• tomxxx

    První vlaštovky novinek na rok 2025 už přicházejí.

    XC Flight Attendant bude letos nejspíš dostupný leda na Epicu, ostatní si ho dopřejí až příští rok.

    https://www.youtube.com/watch?…

    Co Shimano, konečně z něho něco vypadne?

    https://image-ppubs.uspto.gov/…Pdf/11827307

    Na elektrický Suntour už se čeká taky dlouho, Pidcock ho jezdí už pěkně dlouho, koputi se to ale nedá.

    https://www.srsuntour.com/en/tact/

    https://www.bikeradar.com/…suntour-tact

    0 0
    • Tatut  

      uf tak shimano chce dát do páček knoflíkové baterie? Už to nebude all in 1 battery pack?

      0 0
    • Tofifee  

      Novej hliníkovej Atherton je za mě hodně pěknej https://www.athertonbikes.com/…-enduro.html

      1 0
      • Tatut  

        Wow tohle se mi líbí. krásný kola, krásný příběh a je tam vidět pěkný engineering…

        To bych mohl mít…

        0 0
      • ghostik  

        Vypadá to jako Ghost :)

        0 0
    • ZdeNECK1  

      Scalpel 24–

      2 0
      • JK_Cookie  

        26.3. bude predstaven.. zdvihy 120/120,asi mirna uprava geo,integrovany kokpit u drazsich modelu,ale bohuzel vedeni pres hlavovku.

        0 0
    • Lsdenski  

      Čekám, že se konečně roztrhne pytel s karbonovými pevňáky co mají úhel hl.trubky alespoň 67°, UDH patku, prodlouženou horní rámovou trubku.

      0 0
    • Hadato  

      Zajímalo by mě, zda něco víc dělali i se zbytkem vidlice nebo jen udělali novou patronu. Ta origo WERX PCS EQ chodí parádně, tlumení je úplně jinde než 34SC nebo SID. Jediné, co by ten Axon potřeboval je ubrat nějaký ten gram, popřípadě zlepšit povrchovku.

      Když jsme u těch novinek, Suntour ještě modernizoval klasický Axon34 a Raidon – nově jsou vidle 100–140 mm s EQ, tedy už žádné negativní ocelové pružiny. Pro změnu zdvihu bude tedy potřeba nový shaft, jako u RockShox nebo Fox. Nabízí je pak i osou na imbus, místo rychloupínáku.

      0 0
      • orm  

        Suntour by mel hlavne zlepsit dostupnost dilu. Shaft pro aurona eq jsem nikde v evrope nesehnal.

        0 0
        • Azmir  

          Hlavně by měli změnit ten jejich stupidní systém pro pevnou osu…

          0 0
          • skaj  

            Myslis ten „rychloupinak“? Co je s nim spatne – me funguje naprosto bez vyhrad na trech kolech.

            4 0
            • Azmir  

              No ten jejich systém vytahování a zandávání pevné osy. Asi už v tom máš grif nebo těžko říct. Potkal jsem 3 lidi co s tím měli/mají zkušenost + já a všichni jsme si dobře zanadávali. Asi mám nízké iq, ale i když jsem k tomu měl puštěné instruktážní video od suntouru, tak mi to trvalo napoprvé snad 10 minut. Můj kolega cyklista to vzdal i s videem. Borcovi, kterému jsem prodával kola a přijel na suntource, tak mu trvalo taky dobrých 5–7 minut to sundat(na jeho obranu byl udýchaný a on i kolo mokré) a to říkal, že už to dělal hodněkrát a nechápal, proč mu to zrovna tehda nejde :D

              0 0
              • Heatly  

                Mám ji 4 roky na kole a stačí jeden úder pěsti a je venku, a jeden úder pěsti a je tam i zajištěná. Snad jen 2× při nandáni se nechtěla odjistit l.

                0 0
            • orm  

              Ja ho mam roky na xc a nemel jsem nikdy problem, ale loni se mne to vzpricilo v naboji na trail kole a neslo to za boha vyndat. Jak maji dt swiss takovy ten vymezovaci valecek v orechu, tak tam se to rozevrelo a bylo. Klasicka sroubovaci osa mne prijde lepsi.

              0 0
          • mirorek2  

            Umýt ruce…

            0 0
          • Hadato  

            Ten systém funguje fajn, měl jsem 4 vidlice od SR a vždy v pohodě. I dost obité kousky chodily v pohodě. Akorát bych upřednostil šroubovací osu s úsporou nějakých gramů. Multitool člověk stejně většinou vozí a pokud nezávodí v XC, tak potřeba rychle sundat kolo stejně není…

            0 0
        • Hadato  

          Jo, jo, to je bohužel bída. Stejně tak jejich stránky. Chtěl jsem předělat Edge na Edge Plus – mělo by to jít jen výměnou komory, ale samostatně to sehnat vůbec snad nejde… Tak jsem ten tlumiš poslal dál. Je to škoda takhle si ničit potenciál high-end produktů, které dobře fungují a hlavně jsou dost nesmrtelné a opravitelné na koleni.

          1 0
    • Radek Broz  

      Nový Yeti ASR tu ještě nebylo? Internet je plnej Epicu – já chtít takový kolo, asi si vezmu spíš tohle.

      1 0
      • JK_Cookie  

        Nebylo,ale vime o nem :-) na ramove sade se da poskladat pekne kolo viz foto…pise 9,4kg jak je na foto. Dost to srovnavaji se SC Blur. Pro lepsi efektivitu slapani 3 polohove zamykani tlumice/vidlice.

        1 0
    • Hadato  

      Nevím, zda jste zaznamenali, ale před Mondraker upgradoval F-Podium. Jiné uložení tlumiče, geo dost podobná, zdvih už jen 110/120 mm. Vedení hlavou vnímám jako krok zpět. Najvyšší model je s Rock Shox Flight Attendant. Barevně je ten top model v nové SID blue a vypadá hodně dobře. Zbytek tak fajn až na tu červenou verzi. Jen ta váha rámu je docela vysoká na XC bike (rám furt ca. 2.4 kg s tlumičem).

