Ohleduplnost řidiči versus cyklisté v ČR

1052 nepřečtených
  • easton

    Mám takovou hříšnou myšlenku. Jsem sám komu připadá, že se v posledních letech přeci jen v Česku docela hodně v tomto ohledu zlepšilo nebo je nás víc?

    Když jezdím někde v zahraničí, tak je to většinou Západní Evropa – Alpy ve Francii, Itálii, Švýcarsku, popř. Provecnce, Toskásnko apod. a tam je to samozřejmě ještě úplně jiný level. Obzvlášť v cyklistikou vyhlášených destinacích.

    Ale teď jsem byl po cca 8 letech v Chorvatsku a byl jsem překvapený, jak moc neohleduplní byli místní řidiči. A vzpomněl jsem si, že mi to tam dřív vždycky připadalo stejné jako v Česku. Hned mě napadlo, že je to možná další potvrzení toho, že se u nás přeci jen věci mění k lepšímu. Samozřejmě excesy jsou všude a vždycky, ale obecně mi připadá, že zlepšující se tendence u nás je.

    Zajímá mě váš názor.

    Anketa: Připadá vám, že má v ČR ohleduplnost řidičů vůči cyklistům zlepšující se tendenci?

    2 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 1
    • MTBIKER doporučuje

    • Jamin  

      Mám zkušenost převážně s provozem v Praze a okolí a za sebe můžu říct, že situace je lepší než bývala.

      8 1
      • mojekolo  

        Ano souhlas… obecně je to lepší, ale vždy se nějaký ten ,,strelec" najde, co člověku zakvedlá žlučníkem!

        2 0
    • plysovykozisek  

      Jak kde, někde řidiči obloukem předjíždějí cyklisty, někde těsně u nich. Když kolikrát vidím jak se přejíždějí, mám vyvalený oči, pak je tolik bouraček.

      0 0
    • MirosPikos  

      Řidiči se možná mírně zlepšili, zato s cyklisty je to čím dál horší. Toť moje pozorování. Ale je mi to víceméně jedno. V autě se mi nic nestane a na kole jezdím po lesních cestách/pěšinách.

      7 10
      • psbiker  

        To jen novocyklistický mor, často mladí lidé na éčkách. K tomu se druží ty e-koloběžky a podobně. Prostě se do provozu pustí lidi co neznají základní pravidla, zato s pocitem vlastní výjimečnosti a nadřazenosti, ať už autům nebo ‚kolegům‘ na kolech. Chování řidičů se v globálu zlepšilo, zato ale přibylo lidí, co by asi nic řídit neměli.

        10 0
      • Cyklofanatic  

        Pokud nejezdíš jen bikeparky, tak tam vždycky trochu té silnice bude. Já se snažím také jezdit jen čisté terén, ale prostě těch 5% silnic se nevyhnu.

        0 0
      • d69  

        MirosPikos+1

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        1 0
    • Smejči  

      Na kole jezdim 22 let (nejdriv mtb, pak kombinace, ale silnice prevazovala, poslednich cca 8 let ciste jen silnice s par vyjimkama mtb, ted jsem pridal gravel).

      Za tu dobu 2 velmi nebezpecne situace, tak do deseti kousku neprijemnych a pak drobnosti. Ja ceske ridice mam vcelku rad, i kdyz, kdyz prejedu do zahranici, jeste se maji co ucit. Po par selftestech si dovoluji tvrdit, ze je to nejen o nich, ale hlavne o tom, jak jedu ja sam. Je to na delsi povidani, ale obecne nedavam moc prostoru ridicum na me nadavat.

      Resume: Ridici jste dobri, ale kazdy se jeste muzeme zdokonalit.

      2 2
      • Jakobo  

        Ja nevim, ja pracuji v Norsku, kde jezdim na kole do prace. Je to takove z jednoho extremu do druheho. Jsou ridici, kteri jedou dlouho za mnou a neodvazi se predjet ani na pomerne prehledne ceste. To take neni uplne idealni. A potom je nejaky strelec, posledni dobou je pravidlo, ze to jsou ridici malych eaut jako eGolf, ktere maji velke zrychleni, ten pak udela klicku, predjede, zablokuje a vleti do krizovatky. To je napresdrzku. A jinak mam take vic negativnich zkusneosti s zenskyma. Ty maji nejakou bezpecnost u perdele. Klasika je mobil v ruce a kdyz se nekam vecpe, tak se akorat zacne zubit, usmivat a dela hrozne nechapavou, ze se nic nestalo. Proste kravy.

        Nekdy muze byt to Chorvatsko paradoxne bezpecnejsi, clovek proste ocekava to nejhorsi ode vsech a podle toho se ridi za kazde situace.

        2 0
    • Dan205  

      Ideální je, když je řidič cyklista a naopak, když se dokážou vžít do role toho druhého. Samozřejmě pokud bude daný jedinec magor, nepomůže nic. Podobné je to s kamionem – když si člověk sedne nahoru a uvědomí si slepé úhly, nikdy to pak s osobákem nepošle do vedlejšího pruhu metr před kamion. Jezdím Prahu + okolí a mám jen pozitivní zkušenosti. Co ale vidím u některých cyklistů, nad tím zůstává rozum stát.

      7 1
      • VojtaXY  

        Znam cloveka, kteremu musi cyklisti a chodci uskakovat pred autem. Na kole musi pred nim uskakovat chodci a nadava na auta. Jako chodec nadava na ridice a cyklisty, ze ho enchcou pustit.

        1 0
        • nomecz  

          tak kazdy mame vetsinou a bohuzel ve svem okoli nejakeho idota …

          7 0
    • orm  

      V CR nevim, ale na SK vidim hodne velke zlepseni co od lonska zacal platit stejny zakon o predjizdeni cyklistu jako u nas.

      1 0
    • Cyklofanatic  

      Bohužel nesouhlasím. Když srovnám stav třeba 15 let zpět, tak ano chování řidičů se asi celkové zlepšilo. Jenže doprava zhoustla, takže se to tím kompenzuje. Určitě se dnes necítím při jízdě po silnici bezpečněji. Je to asi trochu i věkem, ve dvaceti jsem to neřešil.

      2 0
      • Melvin  

        Vidím to podobně. Problém je, že za posledních pár let doprava zhoustla, takže pravděpodobnost, že člověk narazí na nějakého deb!la je větší.

        1 0
      • easton  

        No v podstatě se zas tak moc nelišíme. Taky bych nemohl říct, že se cítím na silnici bezpečněji. A ty důvody jsou asi stejné – věk a hustota provozu.

        Jen mám pocit, že přeci jen přibývá řidičů, kteří pochopili, co je principem toho často řešeného odstupu 1,5m. A to je nepředjíždět cyklistu ve chvíli, kdy jede auto v protsměru a prostě počkat. Prakticky se i na silničce vyhýbám silnicím první třídy a tam na to prostor i čas většinou bez větších problémů bývá. Nejde o nějaké nesmyslné buzerace ve smyslu „Když bych měl dodržet 1,5m na nějaké úzké silničce, tak sám skončím s autem v příkopu na druhé straně“ a podobný hovadiny, co vypisují blbečci v komentářích na FB apod.

