to neviděl, ten sklolaminát bude jen těžký a tvrdý.

      4 4
      • jIrI___  

        Savo v MTB verzi je totožný rám jako karbonvý MRX, na kterých dle tvých FB stránek skládáš kola… Asi to bude klasika jako se vším, MRX padají z linky během dne a Savo pak na noční směně :)

        1 1
        • scalar  

          Že se na nějaký karbonový rám použijí stejné nebo podobné formy neznamená, že je to stejný rám. Musíš si hlavně zadat, z čeho a jak to číňan udělá. Rozdíl v ceně výroby pod lakem stejně vypadajícího rámu může být třeba klidně desetinásobný.

          6 4
          • sorak  

            No me by zajimalo, kdo z mistnich kritizujicich ma nejake osobni zkusenosti s laminovanim, nejlepe do forem ci vakuaovanim s vypekanim nebo aspon rowing ci prepreg drzel v ruce jindy nez na nejake prohlidce fabriky… :)

            (a ano, i kdyz vyrabis karbon, tak laminujes, to jsou veci)

            Popisy na Alze jsou tristni co se tyce nejakych technickych detailu, ale kdo hleda najde, maji tam Toray 700/800 u levnejsi produkce, u tech nejlepsich uvadi T1000.

            Trochu mi to pripomina karbonove zaplety – kdyz s tim Tom zacinal, tak taky 80% lidi tady bylo skeptickych a kydalo hnuj a ted 80% B-F jezdi na EIE.

            (mozna prehanim.. 90% kydalo hnuj, 50% aktualne jezdi, 20% na ne setri a zbytek stale kyda)

            1 0
            • cyklista86  

              Tak scalar je tezce zaujaty. Kdyby mu nekdo zacal vozit SAVA ramovky za litr na jeho stavby, tak je to razem top.. :D Btw kdo je ten Tom?

              2 5
            • Kuba78  

              Ja zde nekritizuji, lec neco malo o laminovani a praci s uhlim vim, tak bych chtel jen podotknout.. ano, urcite to neni delane z nejake hrube pytloviny to je asi jasne, material muze byt kvalitni jak pises. Ale zaroven jak pises nejsou nikde zadne detaily, takze se asi nevi jak se s tim materialem naklada, tedy jak se kladou vrstvy pres sebe, kolik jich tam je, jak peclive, jrstli se staraj o vytlaceni bublin, jak resi vyztuzeni kritickych mist, co tam lejou za pojidlo.. a tak dale. Zbezne jsem jen videl kousek nejakeho toho videa co zde byl odkaz kde vzali nejakou tu vidlici k nejakemu odbornikovi a neprislo mi ze by se s tim nejak mazlili, takze to co pise scalar muze byt tez pravda – a tim padem mate pravdu oba. Zprasit muzes i kvalitni material – a zaroven tim usetris treba cas a lidskou praci. To byste si to nekdo musel koupit a ten ram rozriznout napul..

              3 0
              • cyklista86  

                Me chces rict, ze ramy SAVA neprojdou kontrolou ultrazvukem? Tak to nechci..

                1 0
              • mr.nikdo  

                To ale musis i u tech top znacek…

                Bohuzel.

                0 1
              • scalar  

                Stačí vzít i ekonomické hledisko srozumitelné všem. Nedá se předpokládat, že Alza se dala na charitu a každé kolo dotuje. Naopak se jedná o komerční prodej za účelem výdělku a cenu rámu je možné odhadnout…

                1 2
                • sorak  

                  No tak to se ale osklive pletes :D Alzu znam, protoze se do ni presunulo nekolik mych exkolegu a kamaradu a protoze jsem jim hodne roku zpet dodaval zbozi.

                  Jestli si myslis, ze funguji stylem nakup za 10 + marze 2 = prodej za 12, tak to jen obcas a jen u neceho.

                  Casto je to spis nakup za 17, prodej za 15, 2 dostanou zpet expost od vyrobce za splneni obratoveho cile , 1,5/ks rozpocteno za marketing / promotin pri dodrzeni podminek (ruzna kombinace..) a pokud se sklad nebude hybat, tak prislib nejakeho preceneni..

                  Nebo cast prodavaji nekdy opravdu do ztraty, protoze dostali za usi od managemntu ohledne stareho skladu (zbozi zabira misto, ztraci hodnotu, jsou v nem vazane penize) a pretahuji se s vyrobcem/do­davatelem o kompenzaci, resp. vydiraji ze nevezmou dalsi produkty na sklad, pokud jim vyrobce nepomuze toto financovat..