      2 0
      • JakeF  

        A jeste Mavic kola, kde nefungujou poradne bezduse…

        Ale modrej Sid je hodne peknej.

        0 0
        • Hadato  

          Kola člověk vymění a karbonová Mavic kola celkem dobře prodá.

          0 0
      • HadVoe  

        ahoj. proc beres vedeni hlavou jako nevyhodu? jeste jsem to nejel, ale libi se mi to ..

        0 0
        • tomxxx  

          Protože prostý čištění ložiska hlávka se stává v proceduru na hodiny a zároveň je to hůř zatěsněné, takže ten servis ložiska je častější. Jako beru, když máš vše bezdrát, hadici schovanou v řidítkách a do hávka jde jedna brzda, jako to má třeba Epic S Works. Pokud máš další věci na lanko a je to hlávkem jako to má třeba canyon lux nižší výbavy, scott spark atd., přijde mi to jako čistá demence. Navíc koukni třeba na scott, integrace vymyšlená tak, že máš komen představce bago z gumy.

          8 0
        • Lachtis  

          Presne jak pise tomxxx: vedeni hlavkem je totalni kravina. Ja uz pokukuji po novem fullu a vse, co ma tohle vedeni vyrazuji. Za mne je tohle slepa cesta a snad od toho vyrobci za rok, dva upusti.

          5 0
          • tomxxx  

            V tomhle mě potěšil spešl u Epica – Sworks čistý rám, protože vše bezdrát, nižší modely s normálními prostupy. Asi půjde koupit na nižší modely Sworks hlávko a integrovat, ale kdo by to dělal.

            Hlavně je ta integrace úplná kravina ohledně závodů – stejně se tam dává číslo a nějaký vzhledový a aero benefit je tak pryč

            1 0
            • Lachtis  

              Souhlas, ja osobne mam dva favority, u mne je to logicky moje srdcovka BMC Fourstroke LT a novy Epic se mi taky hodne libi. Pockam si na nejake lepsi ceny/vyprodeje a dost mozna jedno z nich vezmu.

              0 0
        • jeniiiik  

          Dále pokud to nemá výrobce vyřešené, může a dochází k odírání sloupku vidlice. Viděl jsem jich už pár dost prodrenych.

          Dražší servis pokud se s tím nedrbes ty je jasný.

          Někdy bývá pro to vedení vnitřkem upravený i představec, to je další nevýhoda pokud ti nesedí sklon nebo délka.

          Někteří výrobci používají tenčí bowdeny, takže zase zbytečný nestandart, už nevím kdo to byl. Ale myslím že mě někdo doplní.

          Myslím že by se dalo pokračovat.

          2 0
        • Georrge  

          A dále… je to hnusný. Snaží se integrovat vedení kabelů do rámu, protože z nějakého jsou kabely škaredé nebo co, no a vyřeší to takovým hnusným způsobem.

          1 0
          • embi  

            výrobci to dělají, protože je to levnější.

            1 0
            • tomxxx  

              Pochybuju, že je to hlavní důvod, když ti stejní výrobci často začali dělat dvířka na nářadí. Je to především módní.

              0 0
    • krabica  

      Intense Primer 2024. Za mně o dost hezčí než starý, do tohohle bych šel.

      https://www.instagram.com/p/C5gu84sNKt5/?…

      1 0
      • Radek Broz  

        paint job jak gejron:( a ještě furt nevyhodili tu debilní kladku? :)

        1 0
        • krabica  

          S tou barvou mě to taky hned napadlo. :-D Kladka je OK. ;-)

          0 0
          • Radek Broz  

            Ale vsadím se, že to nepřežije. Ještě chvíli to budou mít všichni, pak to ještě chvíli budou mít tihle a třeba Deviate a pak i oni ukážou nový super cool trendy řešení, kde se toho zbaví:)

            2 0
    • mirorek2  

      2025 Fox Forks With New GRIP X2, GRIP X & GRIP SL Dampers

      https://www.youtube.com/watch?…

      1 0
      • JakeF  

        Novej tlumic, jo? Jsem myslel, ze u Foxu maj perfektni a nemusej ho porad menit jak u RS :))

        0 0
        • MirosPikos  

          Jenže ten novej bude o 50 procent krutější, o 30 procent přísnější a až o 70 procent hustější.

          2 0
          • LM  

            Mohli by tam radši dát 100% fungující těsnění :-)

            1 0
      • Cryzyy  

        vsimnul si nekdo te 32 ?

        1 0
        • goofy  

          Jo, ale raději nekomentuji… :-D

          0 0
        • jeniiiik  

          Jo, manitou Black x humus na entou.

          0 0
        • tomxxx  

          Ve videu je to první věc o které mluví :)

          Jo, všimnul jsem si, že je to neskutečně ošklivý.

          Snad tou hnusnou kashima barvou nenahradili oranžovou.

          0 0
          • Cryzyy  

            nojo, jsem nekoukal na video, stejne uz zadnou FOXku nechci :o)

            0 0
          • theedge  

            Ale mit v Kashime i spodni nohy … to je nejvic ! Spousta jutuberu bude muset menit vidle :-D

            0 0
        • Hadato  

          Mě to přijde super, akorát to bude peklo čistit :) Je to takový Manitou generovaný AI :D

          Jsem zvědav, kdy přijde i 34SC s touhle kontrukcí :) Taky by mě zajímalo jak naměřili deklarovanou 40% větší tuhost.

          Příklon k IFP vidím jako plus servisovatelnosti.

          0 0
          • TK75  

            Na co vubec bude kvalitni 100mm 32 vidle v době kdy na xc je 34 která má taky pěknou vahu?Chápu že výletní kola dostanou nějakej levnej drzak předního kola kde těch 100/32 neva ale kde najde uplatnění kvalitní 100/32 moc nechapu

            1 0
            • Radek Broz  

              Na takový ty „biky“, co mají v garážích silničáři.