        Tenhle princip nemíjet zároveň cyklistu a auto v prostisměru je např. ve Francii tak zažitý a samozřejmý, že si někdy až připadám blbě a snažím se uhnout nebo i počkat třeba na zastávce, až auta přejedou apod. Mimochodem reakce řidičů jsou pak většinou mávání, děkování apod., což je někdy až dojemný.

        To jsem ale trošku odočil. Jen se mi zkrátka zdá, že se to postupně zlepšuje i u nás. A nemyslím, že je to až od zavedení toho pravidla 1,5m předpisem.

        4 0
        • Cyklofanatic  

          Taky si nemyslím, že ten zákon měl nějaký velký vliv, ale nemám data. Jinak ten styl uhýbani praktikuji i u nás a to zas musím říct, že hodně řidičů poděkuje , mávnem na sebe apod. Takže je to také hodně o nás.

          2 0
          • easton  

            No samozřejmě. Přesně tak. Je to především „o nás“.

            A v tom mám právě poslední dobou pocit, že ta typická česká ohleduplnost ve stylu „co není dobré pro mě, mělo by se zakázat“ se zkrátka zlepšuje a ta společnost se přeci jen posouvá.

            0 0
        • Georrge  

          Ano, řidiči se více snaží dodržovat odstup 1,5m, ale přijde mi, že se kvůli tomu ještě více pouští do objíždění cyklisty tam, kde to fakt není vhodné a vznikají z toho nebezpečné situace. Když jedu v autě, proti mě cyklista a za ním dvě (nebo i více) auta s tím, že i to první tam moc prostoru nemá, tak mám na 90% jistotu, že to tam pošle i to druhé ačkoli je z toho skoro už nehoda a já musím brzdit a uhýbat na kraj. Ale cyklistovi tam ten metr a půl nechá, to zase jo :)

          3 0
      • Georrge  

        Je to tak, provozu hodně přibylo a s tím i různých exotů ať už za volantem, nebo na kole. S tím hustším provozem přibylo i nervozity, lidi více spěchají a stresují.

        I tak ale mám pocit, že se situace v posledních dvou letech zlepšuje a řidiči cyklisty více tolerují.

        Kde se ale situace nezlepšila, tak to jsou autobusáci. To jsou pořád stejní zmrdi a je jedno, jestli je člověk na kole nebo v autě.

        1 0
    • adam1  

      Záleží v jaký okamžik zrovna narazíš na .....:)

      A je jedno kde v evropě :)

      0 0
      • Jakobo  

        Neni to distributor? Tomu jednou praskne zilka. Ted ani nevim, jestli jeste toci videa.

        0 0
    • Aduldinho  

      Nedokážu posoudit, zda se to zlepšilo, ano provoz zhoustl, někteří jsou ohleduplní a objedou člověka obloukem, ale ty byly asi vždycky i před pravidlem 1,5m, jiný alespoň rozumně zpomalí a nechají rozumný odstup, ale vždy se najde nějaké hovádko, které se vecpe, kam nemá!

      Někdy je to neúmyslné, že člověk za volantem neodhadne situaci nebo si neuvědomí, jaké to na tom kole je, když na něm prakticky nikdy neseděl zvlášt v provozu. Nejhorší jsou ale střelci, kteří úmyslně ohrožují všechny účastníky silničního provozu, ale na ty jakékoliv pravidlo bohužel nikdy žádný vliv mít nebude :-(

      2 0
    • Kaire  

      Zlepšení vnímám. Furt je to ale špatné.

      0 0
    • mira13  

      Já vidím malý zlepšení jen v tom, že je už alespoň nějaký procento těch, co člověka objedou fakt pěkným obloukem třeba i celým autem v protisměru. Co si pamatuju, tak dřív takhle výrazně neobjížděl skoro nikdo.

      Co je ale horší, tak mám pocit, že těch vyloženě nebezpečných / bezohledných / nezkušených je na silnici furt stejně. Každou chvíli někdo předjíždí v místě, kde skrz horizont nebo zatáčku nic nevidí. Už jsem zažil i pár situací, kdy mu naproti někdo vyjel a příjemný to fakt nebylo. A nebo předjíždění na poslední chvíli, to je furt. A úplně nejhorší, když člověka předjíždí víc aut za sebou a někdo z nich nedá blinkr a udělá myšku na poslední chvíli, tak ten za ním má minimum času na nějakou reakci a je to natěsno. Tohle absolutně nesnáším jako cyklista i jako řidič a děje se to docela často.

      3 0
    • d69  

      (větší)část řidičů se podle mne zlepšila-objíždí v pohodě a s respektem,menší část to neřešila předtím ani teď-prostě jedou.

      Nejhorší je nová skupina „trestačů“ co schválně jedou „na žiletku“ nebo ti nedají přednost i když k tomu není důvod -jen ti dát nonverbálně najevo „nemám rád cyklisty“ ,případně si zrovna na tobě vylít svojí aktuální managerskou či manželskou frustraci.

      Ale je fakt,že podobně se chová i spousta lidí na kolech…

      3 0
    • Čipera  

      Spíš naopak, přijde mě, že nevraživost řidičů ohledně cyklistú se za poslední roky dost zhoršila. Trochu to podle mého rozdmýchala ta kampaň 1,5 metru, ale za posledních pár let si nepamatuji vyjížďku na silnici kdy bych nedostal sprchu ostřikovačema, nebo mě nějaký řidič aspoň jednou za švih neohrozil, ale spíš víckrát. Naopak v chorvatsku mě jezdění na kole a to i ve skupině 10 a více lidí přijde dost v pohodě a ohleduplnost řidičů mě kolikrát dost zaráží. Několikrát sem si říkal, že tohle by v čechách nebylo ani možné.

      2 0
      • milan.v  

        Já a hodně lidí kolem mě máme zkušenost z Istrie a tam je to dle všech rok od roku horší a horší… Nejde jen o Chorvaty, ale i Italové, Němci, Slovinci, Rakušané,… tam jezdí s nevraživostí… Letos to byl extrém…

        0 0
        • Čipera  

          Jezdíme do hr na istrii každý rok už asi 10 let a nikdy i ve velkých skupinách jsme nenarazili na nějaký větší problém. Kdežto v ČR je problém kolikrát vyjet i ve 4 lidech. V hr sem nikdy nezažil sprchu, troubeni, atd…

          0 0
          • milan.v  

            Lidé kolem mě tam jezdí 20–25 let, takže srovnání mají, já posledních pár let, srovnání mám tedy také…

            Minulý rok špatné, letos na nás troubili a najížděli neustále, natáčeli si nás italští mladíci ve dvou autech při řevu a projíždění kolem celé skupiny v cca 70–80 km/h 30–40 cm,… nebezpečné situace se všemi národnostmi denně…

            A vzhledem k tomu, že to tam mám rád, nemám důvod si vymýšlet nebo přehnaně nasazovat…

            1 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      1 1
    • vaclaw  

      Za mě je to vcelku v pohodě, ale pravda po silnici toho nenajezdim zase tak moc. Každopádně ano, jedno nebo dvě auta, co to střihnou, se asi vždycky najdou, ale ostatní jedou v pohodě, často i vyloženě slušně. Jenom mě spíš občas děsí, že mi dají 1,5m prostor, ale v místě, kde by vůbec neměli vyjíždět z pruhu, natož jet protisměrem. Resp. řidiči většinou objíždí obloukem, ale často se jim nechce čekat až uvidí, jestli na to mají prostor. A kupodivu tímhle asi nejvíc vynikají udejchaný dodávky do kopce.