                  Casto tyhle stresy probihaji pred koncem kvartalu, pro tyto hlavne IT prodejce je kriticky prvni kvartal (Q1), ktery konci na konci brezna, protoze lidi se vystrileli z penez pred Vanoci, firmy potrebuji typicky utracet do konce roku – doutratit schvalene budgety.. firemni nakupy pro Q1 jsou mizerne bo casto je to doba setreni ci nejistoty – nevi kolik penez budou mit na letosni rok..

                  Kazdopadne moje pointa je, ze za poslednich 15let co jsem se ruzne bavil s desitkami kamaradu a znamych jak vlastne funguje prodej nejvetsich eshopu ci retail prodejcu (Datart, Planeo, Electroworld), tak na me vetsina z nich koukala jak na blazna, zpravidla nikdo nema ani sajnu jak ty jejich ekonomicka hlediska funguji.

                  8 0
                  • scalar  

                    Jasně, ale pořád to není kup za 25 a prodej za 15. To už by museli sledovat nějaké vyšší cíle.

                    I kdyby prodávali lehce pod nákupem, tak na kvalitní karbonový rám tam prostor není.

                    1 4
                    • mr.nikdo  

                      Vyssi cil – vyprazdnit sklad.

                      Vis o tom, ze 1 kolo stoji denne na skladu treba 4,5 CZK? Za skladovaci plochu?

                      Takze kazdy den, co to tam lezi, tak jim to leze do vetsi a vetsi ztraty.

                      Je jednoduche se rozhodnout – ted jdu do ztraty, protoze je mensi, nez dalsi mesic cekat na zazrak.

                      A ver mi, ze Alza bude mit daleko lepe zmapovany trh a kupni silu nez Ty :D (uz jen ze svych dat).

                      3 1
                      • scalar  

                        To ten sklad má Alzák na Marsu? Trh mám celkem zmapovaný a mysím, že to mohli klidně v pohodě vystřílet o 20% dráž.

                        1 1
                        • Kuba78  

                          Nevíš, co je za tím. je půlka března. Pokud kupříkladu potřebovali u výrobce či dovozce naplnit cíle fiskálu a měli fiskál šoupnutý tak, že se konec H2 kryje s kalendářním Q1, tak tam je fakt rozdíl jestli se to prodá 14.3 nebo 28.3 – je nějaký closing date a počítá se kolikrát jen to, co je vyshipované..

                          Jakkoliv bych se tě nerad dotknul stran tvých znalostí co se týče cen komponent a trhu (koneckonců, jsem tvůj zákazník též a spokojený), tak v globální korporaci opravdu platí jiná finanční matematika, můžou být různé cíle a mnohokrát jiné důvody, proč prodat rychle teď a ne o 20 procent dráž za dva týdny. Tohle opravdu ví jen alza a dovozce, co je za touto náhlou cenovou akcí a myslím, že nějaká samostatná akce alzy to nebude, bude to rozhodně koordinované s výrobcem a dovozcem. Aleš na tom určitě tratit nebude :-)

                          4 1
                          • scalar  

                            Myslím, že tady to nebude tak složité. Zjevně to jde mimo české zastoupení značky Sava, tam mají na webu normální ceny. Takže spíš výroba na zadání pro Alzu nebo pravděpodobněji výprodej zásob z německého trhu (nadměrné zásoby, pokulhávající kvalita, příchod nových modelů…). Tam nechtěli devalvovat značku a prznit trh, tak to šoupli nějakému velkému necyklo partnerovi na východě.

                            6 1
                            • jIrI___  

                              To by si s tím tiskem polepu na krabice musela dát alza hodně práce…

                              0 0
                            • DDDD  

                              Tvl Alza není zaprděnej prodejce kol. Jim je úplně jedno, za kolik to prodávají. Prostě se rozhodli vyčistit sklady, tak to pošlou do světa. Nemusí řešit, jestli o litr víc nebo míň. Jediný co je zajímá je průměrná marže a tady evidentně problém nemají.

                              Nechápu tyhle konspirace, není to poprvé a naposledy co tahle vyprodávají napříč segmenty. Ale zase tyhle tvoje konspirace jsou úsměvný

                              3 1
                              • scalar  

                                Jaké konspirace, prostě tu jedna značka prakticky páchá sebevraždu, kdo si v budoucnu koupí kolo Sava za plnou cenu? Pro zákazníka levné kolo z Alzy (počkám si na výprodej za půlku), pro obchodníky problémové zboží (kdo si vezme kolo na krám, když hrozí, že producent podrazí cenu a pustí to na trh za půlku)?

                                3 3
                                • mr.nikdo  

                                  Prosim pekne – do kolika takhle velkych eshopu dodavas?

                                  S kolika takovymi eshopy pracujes?