              1 0
            • mirorek2  

              na gravel

              0 0
            • jonti  

              Reba, Sid pred SL a Fox 32 bez SC byli nebo jsou docela fajn vidlice. Az odlehceni pod 1500g tuhost zhorsilo pod unosnou miru.

              Celkove ale souhlasim a predpokladam, ze do budoucna zustanou je 34mm+ modely.

              0 0
          • tomxxx  

            Koukli se z okna a vypálili číslo, asi tak bych ti to řekl.

            32, 100mm vidlice jsou na XC mrtvé se současnou konstrukcí.

            0 0
            • Hadato  

              S tím, že je 100 mm vidlice na technické XC dnes nesmysl, je pravda. Hodně lidí ale jezdí lehčí maratony nebo delší pojezdy v lehčím terénu a tam ta 100 mm vidlice asi smysl dává. Stejně tak se určitě najde dost lidí, kteří budou chtít mít nejlehčí vidlici už jen z principu. Kdybych byl v téhle kategorii, tak bych osobně volil 32SC s funkčním tlumišem než SID SL, kde se tlumič nedá ani rozebrat.

              Pro Fox je to podle mě i test toho můstku a příprava veřejnosti na příští 34SC, popřípadě další modely.

              0 0
              • tomxxx  

                Taky si myslim, že je to jen test můstku. Ta vidlice je sice marketovana jako XC, ale reálně půjde na různé gravel prasopsy.

                Abych řekl pravdu, šel bych raději do SL. Mně osobně to přijde strašlivě hnusné, funkce, nefunkce. U rockshoxu se dá koupit základní verze, těžké to není a tlumící patrona je normální.

                0 0
                • Hadato  

                  Myslím, že ten FOX 32CS bude na překvapivě širokém spektru kol (převážně na HT).

                  Jako dá no, ale tam je to váhově jako normální SID ultimate nebo ta 34SC. Funkčně to není žádná hitparáda (měl jsem jak patronu ze SID Select, tak Select+).

                  Já jsem osobně taky zvědav, jak se osvědší korunka bez offsetu s nahnutím nohou pro XC použití. jak vidlice půjde do zdvihu, tak se bude předsazení vidlice snižovat, což by mohlo vést k větší stabilitě. Ale asi se to bude více nořit při brždění. Jsem hodně zvědav, jak odladili to tlumení.

                  0 0
      • goofy  

        Tak ta zlatá mě nebere, ale černé budou určitě taky… :-)))

        Vidím, že FITky zmizely, a vše už bude řešeno pomocí IFP.

        0 0
      • theedge  

        Tak už se tuní zlatý biky

        https://www.vitalmtb.com/…sary-special

        0 0
    • mirorek2  

      Cornelius má taky novinky https://www.intend-blackline.com/

      1 0
    • Ondrejst  

      Krásne jednoducho vymakal zmenu zdvihu, človek to zas tak často nerobí, ale do bikeparku sa centák zíde ;)

      1 0
      • Ondrejst  

        Zrovna nedávno som si vravel, že ešte pol centák by som to zdvihol – on ma snáď počul :)

        Som zvedavý na to menšie trenie na airshafte, či to bude cítiť. Lebo už teraz si človek vravel, že jaké másielko :)

        A RB guferko snáď tiež vedel že je v garáži.

        No nič, bude sa tuniť…

        1 0
        • Ondrejst  

          Nový airshaft teda travelizer naimplementovaný, tak už by mohlo prestať chcať vonku, nech sa môže testovať. Negativka pribrala riadne.

          0 0
      • theedge  

        dobrý jsou ty komenty: Rocky Cruz or a Santa Mountain? :-D

        0 0
      • embi  

        Pekny no. Ale udrzba spodniho cepu zadni stavby vyzadujici demontaz klik i jedne misky stredu :-D

        BB drop v slack u 29" setupu je taky silenych 38mm…

        1 0
      • mirorek2  

        ten SA musí být žůžo v XL, sedlovka úpí

        0 0
        • krabica  

          Mně by štval spíš ten superboost, nemám jen jedny kola… Jinak bych jej v L dost bral… :-)

          0 0
          • jeniiiik  

            Taky jsem ho měl jako kandidáta. Doma jsou ale karbonové DT a superboost nas…

            0 0
            • goofy  

              Tse… Takové výmluvy… Nový rám si zaslouží i nové záplety, ne? :-D

              0 0
              • jeniiiik  

                Vhledem k tomu, že jsou nové, tak nové nové by se mi kupovat nechtělo. ;)

                1 0
      • wilda81  

        Jedna rovná trubka místo nabourané a kolik parády to nadělá. Líbí se mi.

        0 0
        • Radek Broz  

          A to jsem tu už ráno chtěl napsat, že to zas udělali zbytečně ošklivý:)

          0 0
    • Radek Broz  

      Novej Intense Sniper (asi jen barvy? mají malinko jiný čísla na geo, ale jen o zaokrouhlení) jedině na Facebooku " nebo na webu s USA VPN":https://intensecycles.com/…sniper-t-pro?…

      0 0
      • TK75  

        Transition Spur taky…nove barvy a UDH

        Geo zustala uplne stejná, není co menit

        https://www.vitalmtb.com/…rame-updates

        2 0
      • Hadato  

        Vypadá to stejně jako předchozí Sniper, akorát jiný design rámu a zadní stavba předělaná na UDH (alespoň u XC modelu). Tohle už mělo být tak 2–3 roky nazpět. Kvůli nemožnosti vyměnit patku bez 17 mm klíče jsem přecházel loni na jiný rám. To kolo bylo v 2018 skvost, dnes geometrií zapadne do davu. Dnes by tomu slušel o 20+ mm delší reach, kratší sedlové trubky, a tak o ca. stupeň položenější hlava.

        0 0
        • snas89  

          Na us stranky se nedostanu, tak nemuzu porovnat.