      2 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        3 0
    • Ukrutony  

      Já teda po silnici spíš projíždím někam než jezdím, a přijde mi to furt stejný :)

      Stejně jako už někdo psal výš mám někdy dojem, že mě řidiči tak svědomitě objíždí, až je to v některých místech nebezpečné. Jistě, výjimky se najdou skoro pokaždé, ale v mé hlavě to musí být ta stejná mytická skupina lidí, která vyhazuje bordel z aut a lepí v čekárnách žvýkačky na židle :D

      Sprchu ani výtrub jsem ještě nedostal nikdy. Asi východně od Brna žije málo zamindrákovaných magorů. Zato chodci a cyklisti mě pičovali několikrát. Třeba dědek co mi skočí pod kola na přechodu bez předchozích náznaků vůle přecházet, nebo kolega cyklista, co si nabržďuje zatáčku až to skřípe, a pak jede rovně zatímco mu to tam pošlu :)

      Abych to nějak uzavřel, mám spíš dojem, že to idylické soužití na silnicích narušuji já, a ne někdo jiný :D Vždycky mám pak výčitky, že bych měl zapadnout do lesa nebo na cyklostezku mezi bruslaře a matky s kočárky :D

      1 1
    • jIrI___  

      Byl jsem v Toskánsku a tolik oprasení na kreditku jako tam jsem nezažil ani v okolí místních průmyslových zón v čase, kdy se Poláci hromadně hrnou na šichtu. Takže s ohleduplností řidičů jsem tady na severu Moravy plně spokojen, na silnicích se necítím nijak výrazně ohrožen.

      2 0
    • nooski  

      Je to lepší, rozhodně začali lidi vnímat, že cyklistu je třeba objet s nějakým odstupem. Pitomci zůstali pitomci, tam se nic nezměnilo.

      2 0
      • milan.v  

        Jakmile bylo všude promováno těch 1,5 metru, zlepšilo se to, teď to zase upadá…

        0 0
    • Polka  

      Dle ankety se to zlepšuje? No nevím, asi jak kde, asi rozhoduje daná oblast/kraj, místní mrav? :-) Brno a okolí teda musím říct, že z mého pohledu spíš zhoršení, sice přibylo těch obloukem objíždějících, ale taky těch, co nemůžou pár sekund počkat až projede protijedoucí auto a oprasí cokoliv, jen aby náhodou nepřijeli o sekundu později. Ženský/důchodci v malých autech ani nevybočí nebo taky paradoxně oprasí…nemají od­had?

      Zhoršilo se to imho s covidovou érou, doprava celkově, všichni uspěchaní, čekající na konflikt, aby mohli vyventilovat frustraci z toho vše kolem :-/

      Poslední dobou si víc a víc vybírám trasu cyklostezkama, obslužnýma asfaltovýma polňačkama a zkrátka různýma oklikama, nejen kvůli kvalitě asfaltu na silnicích, ale i té neutěšené dopravě.

      1 0
      • milan.v  

        Přesně jak píšeš, covid, válka, lidé frustrovaní,…

        0 0
      • jmaselnik  

        za mě byla covid éra a zejména uzávěry úplně nejlepší cyklistické období za dlouhou dobu. Jednak jsem měl díky home office spoustu času, ale taky provoz byl z pochopitelných důvodů velmi nízký.

        Že bych teď pozoroval nějakej nárůst stresu, tak to ani ne. Jako daleko větší problém vnímám hrozné zahuštění dopravy na cyklostezkách a z mého pohledu daleko větší procento rizikového chování cyklista vs cyklista než řidič vs cyklista. Cyklostezkám se teď v prime time naprosto programově vyhýbám.

        5 0
        • Ukrutony  

          Podlě mě to bude tím, že člověk člověku vlkem :D Tak jak se lidi chovají/nechovají v hustém silničním provozu, zákonitě k tomu dojde i v provozu cyklistickém, stane-li se taktéž hustým :D

          1 0
        • Polka  

          Asi jsem byl nepřesný. Doprava za covidu byla nižší a na kolo dobrá, takže spíš ta postcovidová doba resp. jak se to pak zase začalo otevírat jsem měl na mysli. Já jsem pár km za Brnem a do něj skoro nezajíždím jak autem, tak na kole právě kvůli vytíženosti těch hlavních stezek. Tam k zahuštění došlo, ale po okolí se to rozprostře a dá se, zejména neznámými silničkami a spojkami, kudy hlavní proud cyklistů nejezdí.

          0 0
    • matbiker  

      Celoročně jezdím tak 3× týdně do práce na kole, něco málo přes 30km tam a to samé z5. Nevím, jestli je to jen dojem, ale když byl největší humbuk kolem zákona o 1,5m, tak mě víc autistů objíždělo bezpečně, počkali když bylo auto v protisměru apod., ale už během této zimy, a na jaře úplně, mě zase daleko víc autistů ohrožuje předjížděním v plné rychlosti když je někdo v protisměru a taky boční vzdálenost autistů, když mě předjíždějí, se také zmenšila. Bohužel z Vizovic se do Pozděchova žádnou boční cestou nedostanu a musím to brousit po hlavní a tam je nárůst kreditkových předjížděčů znatelný.

      1 0
    • Coural  

      Hodně se to zlepšilo, když přišel Tomáš Kindl se svou novelou a to i před jejím přijetím. Řidiči si uvědomili, že cyklisté potřebují trochu místa a mluvilo se o tom v TV a na netu. Teď už to není aktuální téma, nejsou vidět žádné postihy za porušení a tak na to lidi začínají kašlat. Co je platné, že mě 10 aut objede správně, když ten další si o mě očistí zrcátko a zkazí dobrý pocit z celé vyjížďky.

      1 0
    • gollum  

      V ČR zlepšení, ale dost to kazí dodávky co doručují zboží/balíky a pořád někam spěchají…

      (ale asi na to má v případě mě taky vliv, že mám radar a jezdím v reflexní vestě…)

      0 0
      • adam1  

        A co teprve picaaaři ,damejidlo a tak:)))

        Všechno to je o výchově ,takže rodina (základ státu)a rodí se to všechno v porodnici (někteří /menšina vana atd.:))

        0 0
        • Jason Voorhees  

          Zapomněl jsi na „Moje lékárna“. Není den aby mě aspoň jeden z těch mladejch tupounů neoprasil na 4km co tu máme společnou trasu. Na padesátce klidně 80+, předjíždění před horizontem, na kreditku apod.