                                  1 0
                                  • scalar  

                                    Dělal jsem vedoucího manažera u českého zastoupení velkého výrobce kol. Ale to už je dávno, to byla jiná kultura prodeje.

                                    0 2
                                    • mr.nikdo  

                                      A do kolika retezcu jsi dodaval?

                                      Do kolika nadnarodnich retezcu jsi dodaval?

                                      1 0
                                      • gerrard  

                                        Buď na něho hodný. Pro jeho podnikání je to pěkný *******. Staví dobré kola, ale tomuto se prostě rozumně konkurovat nedá.

                                        0 0
                                        • scalar  

                                          To je jednorázová akce, z hlediska mého podnikání s tím nemám problém, spíš se to jen snažím pochopit.

                                          0 0
                                          • gerrard  

                                            To se popravdě divím. Za mnou přišli lidi s kolem z Alzy od kterých bych to nečekal. Je to skoro takový fenomén. To se asi pohledem maloobchodu moc pochopit nedá. Velká čísla dělají úplně jiné kšefty a úplně jiný způsob prodeje. A pak si můžeš dovolit klidně 50% dole. Předpokládám, že Alza to ještě neplatila a teď vytvořili s výrobcem akci, která povede k rozprodeji skladu. Každý nějak uhne a budou nakonec všichni spokojeni. Vzhledem k tomu, že to není první akce 50% dole na Savu na Alze, tak jim to asi funguje dobře.

                                            Já celkem vidím, jak funguje prodej foťáků a tam se za plnou cenu kupují jenom horké novinky. Jinak se pravidelně objevují různé akce a cashbacky. Když chceš ušetřit, tak stačí počkat a ono se vždycky něco najde co ušetří aspoň 20%. Když to nejde před vánoci, to se pak dějí věci.

                                            2 0
                                            • scalar  

                                              Myslel jsem to tak, že těch pár týdnů, co mi to sebere část klientely pokryji z jiných zdrojů.

                                              Samozřejmě takové akce a výkyvy na trhu budou, s tím se musí počítat.

                                              1 1
                                        • mr.nikdo  
                                          1. cely biz je ve srackach. S tim jeho vztekani nic neudela.
                                          2. je to vykrik do tmy od Alzy a jinych.
                                          3. vzhledem k 1) to je trend letosniho roku.
                                          4. dodava serizena kola. Pro jeho zakazniky tohle neni, presne z tohoto duvodu.
                                          1 1
                              • mr.nikdo  

                                Mi prijde usmevne, jak se jich drzi.

                                A porad za ne kope.

                                1 1
                            • mr.nikdo  

                              Zcela ocividne vis, jak nakup pro takovy eshop funguje.

                              Je to videt, citit.

                              A tim padem DE Sava nevadi, ze je znacka znehodnocena, kdyz je Alza velmi aktivni na DE trhu – tedy nabizi to i jim tam? :D

                              Pokud sis nevsiml, tak Alza je velmi aktivni na vice trzich v Evrope.

                              0 0
                              • scalar  

                                Ale to jde mimo bežný cyklo trh, koho zajímá nějaká česká firma s elektronikou.

                                0 2
                                • mr.nikdo  

                                  Alza uz neni jen prodejce elektra. Jako TS Bohemia, Muziker, atd.

                                  Na tech mistech se kola nakupovala predtim ve velkem.

                                  Tady jde o zpusob uvazovani. Psal jsem Ti vyse, skladovani je naklad. Navic ovlivneny tim, ze misto zmineneho tam je usly zisk, kdyby tam bylo neco, co jde lepe.

                                  Proste dosla zivotnost toho zbozi ve skladu.

                                  Smlouva se Savou muze byt i takova, ze ted maji kola zaplatit, ale nejsou prodana = musi nasbirat penize na to zaplaceni dodavateli.

                                  Tech moznosti je vic.

                                  A znovu – prodej na Vychod. Firme, co ve velkem prodava na Zapad. To je komedie.

                                  0 0
                                  • mr.antik  

                                    mně to přijde jako standardní outlet, víc bych za tim nehledal. Prostě koupili balík zajímavých i nezajimavých kol za nějakou cenu.

                                    Ty žlutý se až tak moc dobře neprodávaly – tak asi to není zas takový terno…

                                    0 0
                                  • myscho  

                                    Ad Muziker: poslednu dobu ked som zhanal par kusov cyklo prislusenstva, mali najlepsie ceny.