          Ale jinak souhlas, par let zpet predbehl dobu. Na druhou stranu me porad dnes i po letech ani nebapadlo koukat na novy kolo…protoze proste neni potreba. Geometrie standard, virtual. Nic mi nechybi.

          Ale kdybych ted resil novy kolo…popravde nevim. Musel bych videt ten update, treba neco zmenili i mimo patku a barvy:)

          0 0
          • snas89  

            https://bikerumor.com/…utta-hiding/

            Predni ranovy trojuhelnik vypada, ze ma uplne strjny detaily jako stavajici, tskze geo asi porad stejna.

            Skoda.

            Jinak by to bylo shut up and take my money:))

            Uvidime co cisla.

            0 0
            • tomxxx  

              Nic bych nečekal, forma bude stejná i na zadní trojúhelník, jen změnili patku – což nejspíš půjde řešit opravou stávajících forem. Tohle mělo být už minimálně loni. Plus by si zasloužilo přepracování mountu zadní brzdy, nebo aspoň trochu vyřešit vedení hadice.

              1 0
          • wilda81  

            No, minimálně napřímenější + kratší sedlovku a delší reach si zaslouží od začátku vydání. To je taky důvod, proč jsem si ho nikdy nekoupil.

            2 0
          • Radek Broz  

            .

            0 0
            • Hadato  

              Takže, jak bylo řečeno, přibyl jen SRAM UDH a změnilo se lakování. Za mě dost promarněná šance.

              4 0
              • tomxxx  

                Zase je to dost malá značka a neprodá toho tolik, aby se jim vrátila investice do nových forem – já to celkem chápu

                0 0
                • jeniiiik  

                  A jak myslíš že dělají ostatní rámy?

                  0 0
                  • krabica  

                    Stejně, ale prodají víc rámů, rozpočítají tak výrobu formy na víc kusů…

                    0 0
    • Hadato  

      Tak Ghost předevčírem vydal nový Lector HT. Vypadá to hezky. Rám hodně zhubl (ca. 300g). Pryč je 8pins. Stejně tak nesmyslný flat mount zadní brzdy. Naopak přibylo vedení všeho přes hlavu – za mě krok směrem do pekel. Reach je ještě delší než předchozího Lectoru SF, 484 mm v M a 510 v L. Překvapila dost strmá hlava 68°, u moderního HT bych čekal o něco nižší hodnotu. Rám vypadá o poznáni uhlazeněni – kontroverzní prohnutí zadních vzpěr je hodně redukované.

      1 0
      • Hadato  

        Edit: Úspora hmotnosti je dost větší. Původní CF SF Worldcup měl ca. 1300g v M. Nový top model. 885g v S. Výsledná úspora je teda ca. 400g, což je celkem významné zaštíhlení.

        0 0
      • TK75  

        Ten reach je silenej…navíc tu geo nemají v sagu takže to ještě bude reálne víc…k tomu 69 hlava v sagu.Takže ve sjezdu ten reach natáhne člověka na predek, kde na něj čeká pěkně strma hlava

        Daleko větší smysl mi dává způsob kterej jede u ht třeba Stanton… slack, ale né moc dlouhej reach, protože ht se chová jinak než fs

        Ale třeba tím sledujou nějaký race xc cíle které ja neznam a nedovedu ocenit :)

        1 0
        • Jenda  

          Třeba chtějí aby se s tím nejela moc velká kudla z kopce bo by to ten lehounkej rám nemusel přežít? :)

          0 0
          • TK75  

            Třeba..mě se ta geo nelíbí ani na rovinu :)

            Kdyby to bylo něco jako ma treba Turner u xc, tak by to byla pecka

            https://turnerbikes.com/…ous-ti-frame

            Reach v L 462 a M 443…k tomu 66° hlava 74.5 sta.Slusne kratka sedlovka a zadni stavba u každý velikosti jinak

            0 0
            • squalo  

              Co mainstream značky?

              Těch moderních XC HT, kde se geo posunula (strmá sedlovka+ položenější hlava) přibylo Twostroke, Scalpel HT, nová Merida Big. Nine, nový Scale

              0 0
              • TK75  

                Tam je to ale jinak…zrovna to Bmc ma reach jak ten Turner.Normálních 440/460 pro vel m a l…75sta atd

                Jinak by mu ale taky slušelo kdyby bylo origo z továrny na 120 vidlici s 66° hlavou.Při zachování ostatních hodnot které dnes má.Ghost je jinej přístup..extra dlouhý reach a strma hlava

                0 0
                • Jenda  

                  Na druhou stranu už se tu několikrát probíralo, že hi-end pevňák je stejně mrtvá kategorie. Podle mě se to posouvá k cílovce co by si jinak možná koupila gravela ale chce odpružení a rovný rodla. Takže tam ta strmější hlava imho zas tak nevadí. Sám mám na pevňáku na ježdění do práce hlavu asi 70° a nějakej zásadní problém v tom nevidím. Na ježdění v terénu mám Reigna s dnež již pomalu old school hlavou 65° a obě ty kola mě vlastně baví, jen je prostě každý na něco jinýho.

                  0 0
                  • tomxxx  

                    Tak na 70° hlavě se jezdilo XC na svěťáku a zásadně to nevadilo.

                    0 0
                    • Tatut  

                      Mám XC HT 29 s 71• k tomu 90mm zdvihu vidle :) retro

                      0 0
                  • TK75  

                    pevnak s geo okolo 65/66 hlava, komponenty co dnes máme (širší rafky, pneu atd) na mimoparkove ježdění parádní vec, hladsi stezky atd..stejně tak si k tomu enduru může někdo pořídit kolo jako je Spur nabo Tallboy to je jasný.Mezi enduro a grevlem je prostoru dost bych rekl…i pro 27.5 kola:)

                    Taky jsem takovej co máš do práce měl a jezdil s ním silnice/cesty…pro­tože jinde nefungoval

                    0 0
                    • JakeF  

                      Na druhou stranu tyhle geometrie dávaj jistotu na výrazně agresivnější jízdu, než XC kola a pláště dokážou přežít.