          1 0
      • Kaire  

        Jo bílé dodávky, to je pojem sám o sobě. Jediná skupina které věnuji pozornost už z dálky.

        0 0
      • Ukrutony  

        Těch bych se zastal, zrovna doručovatelé balíků často spěchat potřebují. To že při tom riskujou nijak nehájím. Ale asi to nedělají jen tak z plezíru.

        Btw. co znamená „předjíždění na kreditku?“ :D

        0 6
        • Jason Voorhees  

          Mezi tvoje levý rameno a pravý zpětný zrcátko dodávky se vleze právě jenom ta kreditka :-).

          3 0
        • gollum  

          Jedna z mojich posledních zkušeností, maximálně 5,5 metrová silnice kategorie „v zimě se neudržuje“ v protisměru několik aut (asi 3) a, když byly vedle mě tak v danou chvíli mě předjižděla dodávka…

          Naštěstí byla nově opravená, tak se dalo jet po úplné hranici krajnice… Škoda, že jsem sebou neměl kameru, v tomto případě bych to řešil přes tresní oznámení, lidí co ten řidič úmyslně ohrozil bylo celkem dost…

          4 0
    • ms82  

      Jsem uz celkem imunni. Jezdim po frekventovane cyklo i silnici. Nemam rad predjizdeni v neprehlednych zatackach, ale nesnasim predjizdejici auto proti. To se mi stava bohuzel nejak casto. Posledne v nedeli 50 metru pred barakem dve auta po sobe.

      0 0
    • rarrach  

      proto nejraději jezdim po lesních a polních stezkách a na silnici jen v nejnutnějším případě. Dříve, před mnoha lety, jsem jezdil na silničce, ale od toho jsem již opustil..

      0 0
    • Luboscykloamater  

      Odpovím trochu mimo dotaz.

      Jako řidič auta dodržuji pravidla silničního provozu a zcela zásadně rychlost, i když mě to nebaví (v Německu jsem schopen, pokud to situace na silnici, moje kondice, konfigurace auta dovolí, jet ca. do 210 km za hodinu, hlavně mě to baví v zatáčkách, rychleji jsem jet nezkoušel, asi bych na to už neměl). Záleží také na předvídání situací, rychlosti reakce, na vozu, ale na rozdíl od většiny řidičů, kteří rychlost nedodržují mám větší pravděpodobnost, že zabrzdím včas. Ten, kdo nedodržuje rychlost (a otázka je proč ji nedodržuje ?), si možná myslí, že to má pod kontrolou. Po 10 letech, třeba, to neubrzdí, někoho přejede či mu poškodí zdraví. A že mu to pak bude líto a začne třeba najednou jezdit pomaleji, to už nikomu nepomůže Dále jsou asi dost často kolony kvůli někomu, kdo rychlost nedodržel, způsobil nehodu a doplácí na to x lidí. Nehody kvůli nedodržení rychlosti také stojí finanční prostředky daňových poplatníků, nejsem si jistý, jestli viník vždy a všem vše řádně zaplatí. A i když si viník poškodí jen své zdraví, tak ho stejně asi někde léčí z veřejných financí atd. Tuto problematiku nesleduju a neznám, jen odhaduji. Kdyby tento můj příspěvek vedl k tomu, že někdo bude jezdit pomaleji, zachrání to život či zdraví jen jediného člověka, tak to mělo smysl.

      Jako cyklista jsem dříve jezdil jen ca. 2000 km ročně po silnicích nižších tříd. Nyní 2 roky na gravelu jsem to zatím zvedl na 4500 km ročně, ale větší část z toho už lesem, polní cesty a raději mimo frekventované silnice. Na silnicích jsme se dříve nebál, choval jsem se předvídatelně. Jezdil jsem co nejvíce u krajnice (což ne vždy vzhledem ke kamínkům, sklu. dírám atd.) jde. Bylo to ale asi kontraproduktivní, protože jsem pak nevytvářel překážku provozu a dost často mě někdo na těsno autem předjížděl, i když na druhé polovině vozovky zároveň jelo také auto. Asi před 2 lety mě ve městě v kopci, kdy jsem jel ca. 20 km/hodinu vytrénoval dlouhý autobus. Na plné čáře mě začal předjíždět na úseku, kde byly oba pruhy úzké a jemu jelo v druhém pruhu nákladní auto. Takže jsem najednou zjistil, že ca. 10cm od mého kola jede autobus a po pravé straně jedu velmi blízko vysokému obrubníku, je tam dlouhý úsek obrubník, záhony a doprava nemám kam odbočit. A těch asi 30–40 sekund jsem si říkal, že musím jet stále stejně rychle, hlavně rovně, protože jakmile zavadím o autobus, tak mě odhodí doprava na ten obrubník a skončí to pádem. Nespadl jsem, ale od té doby se daleko častěji dívám dozadu a i dopředu, na celkovou dopravní situaci. A problémovým silnicím se raději vyhnu.

      Takže určitě část řidičů aut i cyklistů se nechová tak, jak by měla.

      Tolik můj příspěvek.

      0 5
      • liborg1982  

        Jestli jezdíš 210km/h v zatáčkách, jak píšeš, tak to tady ani nemusíš řešit.

        2 0
    • cubista  

      Rád jezdím na kole i autem. A vidím bezohlednost řidičů (těsné míjení, ohrožování při předjíždění) a bezohlednost cyklistů (jízda vedle sebe, jízda v protisměru, jízda po chodníku). Tohle je o lidech a vzájemné toleranci, které občas chybí. Celkově to nevidím nijak tragicky, většina řidičů i cyklistů se chová přiměřeně.

      5 0
      • Cyklofanatic  

        To považuješ za bezohlednost jen samotnou jízdu po chodníku nebo bezohlednou jízdu po chodníku? Když je chodník široký a chodí po něm málo lidí, tak bych řekl, že rozumná jízda není problém, samozřejmě za předpokladu, že v případě nutnosti jsem schopný jet třeba krokem, zastavit nebo slezt z kola. Nebavíme se o nějakým úzkým chodníku v centru města.

        4 2
        • enjoy  

          Hele… Jedna věc je, že to často dělám stejně, kór s mým 8 letým klukem. I debata s MP už proběhla, v můj prospěch.

          Druhá věc je, že ohýbání zákonů je cesta do pr…

          Takže ne, na chodníku nemáme co dělat a pokud po něm jedeme, musíme počítat s následky.

          6 0
          • Cyklofanatic  

            Tak dělám to jak kvůli svoji bezpečnosti (nebavím se o malých dětech, tam je to jasný), tak zejména kvůli ohleduplnosti k řidičům – třeba hlavní frekventované tahy s úzkou krajnici, kde je chodník, ale není z nějakých důvodu označen jako cyklostezka.

            0 0
            • HonzaRez  

              „chodník, ale není z nějakých důvodu označen jako cyklostezka“

              To je moudro týdne…

              5 1
              • gregorus  

                Spíš pražská realita – cykloprovoz na značený cyklotrasách záměrně veden na chodník, ale bez dopravního značení, které by tam ten provoz legalizovalo.