                                    0 0
                                • DDDD  

                                  Tebe evidentně zajímá a ještě ti to nedá spát :) Takže akce se podařila

                                  0 0
                              • scalar  

                                Kde jsou prosím ta kola Sava v akci na německé Alze, nemůžu to najít:

                                https://www.alza.de/…auf/y842.htm

                                1 2
                • Kuba78  

                  Vzhledem k tomu, jaké jsou listovky na webu výrobce bych spíše tipl situaci kterou popisuje kolega – alza potřebuje vystřílet skladovky které jim tam účetně přetékají několik q (třeba i udělat prostor pro nové modely) a donutili výrobce na zpětný rabat, takže škodní nebudou. A výrobce holt přeplní q1 revenue, ale zařízne do mínusu profit, ale pokud jede fiskál jako kalendářní nebo je posunutý fiskál o jeden q (častý případ) tak má prostor další 3 q to vyžehlit. Navíc pokud má posunutý fiskál tak prodejci a dovozci kol teď končí h2 a třeba mu chybí něco do targetu na celý rok nebo na h2 a tímto size řízne do profitu, ale dostane revenue někam kam chtěl (třeba na vyšší level bonusů, target na počet kol apod). Tedy klidně mohl dovozce kol přijít s toutot akcí za alzou sám. Tady scalare s jednoduchou matematikou nepochodíš, ladit kvartály a fiskály a výsledky revenue a profit v korporaci to je velká magie a taky dost politika a účetní kouzla.

                  Rozhodně bych od slevové akce alzy nepočítal cenu rámu. Můžou být na nákladech výrobce co se týče materiálu třeba, nebo taky ne (náklady nejsou jen kolo, ale další náklady – handling, smrdí to ve skladu apod)

                  3 0
              • Potkan007  

                Úplně vážně, u běžných spotřebních kol (ne jednotlivé kusy za půl milionu) nějaký konkrétní výrobce všechny tyhle kroky dokumentuje a veřejně sděluje? Já jen že kol jsem pár měl a maximálně se člověk doví hmotnost a geometrii. U lepších výrobců dokonce i hmotnost po jednotlivých velikostech, ne jenom pro M. Jak nakládali s materiálem, jestli trubkám pouštěli ve skladu Mozarta nebo Bacha, jak pečlivě je vařili a jakou vrstvou laku je pak přelakovali mi nepopisoval ani pan Heiník, když jsem měsíc čekal, až svaří Bandita, natož výrobce, co to seká po statisících a objednává rámy v Asii.

                7 0
              • sorak  

                Souhlas, ze pokud to neriznes a nerozpitvas, tak nevis..

                Na druhou stranu ani u top znacek zpravidla nevis to co pises nahore, jen proste lidi predpokladaji, ze to maji dobre udelane, protoze je to znacka a je na trhu dlouho.

                Jsou samozrejme vyjimky, ktere zverejnuji videa z vyroby.

                0 0
              • gek  

                Tak taky o tom ‚něco‘ vím a tohle neřeknou ani Ti klasičtí výrobci jako Specialized. Je to každého knowhow…

                3 1
    • roman 3D  

      a stavitelé nebudou mít co žrát:-), když se dá pořídit karbon na pevných osách za směšný peníz, asi bych pro jednoho gravelíka měl doma v garáži ještě místo

      0 5
    • Kuba78  

      no, maj dost zlevněný i e-gravel.. za 3 pětky, nekup to.. :-)

      2 0
    • Jason Voorhees  

      Chybí Ti tam kolonka „Savo nepiju, jeno bělidlo“ :-D

      7 2
    • Tatut  

      Jezdcům na kole Sava se ke zlepšení výkonnosti doporučuje kozí mlíko se sifonem

      5 1
    • milan.v  

      Dobrá komedie ta Sava vlákna z posledních dnů… Reklama je ale reklama a to i ta špatná… Nevěřím, že si někdo koupí několik kol najednou a pak to všem cpe… To by pak bylo na diagnózu…

      3 3
      • bluerider  

        Pro Alza a Savu to je vynikající marketing. Na těch kolech za 15k nejspíš nic nevydělali, možná i prodělali, ale s minimálními náklady vzbudili velký rozruch. Lidé si rádi kupují krámy, na tom ostatně konzumní kapitalismus stojí. A za ty peníze to je zábava, která ani moc nestojí: koupíš, zajezdíš si, když tě to nebude bavit prodáš a nejspíš ani neproděláš. Laciná kola jsou spotřební zboží. Takže z mého pohledu je největší problém, kde to uskladnit a hlavně proto jsem žadný gravel od Savy nekoupil, i když jsem po tom dost slintal. Pokud se bavíme o diagnózách – nejsou amatérští víkendoví jezdci, kteří si kupují výplety za 30k, aby ušetřili pár wattů, taky na diagnózu?