                      Ale tak z pohledu prodejce jasná volba, víc kol na servis a prodej náhradních dílů :))

                      Trochu extrémní příklad, ale na starým SJ HT s hlavou 71 a bez teleskopu jsem kdysi objel EN závod v Mostě a na Rychlebkách. A nebyl jsem ani úplně špatně co se týče výsledků, takže bych řekl, že to kolo celkem fungovalo :D

                      1 0
                      • TK75  

                        Jo, taky jsem objel (spíš zhrkal na kraji všech sil a umu) různe věci s podobnou geo na starym ht nebo i na grevlu…ale nikdy jsem si tolik neuzival jako teď.Jistota/zá­bavnost/způsob kterým to jde, je úplně jinde

                        0 0
                    • jonti  

                      Podle mě se rozhodli, že pro skupinu zákazníků, co jezdí terén je Lector FS (konkurence práve spíš pro Tallboy, SPur a podobně), a pro ty, čo jezdí šotoliny a lehký terén, kde nepotřebuješ full, nepotřebuješ ani položenejší hlavovku a oceníš spíš lehčí rám. Jen ten reach mi nedává moc smysl.

                      1 0
                      • TK75  

                        No a o reach prave jde…chápu kola s 68 hlavou plus 70/80 predstavec a k tomu reach kterej necpe jezdce na predek.Někdo to rád ..jo ok

                        Ale takhle zkombinovany ne

                        0 0
                        • jeniiiik  

                          REACH je na tom takový, protože používají hodně krátké predstavce. Minulá generace měla taky REACH tabulkově nesmysl. M, které mělo REACH větší než moje enduro v L mi bylo malé s origo predstavcem. To prostě nejde stovanavat pokud na to nesednes.

                          0 0
                    • Jenda  

                      Jenže takový kolo nepostavis na rámu co neváží ani kilo. To už popisujes trailovyho pevnaka a to je zas jiná kategorie kterou chápu i když osobně pro ní nemám využití. Tohle je spíš pro movitého hobika co bude machrovat u hospody že má ht pod 9 kg;)

                      0 0
                      • mirorek2  

                        všichni furt panika z „trailové geo“

                        podívej se na nový epic, netřeba to dál rozvádět :-)

                        0 0
                        • tomxxx  

                          Myslíš ten nový Epic co je stále stejný starý Epic evo a snížili hlavový úhel, protože to je cool?

                          1 0
                          • mirorek2  

                            Jo, cool je mít fungující geo, pravda

                            0 0
                            • tomxxx  

                              Jo a sorry, spletl jsem se, oni ten úhel změnili jen na papíře. V podkladech všude uvádí 65,9, ale to je v low pozici flip chipu, v high je to 66,4, dřív uváděli jen high pozici 66,5.

                              Z úhlu hlavy se stala stejná mantra jako byla délka zadní stavby na 29' před lety, taky se s tím čachrovalo v podkladech.

                              1 0
                              • novas752  

                                Já měl 66,5° v roce 2017 na tehdy moderním trail/am kole se zdvihem 150…

                                2 0
                                • mr.nikdo  

                                  To rikam furt. DC je AM…

                                  A misto XC se cpe Gravel. Jenze to pak drnca… :D

                                  2 0
                                  • tomxxx  

                                    Za mě je XC geo už tak jednu generaci za vrcholem a snad nějakou dobu moc měnit nebude. Teď výrobcům zbývá přijít s tím, že budou měnit délku zadní stavby s velikostí rámu, ale to je drahé na výrobu a nikomu se nechce.

                                    3 0
                                    • mr.nikdo  

                                      Ale bavme se o klasickem.XC, kam se cpe pevny gravel.

                                      Ne o AM a drsnejsim jezdeni.

                                      To XC je porad nejvic univerzalnj kolo. Proto i ta geo byla, jaka byla.

                                      0 0
                                      • tomxxx  

                                        Gravel je prostě převlečená cyklokroska, udělaly se hobby závody pro pupíky, aby to zvládli, protože cyklokros je maso a prodávají se cyklokrosky. Plus jim vylíčíš, jak je super jezdit po lese s berany a úzkými gumami. Já osobně gravel prostě nechápu, krom nějakých expedičních kol – v terénu totální vydrncávačka, na silnici tank stejný jak chrtí XC.

                                        4 1
                                        • JakeF  

                                          Gravel je převlečený old-school XC s beranama :)). Když si vzpomenu, jak úzký byly v reálu 2.0" Tufo Galusky, tak to má dneska leckterej gravel širší gumy… A odpružený gravel vidle budou určitě pohodlnější než SID s Brainem :D

                                          2 1
                                          • TK75  

                                            https://canecreek.com/product/invert/

                                            Rostou jak houby po dešti

                                            (ať je o čem debatit:))

                                            3 0
                                            • Tatut  

                                              No to je pecka design. Skoda ze není 110mm pro moje MTB HT.

                                              Takhle mi stále zbývá jen jediná USD vidle Ocho

                                              0 0
                                          • mr.nikdo  

                                            Tak proc beres SID s Brainem? :D

                                            0 0
                                            • JakeF  

                                              To bylo v mejch chrtích letech, kdy to byla na závody super raketa :))

                                              Dávám to jako ilustraci, kam se dneska kola posunuly, že můj tehdejší XC závoďák, co jel mj. i třeba Trilogy, je dneska už srovnatelnej spíš s gravely, než s XC bajky.

                                              0 0
                                              • mr.nikdo  

                                                A zamerne pouzivas divnou vidlici + porovnavas jiny styl jizdy :)

                                                0 0
                                                • JakeF  

                                                  Brain i Terralogic byly celkem rozšířený vidle.