                3 0
              • Cyklofanatic  

                Co se Ti na tom nezdá? Ta příčina neoznačení možnosti jizdy kola na vhodném chodníku může být klidně jen kvůli neochotě či benevolenci a lenosti úředníčků. A na chodnících se cyklostezky resp. smíšené stezky označují snad běžně.

                1 0
        • kondor  

          Přesně tak, máme tu v jedné obci (Potštejn) užší hlavní silnici do kopce s chodnikem po obou stranách. Radši jedu tento úsek po chodníku, než se plést na hlavním tahu s kolem a zdržovat řidiče.

          1 1
    • easton  

      Tak musím říct, že mě výsledky ankety docela příjemně překvapily. Zdá se, že nejsem sám, kdo to vnímá podobně a mám z toho takovou opatrnou radost. :) Popravdě jsem čekal převahu názoru, že se nic nemění.

      Ještě chci dodat, že cílem tématu nebylo vytahovat negativní zážitky. Těch jsme každý zažili a zažíváme stovky a jsou jich plná i některá témata tady na BF. Šlo čistě jen o zkušenosti dlouholetých cyklistů, jestli přeci jen neohleduplnost není v Česku alespoň malinko na ústupu.

      Otázkou je jaký bude další vývoj. Jak už naznačily některé příspěvky, „cykloprovoz“ se v poslední době hlavně díky e-kolům značně zahušťuje a zintenzivňuje (někde až na hranu) a přibývá tak i hodně nezkušených a někdy i neohleduplných cyklistů, což může tenhle pozitivní trend samozřejmě zase zvrátit k větší vzájemné nevraživosti.

      Tak nezbývá než doufat, že se tak nestane a budem pomalu následovat některé „vyspělejší“ země a společnosti. :)

      2 0
      • cubista  

        Dobrá poznámka. Několikrát jsem byl ohrožen na cyklostezce e-kolařem staršího věku, který předtím na kole zřejmě nikdy nebo léta nejezdil. Nakonec nárůst nehod na e-kolech a e-koloběžkách je explozivní.

        1 0
      • bara2  

        Ten ocas vůbec neuvažuje, že někdo má kolo jako dopravní prostředek, stejně jak on tu plechovou plečku. Co chceš, po takovejch :-(

        1 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        2 0
      • adam1  

        Nemá audinu?:)))včera 7:30 prázdná cesta ,ano jeli jsme 2 dvojičky a 1 vzadu ,už zdálky klakson ,ostřikovače a nakonec na kreditku včetně vybrždění :))

        Jinak někteří stříkají už i v protisměru:) a s ženskou vedle a potěr v zadu :))

        2 1
        • milan.v  

          Tak samozřejmě, ono se to mezi těmi hloupými ovcemi šíří dál stejně jako ostatní věci… ;o)

          1 0
        • fargo.  

          Zdravím. Myslíš, že by takto reagoval, i když byste jeli za sebou?

          0 0
          • adam1  

            To netuším ,já jim do hlaff nevidím:),ty ostřikovače se používají běžně ikdyž jedeme za sebou nebo sám včetně kreditky .

            Lidi musejí bejt hrozně flustrovaní včetně mini péra:))

            Přitom to kolo je čistič duše a mysli zatím i svoboda:)

            0 0
          • DDDD  

            Nechci jízdu vedle sebe nějak obhajovat (i když je ve spoustě zemí legální), ale na český flustráty to je něco jako červený hadr na býka. To, že sami jezdí jak prasata je v pořádku, ale 2 cyklisti vedle sebe…

            5 1
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              7 3
          • gerrard  

            Pravidelně si při manévrech některých lidí na kole říkám, že se není čemu divit, že cyklisti řidiče serou a to si myslím, že jsem vůči cyklistům extrémně tolerantní. Naposledy baba na elektrokole, když jsem stál na krajnici, tak měla takový strach zatočit řídítkama a vyjet kousek do cesty, kde zrovna široko daleko nic nejelo, že mně vzala na kreditku.

            1 0
      • Aviatik  

        Pan autor je už očividně velký kluk, co se cítí na to, aby soudil a vychovával druhé.

        1 0
    • esmo  

      Tohle se sem myslím hodí, další video Safy .. ulítlé, nezodpovědné, šílené … jak chcete vy :-)

      https://www.youtube.com/watch?…

      1 2
      • psbiker  

        Všichni jsou už v Mexiku. Tam je to v pořádku, vychovávače tam nenajdete.

        0 0
      • Eseker  

        víc takových a nedivim se že bude každej dostávat sprchu z ostřikovačů, navíc to byl celkem hazard i pro něj taková zběsilá jízda mezi auty.. jako zpestření sledovanosti kanálu určitě dobrý, ale z tohohle by si nikdo neměl brát příklad..

        4 1
      • Krejza  

        Asi toho v provozu moc najeto nemáš, že, když ti tohle přijde šílené?

        1 10
        • skaj  

          Mas uplnou pravdu, jak se treba odrazi za jizdy od cisterny je uplne v pohode a kdo to nedala je neumetel co sotva slezl z trikolky …

          Pardon, ale jakkoliv hajit kraviny, co Safa predvadi, vyzaduje fakt solidni pruvan v hlave.

          3 1
          • jmaselnik  

            je to Krejza, ten je v opozici tak nějak z principu. Navíc teda běžně jezdí v provozu na kole v levým pruhu 55+ :-)

            3 0
            • Krejza  

              Máš recht, v opozici k přizdisřáčství jsem fakt tak nějak z principu.

              0 0
              • jmaselnik  

                no dyť. Kdo nejezdí po městě jak borec na videu, je prostě srábek, to dá rozum přeci.

                2 1
                • DDDD  

                  Chápu, že borec točí videa pro sledovanost, ale je vyjezděnej, ano jede asi na hraně, ale pořád s nějakou mírou sebereflexe. Takovej děda, co to z vedlejší pošle na hlavní před kamion asi neudělá takovou sledovanost, ale jeho chování je rizikovější.

                  3 0
                  • jmaselnik  

                    s nějakou mírou sebereflexe? V levým pruhu na těsno mezi autama a s magorem s kamerou za ním, kterej dělá to samý? Tohle jsou přesně maníci, kvůli kterým to potom jiní cyklisti schytávají.

                    Hoď tohle video někam na autofórum a uvidíš.

                    2 1
                    • DDDD  

                      Kamera dost zkresluje, zase tak těsný to není. Já ho neobhajuju, jen mi přijde úsměvný jak to třeba teda hrozne irituje. Podobných videí je plný YT a jen říkám, že jeho chování mě nějak extra nevadí, narozdíl od excesů co jsem psal.

                      Cyklisti to schytávají za úplně jiný prasárny. Kolik reálné takových lidi je, narozdíl od pitomců, co neumí dát před přednost, schválně blokují auto atd…

                      1 0
                      • Krejza  

                        Tomuto hlupákovi nevysvětlíš, jak se jezdí jednostopým vozidlem. Ani to, že má Safa schopnosti, motivaci a chuť takto jezdit, že je to jeho vlastní život a nějaký pepík ze středu Evropy je mu u zadku.