        4 0
        • Vlasticz  

          A kdo chce spadnout do králíčí nory nákupů levného haraburdí, nech na aukru mrkne na alza_bazar a alza_prodej. Je mi úplně fuk, jestli alza zkrachuje nebo prodejci značkových kol nebudou mít co do huby, jezdím na kole, ne na značce;)

          0 4
        • Tatut  

          přesně je to marketing, prodají 100 kol bez marže ale lidi si to řeknou a zvyknou si na to, že na Alze se prodávají i cyklokomponenty… celá tahle akce je vyjde levněji než 1 minuta reklamy na nově.

          1 0
    • cibi  

      Tak čekal jsem léčebné použití Sava vnitřně od zde obecně známého uživatele s oblibou různých neobvyklých léčebných postupů…

      edit: no, pokud člověk nedočte vlákno a komentuje, je za… mlhu.

      5 1
    • Vrci  

      Všichni, kdo to kolo použijí umřou, všichni, kdo to kolo uvidí, umřou, všichni, kdo si o tom kole něco přečtou, umřou. Umřou i jejich známí, kamarádi. Umřou jejich děti a děti jejich děti.

      Asi ne hned, ale jednou ano.

      3 2
    • Jason Voorhees  

      Majitelé kol Sava by se mohli zdravit jako Francouzi.

      „Sava?“ … „Sava, merci.“

      4 1
    • budíček  

      koupit a díly rozprodat

      0 0
    • Vlasticz  

      LOL, dám přístupové údaje k BF ženě do obálky, napíše vám, jak přesně k tomu došlo:)))!

      0 2
    • Člověk a jeho svět  

      V popisu sami píšou, že kolo ujede stovky km. Takže řekněme dva tři delší švihy. Poměr cena/výkon nic moc :)

      3 1
    • roud  

      Díky za info objednal jsem kolo pro manželku :)

      1 1
      • cyklista86  

        Nebyl jsi to náhodou ty kdo tu řešil životní pojistku pro člena rodiny?

        0 1
      • Tatut  

        vzal jsi to karbonové elektrokolo za 25?

        0 0
        • roud  

          jj přesně ještě tam hodím brzdy od Shimana a myslím že to přesně splňuje to co od kola pro ženu očekávám :)

          1 0
          • Tatut  

            já to vidím dooost podobně…

            nějaký zájemce o F29 s lefty Mko? :D za 4 roky najeto 60 km :D

            3 0
      • mr.nikdo  

        Ted to myslis vazne anebo si strilis?

        0 0
        • roud  

          Smrtelně vážně!

          0 0
          • mr.nikdo  

            Ti neverim.

            Takovy snob na kola, ze by vzal Savo z Alzy?

            1 0
            • roud  

              Nevěř :D Myslím že na to aby na tom manželka 5× do roka vyjela to bude naprosto dostačující :)

              0 0
              • RapMan  

                Já zase pro dceru uvažuju o tomto Sava Stelpa 4.0, vel. M/17" za 15k, jak dlouho už tam ta cena je?

                https://www.alza.cz/…4-0-vel-s-15?…

                0 0
                • Tomas_82  

                  Já pro dceru koupil tohle:

                  https://m.alza.cz/…carbon-4-2_1?…

                  Jsou tam teda brzdy Tectro místo Shimano, ale 40kg holku to ubrzdí, vidlici jsem vyměnil za Recon Gold a zatím se to zdá v pohodě – na těch 500km/rok:-)

                  0 0
                  • Vlasticz  

                    Tohle je urcite lepsi nez Stelpa, ta ma vidli kuato, tohle ma suntoura XCR air s reboundem..

                    0 0
                    • Tomas_82  

                      Bez reboundu. Zato s váhou 2,35kg:-)

                      0 0
                      • Vlasticz  

                        No fuj, pravda, mají bordel v popiskách, nahoře píšou vzduchová vidlice a dole tohle SUNTOUR XCR LOR 9mm pružina-olej.

                        0 0
                        • RapMan  

                          Tak který teda? Geometrie vypadá stejně, u té bílé Stelpy píšou kazeta SUNSHINE, MTB-CS-HR11– 50 11S, tzn. z větším rozsahem a kliky 170mm. Odpovídá to kolu na obrázku, jsou ty popisky taky správně?

                          U té červené Carbon 4.2. kazeta MTB-CS-HR11– 42 11S a kliky mají blbý popis.