                                                  A jiný styl jízdy porovnávám zcela záměrně, dneska by člověk pomalu chytnul pocit, že bez 66 hlavy nejde jezdit ani po cyklostezce :))

                                                  1 0
                                                  • mr.nikdo  

                                                    V mem okoli nebyl ani Brain a ani Terralogic :D

                                                    Aspon v te dobe. Moje tehdejsi Reba sla pryc mesic zpet… A proti SIDu 32 byla citlivejsi…

                                                    Ta druha cast – to je to, co se snazim ukazat. Majorita lidi chce kolo, na kterem bude jezdit vsude.

                                                    Kdyz tyhle zmeny dam jinam – sirsi silnicni plaste chapu. Rozsireni silnicek masam – je tam vetsi jistota, jednodussi na sjezdy…

                                                    0 0
                                        • orm  

                                          Ty to nechapes a pro me je to nejlepsi kolo co mam. Je to proste trekove kolo s beranama, tj. po silnici to jede lepe. Na ceske cykloturisticke trasy je to idealni kolo. Minuly tyden jsem jel 185km z Brna do Nitry. Nedokazu si predstavit, ze bych to jel na svem xc ht. Zaroven na silnicce by to take neslo. Tak babo porad, na cem jsem mel jet :-)? Gravel a cyklokroska jsou dost odlisna kola (drive jeste vice nez ted).

                                          5 0
                                          • tomxxx  

                                            Na silnici, však vidím jen asfalt a občas nějakou cyklostezku. Za mě je prostě uplný oser jezdit na gravelu po silnici, abych se čas od času vydrncal v terénu – oboje je utrpení. To už raději jezdím na silnici s 30/32 plášti, což je celkem dobrý na český silnice a buď ten terén přejedu úplně stejně jak ty na gravelu, jen trochu víc trpim a nebo tam prostě nejedu a jiný den vezmu bika na něco pořádného.

                                            3 1
                                            • orm  

                                              Tak to vidis spatne. Na silnicce bys to nedal. Gravel jede na silnicce slusne a nechapu proc by to mel byt oser. Gravel projede vsechno, proto se na teren nemusis pri planovani ohlizet. Nemusis jet 30km po asfaltu v silenem provozu, protoze nezvladnes jet kousek po turisticke trase na silnicce. Na gravelu to zvladnes. Na silnicce jsem do Nitry jel take a tohle byla mnohem hezci trasa. Jako bonus. Na SK nikdy nevis co te na cykloturisticke trase potka, to neni jak v CR, ze ty trasy jsou vhodne prave pro trekova nebo gravelova kola :-). Samozrejme at si kazdej jezdi na cem chce a co mu vyhovuje, ale tyhle komentare jak je gravel kolo nahovno si muzes odpustit, kdyz na tom nejezdis.

                                              3 0
                                            • becis  

                                              Je to jednoduchý, gravel je kolo pro lidi, který nemají výkonnost na silnici a techniku na XC :)

                                              3 0
                                              • J1RKA  

                                                Pockej, dostanes kartac :D

                                                0 0
                                              • LM  

                                                Kdyby tu v okolí Brna byly nerozbité silnice s nízkým až žádným provozem, tak jsem nemusel předělávat plečkosilničku na plečkogravel…

                                                2 0
                                              • Radek Broz  

                                                Je to primárně pro lidi, co si chtěj nacpat čepičku pod helmu a vyfotit si hnusně kyselou kávu.

                                                1 1
                                      • novas752  

                                        Tak ale tahle nová geoška univerzalnosti nic neubirá, na lehkých komponentech to po silnici jede úplně stejně, v lese si na lehkých komponentech můžeš dovolit trošku vic než na starsí geometrii.

                                        Kdo to chce využívat na limitu té geometrie, musi tam holt mít komponenty odolnější.

                                        0 0
                                        • mr.nikdo  

                                          Nahore jsi psal o problemu lehcich komponent a stabilnejsi GEO z kopce ;).

                                          Hele, zpet do novinek.

                                          Cekam, s cim do 2–3 let vyrobci prijdou.

                                          Posledni velka krize v cyklistice byla kdy? 2010–2012?

                                          Co vylezlo 2012, aby to lidi nakupovali?

                                          Ze by Sram 1×?

                                          A nebyla uplne prvni reklama: Sada jen pro Enduro?

                                          A nakonec je to pro vse, aby byly vetsi zisky? :D

                                          Takze opravdu ted cekam, co revolucniho vytahnou z klobouku.

                                          0 0
                                          • wilda81  

                                            Proč revolučního? Stačí překopat zase standardy. Průměry kol, boost osy, rozměry tlumičů, tapered krky vidlic už jsou nějak moc dlouho ustálené. Měli by projít revizí. ;)

                                            3 0
                                            • mr.nikdo  

                                              Wildo, Wildo. 81, 81. :D

                                              Ono to bude ± jak pises. Ale bude to o XY % lepsi. XZAS % rychlejsi. OIASHDA % pevnejsi. A o 1000 % drazsi! :)

                                              PS: Presne tak, ale bude to stejne porad revoluce, jak hovado!

                                              0 0
                                            • BTom1  

                                              Neboj Fox se na tebe s revizí sloupku už chystá!Na patentových nákresech který se teda týkaly něčeho jinýho jsem si všiml, že Fox tam měl sloupek s drážkou v místě uchycení představce.Takže…

                                              0 0
                                              • JakeF  

                                                To bude na hadici přední brzdy, protože s přední brzdou je dneska málo opruz :D

                                                2 0
                                                • BTom1  

                                                  :D brzdy budou zanedlouho AXS s tím jakýkoliv problémy odpadají:D

                                                  0 0
                                          • Radek Broz  

                                            Zrovna 1× byla skutečná inovace a teď je na všem, protože je prostě lepší v podstatě na všem. Narozdíl od všech těch boost, superboost, dub, 650B, 35mm standardů (viz Wilda), který reálně moc poznat nejdou, ale urychlej obměnu kola.