                        Ale tady prezentuje své názory jako jedinou pravdu a běda tomu, kdo se opováží mít jiný pohled.

                        0 2
                        • jmaselnik  

                          Krejzíku, když jako tradičně nechápeš, o čem je řeč, tak se do toho nemontuj, ať nemusíš plakat ve zprávách jo?

                          1 1
                        • vaclaw  

                          Hele zcela vážně, jestli nechápeš, čím je tohle chování rizikový a nebezpečný, tak na silnici ani v jejím okolí nemáš co dělat.

                          10 3
                      • jmaselnik  

                        Mně je fakt dost jedno, jakých videí je plnej YT. Tenhle borec jede hranu, což asi v denním provozu není značka ideál a je to zbytečný riziko, protože jede rychle mezi vozidly, co brzdí významně líp než on.

                        No a že by v denním provozu měl takovejhle fešák jet a ještě s motorkou s kamerou za sebou, to můžou být kluci rádi, že je nepotkali policajti.

                        1 0
                        • Esi  

                          Však on mu to dříve či později někdo zašlapne a podívá se mu do kufru a nebo mu neuhne. Co by neudělal pro par sledujících na youtube :-)

                          1 0
                        • DDDD  

                          A co by mu ti policajti podle tebe udělali? Bububu takhle jezdit nebudeš? To jsou zase žvásty. Jede naprosto normálně, teda jede na kole, stejně jezdí motorkáři a nikoho to netankuje. Byl si někdy v Mexiku? Normální stav, stejně jako žalostný stav vozového parku. Budeme se i nad tím pohoršovat?

                          Chlap se nechová jak matka Tereza, ale ty seš fakt k smíchu

                          2 6
                          • jmaselnik  

                            co by mu asi udělali za riskantní jízdu bez signalizace změny směru, na to se potřebuješ ptát? A jezdit takto motorkáře fakt nevidívám, stejně jako neřeším, jak se jezdí v Mexiku.

                            2 0
                            • Krejza  

                              Jj, jak jsem napsal o kousek výše. Jen tvůj názor je ten správný, co?

                              Návážíš se do videa ohledně jízdy v Mexiku, ale „neřešíš to“?

                              Tak už si vyber, co tedy chceš sdělit, protože ten tvůj nářek ohledně tohoto videa fakt není na úrovni „neřeším to“. Jen to potvrzuje můj komentář o kousek výše – absolutní neschopnost tolerovat jiný pohled než ten tvůj. Jsi fakt k smíchu.

                              1 4
                              • jmaselnik  

                                sim Tě Krejzíku, zkus konečně začít číst s porozuměním. Jedinej, kdo tady fňuká, jsi Ty. Já se vyjadřuju k bezpečnosti jízdy a rizikovosti chování toho cyklisty a je mi zhola fuk, jestli je to chování někde v Mexiku či jinde obvyklé, rizikové je všude.

                                A zkus si, prosím Tě, zjistit rozdíl mezi „hájit svůj názor“ a „netolerovat jiný“. Já třeba toleruji i Tvůj názor, nenadávám Ti do hlupáků, nechodím Ti fňukat do soukromých zpráv…

                                1 0
                                • Krejza  

                                  Chudáčku opomíjený, tvá snaha okecat svá vlastní vyjádření, když plácneš kravinu a víš to, přestává být úsměvná. Škoda, že ti nebyla dána dostatečná sebereflexe, abys to viděl.

                                  0 6
                                  • jmaselnik  

                                    nebreč prosim Tě, hlavně fakt nebreč a nepoužívej slova, kterým nerozumíš, třeba sebereflexe.

                                    1 0
                    • Coural  

                      A všiml sis těch řidičů? Nenajíždějí na něj, aby ho zablokovali, neostřikují ho a ani netroubí. I když jede jako magor, tak ho prostě tolerují.

                      1 3
                      • esmo  

                        Oni netroubí?

                        0 0
                        • Coural  

                          Jen informativně. Je to Mexiko, tam se troubení používá trochu víc než u nás.

                          2 0
                      • jmaselnik  

                        no možná kdyby za ním nejela motorka s kamerou, vypadalo by to jinak, že jo.

                        0 1
                        • esmo  

                          Natáčí jej tady ten kluk, taky jezdí na kole:

                          https://www.instagram.com/terrybarentsen/?…

                          0 0
                          • jmaselnik  

                            No v tomto případě ale na kole nejede. Ta kamera je vysoko a když se podíváš na momenty, kdy ho sjíždí, tak to tutově není na kole.

                            0 0
                            • esmo  

                              To jak je kamera vysoko, na to nemá vliv. Na řadě videií si Safa natáčí lidi on sám ze zadu a taky má tu kameru takto vysoko. Např zde: https://www.youtube.com/watch?…

                              To sjíždění mi bylo taky podezřelý, ale já si stejně pořád nemyslím, že na motorce jede :D

                              0 0
                              • jmaselnik  

                                hm, tak výška asi sedí. Ale jestli za ním někdo jede a točí na kole, tak je to teda asi ještě větší řízek :-)

                                0 0
                                • Krejza  

                                  Opravdu máte problém si v popisu videa přečíst, že ho natáčel člověk na motorce?

                                  0 0
                                  • jmaselnik  

                                    Samozřejmě popisky nečtu, ale jsem rád, že jsi potvrdil můj odhad. Fakt díky!

                                    1 0
              • skaj  

                Mohl bys mi prosim vysvetlit proces, ktery se ti odehral v hlave, kdyz jsi videl treba tenhle moment?

                https://youtu.be/LFZVexaAuWE?…

                Jak si dospel k tomu, ze kdo tohle nedela a kritizuje je prizdisrac? Zajimalo by me, jestli se realne v tve hlave neco odehralo, nebo proste jenom plkas?

                1 0
                • mr.garisson  

                  Ve výsledku tam bylo hodně místa, jakože odpichovat se od kamionu asi není košér, ale když si věří… Nikoho krom sebe neohrožuje.

                  0 1
                  • Fazzy  

                    „Nikoho krom sebe neohrožuje“ Prosimvas, tenhle blabol uz tu porad neopakujte, diky :)

                    5 0
                    • jmaselnik  

                      je přece jasný, že kdyby spadl, tak nikdo z řidičů nebude reagovat a nikomu dalšímu se nic nestane ;-)

                      0 0
                    • mr.garisson  

                      Koho ohrozil?

                      0 0
                      • jmaselnik  

                        když spadne v takovým provozu na prostředku dvouproudovky, máš fakt dojem, že nikoho neohrožuje?

                        4 0
                        • mr.garisson  

                          Tak jistě, že může někoho ohrozit, ale to jsme u teoretických scénářů a jak je vidno, tak dle místních zvyklostí je taková jízda zcela legitimní.

                          Kdyby ho ten kamioňák přejel, tak si toho ani nejspíš nevšimne. Jak by reagovala další auta za ním je čistě teoretická diskuse. Vzhledem k tomu, že tam bude odhadem provoz do 50 kmh, na hromadný marakr a lítající auta vzduchem bych to neviděl. :)

                          0 1
                          • esmo  

                            A tak přece ohrožení není jen o tom, že prorazí řídítky kamioňákový lebku, ne?