                          0 0
                          • Tomas_82  

                            Kazeta u carbon 4.2 je jenom 11–42, kliky jsou nějaké noname s převodníkem 32 zubů. V těch specifikacích mají celkově bordel, přemýšlel jsem, že bych ze zvědavosti koupil Ferd ...... jenže nevím jaké má osy, jaký pohon, protože píšou kazeta 11s, hazka 10s a řetěz 9s:-)

                            0 0
                          • Azmir  

                            Kup ferda, je to modernejsi ram a ma lepsi vidlici.

                            0 0
                    • RapMan  

                      ve specifikaci píšou SUNTOUR XCR LOR 9mm pružina-olej, snad bude zdvih větší než jeden centimetr…

                      0 0
              • mr.nikdo  

                Az posles foto vedle S, tak budu pochybovat mene :D.

                0 0
              • K2  

                Dotaz: U toho kole je rám v zadním náboji. Váha 13,8 se tváří hodně dobře.

                Dá se dozadu dát běžné kolo, vyhodit baterka a provozovat to jako běžné kolo? (až ta elektronika a baterka umře)

                Je tam běžný úchyt zadního kola RU nebo pevnou osou se standard šířkou? Nebo je tam nějaký nestandard?

                0 0
      • jIrI___  

        Dobrý trolling :)

        0 0
    • Zbynek74  

      Dobrý den. Chci si koupit nové mtb kolo 29”, a po pročtení pár diskuzí jsem rozhodnut pro kellys gate 30. https://www.kellys-bike.cz/…e-30-2023-29

      Dnes jsem kouknul i na ty kola z Alzy a tohle mi přijde “papírově” kvalitnější. https://www.sava-bicycles.cz/…ts/fjoll-6-0?…

      Vím, že je tu o těchto kolech napsáno hodně kritiky, ale přesto bych se chtěl zeptat na porovnání těchto konkrétních modelů. Chci po delší době začít trochu jezdit, ale spíše klidně a na pohodu. Jsem 183cm vysoký, váha 93kg, 49 let. Děkuji a přeju Hezký den.

      0 0
      • BikerM  

        Jednoznacne bych bral kellys a nebo bych v te cenove hladine hledal cyklobazar ci dekac.

        0 0
      • cyklista86  

        U Kellyse si muzes byt jisty, ze ti ten ram jen tak neprdne. U toho sava karbonu si tim opravdu byt jisty nemuzes tuplem ne s tvou vahou a u MTB, kde je velka pravdepodobnost vymetani nejakych der a pod.. Rozhodne bych sel do kellyse..

        0 0
      • jIrI___  

        V této cenovce bych už neriskoval pochybnou kvalitou Savy a sáhnul spíše po Kellysu, zvlášť proto že nevážíš 60 kg.

        0 0
        • Zbynek74  

          Ok. Děkuji za ujištění, že zázraky se nedějí ani v cyklistice a pořád platí, za málo peněz málo muziky. I když teda ty ceny bez alza slevy, jsou myslím dost vysoké. Tedy alespoň na mě. Já měl, dokud ho nepřevzal syn, maxbike 29” za 16 000 úplně nový. Když jsem na něm jezdil, přišel mi docela ok, jen se mi od začátku zdál takový jakoby měkký. To asi ta moje váha.

          0 1
      • Azmir  

        Bud vem kellys a nebo ušetři 10 klacků a vem Sava Ferd

        1 0
      • Chytilak12  

        Ahoj za mě kolo top kámoš ho kupoval pro tebe L pokud je komplet slx akorát Gripy vymenit

        0 0
        • ememem1  

          top kolo vyzera trocha inak, dokonca by som povedal, ze za takmer 2 litre ak dobre pocitam to neni ani top v pomere cena vykon.

          0 2
          • kejda  

            Za 2 litry slivovice je to kolo v pohodě :)

            1 0
          • Vilém  

            Nj, ale ono je za liter.

            0 0
            • ememem1  

              49t czk ? ci daco zle.vidim?

              0 1
              • tomo_111  

                Ceska alza vyklapala sklady za polku, na to sa tu referuje a to tu sposobilo vlnu – za origo RRP to asi nikto moc nekupoval :)

                0 0
                • ememem1  

                  aha,som len posrel ten link

                  0 1
                  • 123J  

                    Umyj klávesnici, monitor a vyvětrej.

                    5 0
                  • Zbynek74  

                    Na Alze se to kolo prodává za 22 000. Ten odkaz na stránky výrobce, jsem dal kvůli detailnějšímu popisu vybavení toho kola. Mě to právě zaujalo, že má vyšší výbavu, než ten kellys za 26 000.

                    0 0
    • cyklista86  

      Tady pan ve videu rika, ze to je puvodni Nemecka technologie a ze kvalita je „konzistentni Nemecka“ mrkejte na tu velkolepost. To strci do kapsy i Specialized a pod.. To je uzasne. Jsem unešen.