                                            3 0
                  • vaclaw  

                    Tak co si budeme povídat, reálně tu progresivnější geo využije jenom zlomek cyklistů. Na cyklostezce s tím žádný zázraky čekat nemůžeš ;) A pořád se najde hodně old school cyklistů, co chtějí chrtit po lesních cestách max, ale zároveň mít co nej kolo.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Podle mě typická cílovka na moderní geo je hobbík s průměrným skillem, co mu progresivní geo dodá sebevědomí v lehčím terénu… Střelci na svěťáku by ty sjezdy dali i na koloběžce a limituje je riziko defektů, takže stejně na tom kole nejedou hranu.

                      2 0
                      • TK75  

                        Ale o tom by přece to kolo mělo být ne?…že sedis na něčem co se dobře ovládá od A po Z, neomezuje ale dodá ti sebevědomí abys taky něco zkusil a něco se naucil, jezdil líp a víc pod kontrolou.A ne ze tě nepodpoří a ty teda borec to nějak zvladnes jenom díky obrimu skillu :))

                        0 0
                        • LM  

                          A ne ze tě nepodpoří a naopak omezuje a ty teda borec to nějak zvladnes jenom díky obrimu skillu :))

                          No já jsem přesně kvůli tomuhle pořídil gravelplečku :-D

                          1 0
                          • TK75  

                            Ja ji naopak odložil …protoze je okolo spousta mist kde neni nutny slezat dolů s grevlem na zádech, kdyz to na správnym kole jde rovnou skákat…a to mě baví ;)

                            1 0
                          • TK75  

                            Když jsem 2016 kupoval grevl tak vypadalo mtb jinak.Dneska mi prave prijde supr ze muzes mit kolo kde je nizkej zdvih a geo co zvladne trail, dostupny karbon zaplety, teleskop a díky tomu kde je xco jsou na trhu pneumatiky který zvládnou náročnější věci ale přitom jedou..nejsou to kotvy

                            0 0
                        • JakeF  

                          Jasně, ale vocamcaď pocamcaď…

                          Když uděláš geo agresivní jak AM kola pár let zpátky, tak na tom sice každej trouba dokáže jet kudlu, ale lehkej rám, XC ráfky a papírový gumy prostě nevydrží AM styl ježdění.

                          A lehký traily jsou pak nuda, protože kolo všechno vyřeší za tebe.

                          Na moderním 120mm XC fullu s teleskopem ty geometrie ještě celkem chápu, ale na ultralight XC HT, kde budeš mít 600g gumy? Tam vytváří 66 hlava hodně falešnou jistotu.

                          3 0
                          • mirorek2  

                            A lehký traily jsou pak nuda, protože kolo všechno vyřeší za tebe.

                            A jak zpívá pan Hajíček: …no a pak přijde zima… :-D

                            0 0
                          • TK75  

                            Jo takhle… ty to vidis jako kolo pro Pavprocha.Lehkej ram/xc rafky a papir 600g guma…grevl s rovnejma :D

                            Já tohodle Ghosta se 120 vidlici vidím tam kde je ten 120 fs..pneu s odolnější kostrou teleskopem atd zadnej problem s neutralni 66 hlavou

                            Ale je pravda že ten tvůj ultralight model by vlastně na trhu asi chyběl…

                            0 0
                            • JakeF  

                              Tak i na ultralight HT s 600g gumama se daj slusne objet nejtezsi XC a maratony v CR, jen bych z toho nedelal AM, na pavproch jezdeni staci gravel.

                              0 0
                              • mirorek2  

                                NE, gravel NIKDY!!!!

                                3 0
                              • Ukrutony  

                                Gravel nemá vhodné zpřevodování na jízdu „proti kopci“ :D

                                1 0
                              • novas752  

                                Daj no, ale riziko defektu je s pláštěma na takových kolech už dost velký. Geoška dovolí to pustit víc než je suprlehkým plášťum příjemný.

                                Ono už od toho trochu ustupujou i výrobci – kam se to poděly Sworks pláště na Spešlech například – už to má jen WC Sworks a to jen na přednim kole.

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Jasne, souhlas, presne proto mi dava smysl na takovym HT nemit hlavu 66, ktera cloveku doda pocit nesmrtelnosti a pak rozstreli rafek a gumu.

                                  Kdo chce jezdit kudlu dolekopcom, tak si stejne koupi fulla, lehky XC HT je nastroj pro vrchare.

                                  0 0
                                • mr.nikdo  

                                  A tak roste vaha vseho…

                                  Ve chvili, kdy to vezmes na klasicke Cross Country a pul hodinu tahas kolo pres kmeny… To kazde kilo navic poznas.

                                  0 0
                            • novas752  

                              Drtivá většina lidí, kteří na xc ht jezdí to používají spíš jako „gravelbike rozhodně nechci“ než že by s tím jezdili v terénu. Přeci jen xc full je v terénu prostě mnohem pohodlnější a ve většině situací není pomalejší. Topový xc ht jsou taková docela vymírající kategorie.

                              3 0
                              • mr.nikdo  

                                Ano i ne.

                                Cpe se to, ze vymitari HT. Protoze to vyrobci propaguji.

                                Ale vem si naklady navic na udrzbu…

                                0 0
                                • LM  

                                  Jaký náklady navíc na údržbu? Vždyť tam máš navíc „jenom“ tlumič a nějaká ložiska :-)

                                  • dobře dimenzovaná a zatěsněná ložiska vydrží několik let
                                  • a rozumné tlumiče lze servisovat doma (malý servis: rozebrat, vyčistit, namazat, složit)

                                  A přijde mi jednodušší „servisovat“ tlumič, než pak řešit bolavé kotníky, zápěstí, záda… :-D

                                  2 0
                                  • mr.nikdo  

                                    Jojo. Cisteni lozisek/domazavani.

                                    Vymena lozisek.

                                    Cisteni tlumice/pretesneni.

                                    Tohle vse odpada.