                            Prostě jde o to, že mu teoreticky svým počínáním může způsobit problémy.

                            0 0
                            • mr.garisson  

                              U nás by tím určitě problémy způsobil. :) Jestli tím způsobuje problémy v Mexiku, těžko říct.

                              0 1
                          • jmaselnik  

                            sorry, ale to už fakt trochu moc zlehčuješ. Kdyby se od toho kamionu odtlačil blbě a smotal se, tak auta za ním se mu budou snažit vyhnout. Co asi v takové situaci nastane, je dost jasný. Nemluvě teda o tom, že „ohrozit“ neznamená to samé jako „nabourat“, čili pokud jako ohrožení vnímáš jenom riziko létajících aut vzduchem.....

                            2 0
                          • Krejza  

                            Tady jsi na b-f, místní borci mají naprosto jasno, jak se jezdí na druhé straně zeměkoule. Už by asi měli započít křížovou výpravu, aby tam místní poměry změnili.

                            0 4
                          • Breakpain  

                            Pomackany plechy… to nechces :)

                            1 0
                    • Krejza  

                      Přesně. Tady vůbec nikoho neohrožuje, ani sebe, ani jiné řidiče.

                      0 4
                  • skaj  

                    Ty voe, tady maj fakt lidi pruvan v hlave, pardon. Takze minimalne ohrozuje toho, co ho nataci. Tim muzem zacit. Potom ohrozuje uplne vsechny, co jedou za autem, ktery budou kvuli nemu brzdit, az ho prejedou zadni kola nakladaku. (Vazne bych si doporucoval zjistit, co znamena ohrozovat, evidentne to nevis. To fakt neznamena nekomu proletnout prednim oknem).

                    Mimo to, rozhodne nema narok od ostatnich ocekavat, ze oni budou ocekavat jeho riskantni jizdu. Tohle je verejena komunikace, na ktere zcela legitimne jezdi lide s ruznym skillem a on tam naprosto nelegitimne predvadi takovehle prasarny (mimochodem, uplne stejne jako kr*ten jezdi i v alpach apod. to jen pro potencialne pritroubly argument – „v Mexiku se takhle jezdi“).

                    Tem lidem je uplne sumak, jak si on honi ego. Safa nema narok na to, rozhodnout za ostatni, zda tohle riziko podstoupit chteji a nebo ne. I kdyz zarve jen on, jak si muze dovolit potencialne vystavit nekoho nasledkum faktu, ze ho byt nezavinen prejel? Tohle je proste ubohy a dusevniho prizdisrace to dela prave z nej. Jeho styl jizdy, at si tady s Krejzou teroretizujete kolem dokola jak chcete, na verejne komunikaci nema co delat (btw. tohle je objektivne platny fakt dany pravidly silnicniho provozu, vas nazor je proste jen, no, nazor).

                    Jinak jeho sjezd na zavrene komunikaci vnimam jako v pohode a nemam s nim vubec zadny problem. Ale treba tohle je typek, co jde rizikem daleko za Saffovo hranu a pritom k tomu nepotrebuje vystavovat riziku ostatni bez jejich vedomi. Sam za sebou mam dost riskantnich veci v horach. Ale jasny pravidlo zni – kdyz podstupujes riziko, nemas pravo vubec nikoho do toho namocit s tebou bez predchozi domluvy. Popravde, az do diskuzi na bike-foru mi prislo jako srozumitelny i polodementni opici. Evidentne jsem se mylil:)

                    13 1
                    • Krejza  

                      Úplně každý, kdo se v provozu pohybuje, na sebe bere riziko. Riziko, že bude poškozeným či viníkem, bez ohledu na zavinění. Riziko, které se dá eliminovat pouze ziskem schopností a zkušeností (pokud se chceš v provozu pohybovat).

                      Proto vystavuješ všechny okolo rizku pokaždé, když se v provozu budeš pohybovat. Oni tě neznají, stejně tak neznáš ty je, proto všichni doufáte, že se budete řídit určitými pravidly. Takže každý potenciálně ohrožuje všechny ostatní. Proto by i každý měl předpokládat, že se kolem něj budou dít i pro něj riskantnější situace. Kdo toto nepředpokládá, nemá za mě v provozu naprosto co dělat.

                      Rozdíl je právě v těch schopnostech. Každý má dle rozdílný pohled na to, co je pro něj bezpečné a nebezpečné. To, co tu předvádíte, akorát ukazuje, že nemáte páru, co se dá s kolem a motorkou dělat, jak se na nich v provozu jezdí a jaké jsou jejich výhody a nevýhody.

                      Safa ve svých videích ukazuje, že ví a umí. Dokonce na tomto videu nikoho neomezil, natož aby někoho ohrozil. Někoho nejspíš vyděsil, to jedině.

                      Takze minimalne ohrozuje toho, co ho nataci.

                      Když pominu, že nemáš páru, co znamená ohrožení a pleteš si ho minimálně s potenciálním ohrožením, přední jezdec rozhodně nikoho neomezuje a neohrožuje, pokud se nesnaží vybrzďovat. Na okruhu má přední přednost před zadním, v provozu tohle řeší vzdálenost mezi vozidly.

                      Navíc nemáš důkaz, že by Safa na tomto videu porušil něco jiného než nedání znamení o změně směru jízdy (což ostatně neudělala přibližně polovina vozidel ve videu). Vše ostatní je jen vůj názor a tvůj pohled, nic víc.

                      Je tak velmi vtipné, jak se tu snažíš/te vést křížovou výpravu, ale jen s tím, co se vám hodí, ne se skutečnými fakty.

                      Btw je super, že zmiňuješ zrovna horolezce. Jen ti trochu nedochází neporovnatelnost pouhého koníčku pro pár zainteresovaných s jízdou v provozu.

                      0 13
                      • skaj  

                        To co je „co je pro něj bezpečné a nebezpečné“ jak pises, ale nema v provozu narok vyhodnocovat nejaky Safa, ani Skaj, nebo Krejza. Uplne bez ohledu, co na kole umi nebo neumi, jaka akceptuje osobni riziko atd. jsou jasne dana pravidla, jak se ma chovat – pravidla silnicniho provozu. Tyhle pravidla UMYSLNE porusuje a nasledkum sveho chovani vystavuje lidi, kteri si jeho porusovani pravidel nevybrali. Mimochodem, ty zcela evidentne ani nepoznas, co vsechno porusuje, takze si to pojdme sepsat:

                        1. prejizdeni z pruhu do pruhu bez udani smeru
                        2. nedodrzenim bezpecne vzdalenosti – odrazit se za jizdy od nakladaku opravdu nezahrnuje dodrzeni bezpecne vzdalenosti, dtto chytit se zadni kliky dveri jedouciho auta
                        3. nevenuje se plne rizeni, minimalne pri chytani se toho zebriku, kliky auta – v tehle rychlosti fakt nema pustit riditka – staci aby tam lezel klin z nakladaku co nema sanci videt
                        4. projizdi prostredkem mezi jedoucimi auty velmi natesno
                        5. nekolikrat udela mysku do cesty autu, co se chysta zmenit pruh a blika dlouho pred tim, nez mu vjede do jeho pruhu a donuti ho manevr prerusit
                        6. Kdyz se nacpe pred bilou cisternu, tak ho donuti jit na brzdy.
                        7. neustale jede nesmyslne kolem stredove cary (coz jeste beru jako to nejmensi)