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • cyklista86  

      Tady je video o tom levnejsim modelu SAVA https://www.youtube.com/watch?… a v komentech je vsichni uplne cupujou. Ze jsou zaujati a tlaci jen predrazene znacky, aby mohli vydelat. Kazdej tam pise ze ma SAVA kolo jak dlouho a zadny problem. Tady nekdo pise zajimavy koment

      Perspective matters, he is comparing Sava to first world European Carbon, so you need to take things into perspective. Specialized and Cannondale etc also use cheap ass 3rd world Carbon frames in most of their bikes, their Quality Control will be better than Sava but doesn't change the fact that their bikes are also cheap trash which they charge a lot of money for. What about all those cyclists now riding „Pinarello“ yeah right more like Chinarello clones as if most of these people can even afford a real Pinarello. Interestingly the Chinarello runs quite fine which are the same or worse quality than Sava. The biggest benefit of SAVA is they use Grey Market Shimano Products, it's real shimano products but for a lot less money due to regional pricing.

      Tak aspon ze ty shimano komponenty jsou prave. :D Jen jsou proste levne protoze „grey market“ whatever it means…

      Jako mam z toho respekt, ale prece kdyby to praskalo a lidi se mrzacili nebo dokonce umirali, tak by to vyplulo na povrch ne? Ostatne jak je vsem znamo prdnout muze vsechno.. I ten S works nebo Trek za nekrestanske penize..

      0 0
      • Vlasticz  

        Karbonove jsou i jejich ebike, muj na fotce. Je to treba 130 kg celkove vahy – mam vepredu Recona nazvedaneho na 130mm a normalne s tim shreddim treba Javorovy po zelene do Reky (Beskydy, krpal v lese). Mam ho rok a pul, to uz by davno prdlo ne?

        0 1
        • Hagner  

          Neprdlo ;-)

          0 0
        • Vilém  

          Vetsi uz nemeli?

          0 1
        • Jason Voorhees  

          Fuj, to je vošklivý ;-D. Teď prodávaj hezčí kola.

          0 0
        • TK75  

          Kaďour no…holt Němci tohle umí

          :)

          0 0
        • Kuba78  

          ty pásky co drží dekl na baterku jsou předpokládám jen na okrasu a není to tak, že by echt dojče kvalitét mejd in čajna tak nějak upadla, že..

          0 0
          • cyklista86  

            To jsou reflexni prvky, aby byl viden potme.

            0 0
          • Azmir  

            hejtí Savu a v profilu má Force (:

            1 1
            • Kuba78  

              no, na druhé straně tomu Force ani po 8 letech provozu neupadl dekl od baterky :-) kvalitní scalarova práce.

              já tu ale savu nikde nehejtím. vyjadřoval jsem se zatím jen k finanční stránce té věci a co se týče kvality, tak jsem sice vyjádřil pochybnosti, ale na druhou stranu, tak jak to tu vzala většina lidí.. za tu cenu.. sám jsem dost zvažoval jestli si ten gravel nebo i ten e-gravel nekoupit. Pokud vlastíkovi slouží tak jedině dobře, u té elektriky bych se spíš bál jiných věcí, jestli po x letech provozu v terénu upadl zámek deklu baterky na to asi kaká pejsek.. ale jak řikám, za tu cenu..

              0 0
            • Vilém  

              MRX a Force jsou z denni smeny, Sava z nocni, jak uz jsme se tu mohli dovedet.

              2 0
    • cyklista86  

      „this is correct. Sava started 2005 in Germany but then 2012 moved to China. Today there are world wide Save factories“

      Sem nevedel ze teda SAVA fakt zacala v Germany. Tak to je TOP kvalita zarucena..

      0 1
    • exBURN  

      Tak já se nechal zlákat na ten levnější „gravel“ pro ženu a vzal jsem Barn 24" pro synátora. To dětské kolo by mělo být v cajku, ale u teho e-gravelu vůbec netuším, zda bude stačit těch 7Ah baterka a 250 watů motor. Co jsem tak koukal, tak ten motor se nechá sehnat za pár peněz, ale jestli půjde vyměnit i baterka to těžko říct.