                                    Jak zapesti ovlivni zadni tlumic?

                                    Neboj Fulla jsem mel ;)

                                    0 1
                                    • LM  

                                      Jak zapesti ovlivni zadni tlumic?

                                      Tím že potlumí rázy od zadního kola, které se na HT s hliníkovým rámem přenášely až do řidítek :-)

                                      1 0
                                    • tomxxx  

                                      Jo, ale ve výsledku to není zas taková tragédie. Většině lidí bohatě stačí udělat servis čepů a komplet servis tlumiče po sezoně. Během roku 1 nebo 2 malé servisy tlumiče a vidlice.

                                      1 0
                                      • LM  

                                        Malej servis vidlice se má dělat po 50 hodinách jízdy:

                                        • U Pika RC jsem to dělal 4× ročně (jinak to ztrácelo citlivost).
                                        • Na Manitou Mattoc jsem víc jak rok nemusel sáhnout. Chodí stále dobře.
                                        • A jsem zvědav jak se bude chovat Fox 36 Rhythm…
                                        0 0
                                        • JakeF  

                                          Fox 36 byl super… Když by měl začít chodit hůř, tak se automaticky přepnul na vnější mazání :D

                                          0 0
                                          • LM  

                                            Koukám, že Fox Float X Performance má podobnou funkci. Dneska jsem po návratu z lesa koukal, proč mám suché kolo „mokré“ zevnitř rámu na sedlovce a nad středem. Nebyla to voda a částečně to odlepilo ochrannou fólii, kterou jsem tam dal.

                                            Zaplo se to po 25 hodinách jízdy ヽ༼ ಠ益ಠ ༽ノ

                                            0 0
                                        • tomxxx  

                                          Má dělat, ale kdyby to lidi dělali aspoň jak píšu, tak by to bylo zlaté.

                                          Nepočítám jízdy v totálním hnusu, závody atd.

                                          0 0
                                • Jenda  

                                  Jenže když si kupuješ kolo v kategorii 100+tak nejspíš i na tu údržbu nějaký peníze máš a tohle neřešís. HT jako takovej mrtvej není, hi-end HT ale ano.

                                  0 0
                                  • TK75  

                                    Hardtailu který si lidi staví bez ohledu na rozpocet a ciste na chut je mraky.Titan/ocel i karbon nebo hlinik.

                                    Ani se nedá říct že jde jen o menší značky a rámaře.Jako chápu …není to tak vidět, ale když se o to zajimas tak zjistis ze to tak je, za cenu za kterou by byl v pohodě FS.

                                    0 0
                                    • Jenda  

                                      Tohle já chápu, nějaká cílovka bude vždy, jen prostě v mainstreamu to nedává smysl. Myslím že ty mraky je spíš jeden mrak v jehož středu se pohybuješ ale všude okolo svítí FS sluníčko :-)

                                      0 0
                                  • JakeF  

                                    Penize jsou jedna vec, ale utopis v tom i hromadu casu, co bys jinak mojl jezdit…

                                    Ja bych docela bral kolo, co klidne o trochu vic vazi a o trochu hur funguje, kdyby se porad nemuselo mazat, servisovat, ladit, menit komponenty, atd atd…

                                    1 0
                                    • Jenda  

                                      Kdyby ti nevadila o trochu horší funkce, tak to nebudeš furt ladit a servisovat ;-)

                                      Imho to značí že máš prostě moc času, já jsem rád že se vůbec dostanu na kolo a pak jsem tak nadšenej že drobný nedostatky vůbec neřeším :-)

                                      0 0
                                      • embi  

                                        jenze ono to neni o trochu horsi funkce kdy furt musis servisovat. To kolo chyti nekde vakl, selze tesneni v tlumici, neco se proste fatalne vysere a vicemene konecna. Musis servis, kde cekas, riskujes debilniho mechanika, apod.

                                        1 0
                                        • LM  

                                          Proto si to servisuju sám doma.

                                          Když jsem měl jen jedno kolo, tak jsem k němu měl „záložní“ tlumič, vidlici, brzdy i komplet záplety (všechno zbylo po upgradech:-)).

                                          Teď s více kolama bude stále na čem jezdit i kdyby se jedno vysralo a musel jsem na něco čekat.

                                          BTW: zas tu pěkně rozjíždíme OT :-)

                                          0 0
                                          • mr.nikdo  

                                            A hele- nahradni tlumic.

                                            To uz leze pekne do mista a casu :).

                                            0 0
                                            • LM  

                                              Vidlice ležela celou dobu v krabici pod postelí a tlumič byl v krabici s cyklobordelem na skříni. Ani jednou jsem je nepotřeboval :-D

                                              0 0
                                              • mr.nikdo  

                                                Stastny hoch anebo jezdis pod svoje moznosti :D

                                                0 0
                                                • LM  

                                                  To první a o kolo se dobře starám, aby fungovalo co nejlépe a co nejdéle :-)

                                                  Jezdím na hraně svých možností a pomalu to posouvám do stále větších prasáren :-D

                                                  1 0
                                        • Jenda  

                                          Když to přeženu, tak můžeš mít na fulla jeden náhradní tlumič klidně nižší kategorie abys mohl jezdit když se ti tlumič vysype a musí do servisu. Ten pořídíš ze cenu 2 velkých servisů a jezdit ho budeš možná nikdy, možná pár týdnů za životnost kola.

                                          Že by se udělal nějakej fatální vakl během sezóny pokud je kolo po zimně připravený taky zas tak pravděpodobný není. Malej vakl je imho spíš o pocitu než nějakém zásadním funkčním problému.

                                          Ale na druhou stranu to chápu, dost z nás na kole asi jezdí i proto, že kromě pohybu máme rádi i tu techniku a tedy to člověk chce mít funkčně co nejlepší. No a zrovna vakly jsou něco, co člověk snáší blbě. Na duhou stranu vyměnit ložiska když na to přijde lze i doma a zas tak strašně času to nezabere.

                                          4 0