      0 0
      • Kuba78  

        250W motor na 36V = cca tech 7A na ten vykon. ciste teoreticky tedy ujedes pri plnem vykonu motoru 25km (protoze to je limit rychlosti a baterka teoreticky doda ten vykon po dobu 1 hodiny), v praxi ale ten motor na ten vykon potrebuje vic amper protoze pod zatezi klesa napeti + nemuzes vymlatit baterku uplne na kasi, ale tak spis dve tretiny, plus tam jsou nejaky ztraty.. Nejedes samozrejme porad na plny vykon a taky nepotrebuje baterku porad (z kopce nic, po rovine asi pojede z vetsi casti za svoje) takze v zavislosti na hmotnosti zeny a kopcovitosti terenu to kolo par desitek km vylet muze udelat pokud si to zapne jen obcas do kopce. zalezi taky jaka je tam nabijecka, ale pocitam nejaka pomala.. s poradkou 4A nebo vetsi by to stacila dobit po ceste behem obeda. Popravde, taky sem nad tim pro zenu uvazoval.

        jinak 7Ah je cca 250Wh, coz je asi tretina toho, co se strka do Bosche (750Wh).

        je tam nejaky pristup k te baterce?

        0 0
        • exBURN  

          Tady jde jen čistě o pomoc do kopečku. Ideálně jen lehkou asistenci aby zbytečně nezaostávala v kopcích a stejně jezdíme max 40km. Upřímně teď jezdí na fullu co váží skoro 15 kg a jelikož se terénu bojí (terén = polní cesta) tak je full pro ni úplný overkill a u toho egraveluse jí i bez přípomoci nepojede nijak hůř

          Přístup nevím, ale čekám, že tam snad tu baterku montují až po upečení toho carbonu tak snad pujde ven. Pak by to neměl být problém ani vyměnit – jak motor tak baterku.

          Mě se spíš líbí tenhle koncept, protože jak to má pod 14 kg, tak to bude lehčí než současný full. S nějakým Boshem by mě uhnala :D

          0 0
          • bluerider  

            Zajímalo by mě, jak mají výměnu baterie řešenou, proto prosím o foto, až bude kolo k dispozici.

            1 0
        • SAVADOMA  

          No první projížďka 25 km převýšení 380 m

          Celkem dobrý dojem, dokonce i brzdy začali celkem brzdit:-)

          No poněkud překvapení, že na displeji stále pět čárek z pěti a to jsem příliš nešetřil , do kopců plná přípomoc.

          Zatím nenabíjím, zítra pokračuji zda to pak zdechne hodně rychle.

          Hrál jsem si s displejem , neb Alza manuál nedodala

          Nulování tripu : pravé tlačítko + boční tlačítka

          Pro levé to dělá nějaké ON, OFF možná by šlo připojit světlo

          0 0
    • Hlavis  

      Dneska asi propadne moje objednávka Sava Grus 6.0 ve velikosti L. Měla být pro kámoše… Tak to můžete někdo sledovat a ujmout se jí :D

      0 0
    • BikerM  

      Kupte si prosim na Ali nekdo tohle, dejte tomu poradne pokourit a sepiste podrobnou recenzi! :)

      0 0
    • xtonda  

      Má někdo Stelpa/Fjoll? Je tam klasické šroubovací středové složení BSA?

      0 0
    • scota  

      U nás doma Savo nepijeme, mi si raději necháme vypálit třešňovici z vlastní zahrádky ;-) A co se týká zeleného skřeta, tak mám velmi špatnou zkušenost s jeho prodlouženou zárukou na sušičku.

      1 1
      • Markony  

        Invaze začala dnes na vyjížďce směr FM 5– e -mopedu a 1-gravel.

        0 0
    • Aww  

      Už koukám na Cyklobazaru na prvního prodejce, co přeprodává gravely „ještě v krabici“ s provizí pár tisíc, to bude opakování toho když se vyprodávaly Superiory brandovaný Škoda a v inzercích to lítalo s obloží ještě x měsíců. :))

      3 0
      • cyklista86  

        Ted si vem kdyz to neproda.. :D Ze jim to za ty nervy stoji. Neni lepsi dat nejake presčasy v pakárně? :))

        0 0
        • StuntJ  

          Prodá to v pohodě, finančně a internetově negramotných blbců jsou spousty:)

          1 0
    • easyrider  

      Tchán s tchyní si to oba pořídili. Tak snad přežijí, potřebujeme, aby nám sem tam hlídali děti. Ty vidle jsou na tom tragický. Viděl jsem je na Ali. Zbytek prostě low cost. Tchán už stihnul zlomit patku, ale za to Sava asi nemůže :)

      1 0
    • roud  

      Tak je doma jdu sem postupně sypat fotky ;)

      0 0
      • mr.nikdo  

        Svet Se v rit obraci.

        Cyklo Snob ma Savu :D

        Jeste tu fotku s koly :D

        0 0
      • roud  

        Ještě přidám koment pod sebe 13.7kg bez pedalu navazeno ;)

        0 0
        • strasny_jester  

          To je Lko vid, kolik meris a jak to sedlo? Diks

          0 0