                        Chapu, ze kdyz neznas ani pravidla, mozna ti to prijde v pohode. Jenomze tohle neni o nazoru – ale o faktech. A faktem je, ze pravidla za to kratke video porusal v podstate porad a to umyslne a vedome. A nejenom ze porusoval pravidla psana, ale i ta nepsana – ze se jezdi predvidatelne, ze se nejezdi na hrane, ze jezdis defenzivne a nechavas ostatnim prostor na chybu – protoze podle dodrzovani takovych pravidel se pozna dobry ridic. Ne podle toho,. jak umi krouti volantem/riditkama (i kdyz si to hodne tupcu mysli).

                        Navic, ten dem*nt tam ani nahodou nejede stylem – sice porusuju pravidla, ale prolitnu kolem tak rychle, ze nez se nekdo lekne jsem pryc. Spoustu lidi omezil, spoustu lidi ohrozil. Jede na uplne hrane, kdyby nekdo udelal byt sebemensi chybu, ma problem.

                        Mimochodem – ty se umis, asi dobre, vozit na motorce, ale ubral bych s machrovanim o tom, jak ostatni nevi jak se da jezdit na kole – spousta lidi tady to vi o moc lepe nez ty. Popravde, na tomhle Safovo videu nevidim nic jezdecky mimoradneho, co bych treba ja osobne nezvladnul (narozdil od jinych jeho videi). Tady jen jede jako uplny picus.

                        To prirovnani ke konicku je trefne – on totiz predvadi konicka „jezdit jako zm*d v provozu“. S normalnim provozem to nema nic spolecneho. A holt jsou lide, co nepotrebujou pri vykonavani sveho nebezpcneho konicka jeste ohrozovat ostatni na silnici – chapu, ze to pro tebe zni prekvapive:)

                        2 1
                        • Coural  

                          To co jsi popsal v bodech, mi dělají řidiči naprosto běžně při průjezdu Prahou. Myšky bez použití směrovek, nedodržení bezpečné vzdálenosti, nevěnování se řízení a telefonování za jízdy, vybržďování. Ale čeští řidiči moc jezdit neumí a dělají to i sobě navzájem. Pak se snaží vše řešit zbytečnou agresivitou.

                          1 2
                          • skaj  

                            Ano, kazdy kdo tohle dela je trouba. Nekdo jednou za cas udela chybu (a je to uplne normalni) a spacha prestupek. Pak takhle jezdi nekdo umyslne a vedome – to je idiot. No pak se najde pripad, co se natoci, jak behem peti minut spacha tohle vsechno umyslne a mnohokrat opakovane za sebou a publikuje vse na youtube – ten uz je korunovanej… Kazdopadne, na tomhle videu vsichni jako Safa nejedou. A to ani priblizne, vidim tam spoustu sporadanych ridicu, co mu davaji prostor, ac by vubec nemuseli. Dokonce jsou nekolikrat donuceni, resit nasledky jeho jizdy za nej.

                            BTW. jen bych chtel videt, jak se ti ridici za jizdy chytaji za auto a odstrkuji aby te predjeli. To se ti deje fakt bezne?:)

                            2 0
                            • Coural  

                              Že ty sis vybral ten jeden bod, co v autě nefunguje :-)

                              Taky moc nechápu, proč to dal na Trubku, není to nic čím by se měl chlubit. Ale nějaké ohrožení tam nevidím. Asi 3× někoho omezil a řidiči to sice museli řešit, ale nebyly to nijak kritické situace.

                              1 0
                              • skaj  

                                Vybral jsem si umyslne ten nejhorsi, to je jasny:) Presne ten, u ktereho si po zhlednuti rikam, ze kdokoliv to videl take a pritom je schopen jeho jizdni styl jakkoliv hajit, musi mit v hlave duto prazdno…

                                Jinak v aute jich nefunguje vic. Treba tri auta vedle sebe, nebo pousteni riditek (coz se rizenim jednou rukou na volantu fakt srovnat nejde).

                                2 0
                                • liborg1982  

                                  Tři auta vedle sebe: Být předjížděn, když zrovna předjíždím (na obyčejné cestě) jsem párkrát viděl a jednou i zažil. Nepřekvapivě v Polsku.

                                  1 0
                                  • tsunami  

                                    Silnice Praha-Kolín, úsek u Plaňan – docela častý způsob předjíždění.

                                    0 0
                                  • skaj  

                                    Tak samozrejme jsem to taky videl. Ale Couralovi to delaji ridici naprosto bezne pri prujezdu Prahou:)

                                    0 1
                                    • Coural  

                                      Zajímalo by mě, kde jsem to napsal? O třech autech vedle sebe jsi začal ty a později.

                                      0 0
                                      • skaj  

                                        To co jsi popsal v bodech, mi dělají řidiči naprosto běžně při průjezdu Prahou.

                                        To teda neplati? Tady tvrdis, ze z nich nefunguje jen jeden pro auta:

                                        • Že ty sis vybral ten jeden bod, co v autě nefunguje :-)*

                                        Tri vedle sebe v mych bodech jezdi od zacatku. Ty se na ne odvolavas. Kazdopadne pokud si myslis neco jineho nez pises, tak se v tom pak blbe vyzna….

                                        0 0
                          • Fazzy  

                            No jen doufám, že to neni argument pro to, že je to tak v pořádku :)

                            0 0
                        • Krejza  

                          Tohle je právě rozdíl mezi tím, kdo umí jezdit a chápe, co je v reálných možnostech jeho samého, ostatních řidičů a toho, co zákon upravuje, a tím, který vidí zákon jako svatý grál a nějaká doporučení expertů jako jeho prováděcí vyhlášku.

                          Tam, kde zákon upravuje určitá pravidla pro všechny, nepsaná pravidla tohle pouze rozšiřují, ale nemusí platit pro všechny řidiče a rozhodně neplatí pro všechny situace. Stejně tak zákon neplatí na všechny situace, které se dějí, mohou a budou dít.

                          O tom, co je pro koho na silnici nebezpečné a rizikové v první řadě rozhoduje řidič (já, Safa, a i ty bys měl – nikdo jiný to za tebe totiž neudělá).

                          1. Tohle jsem psal, asi jsi to „přehlédl“.
                          2. Jo, odrazit se od auta bych nechal na závody, ale když to on chce riskovat. Nedodržení bezpečné vzdálenosti můžeš aplikovat na naprostou většinu aut z videa a navíc je to hodnota v praxi použitelná pouze při nehodě – dokud nedojde ke srážce, byla vzdálenost dodržena.
                          3. Kdyby, kdyby....... Řízení se plně věnuje, vnímá provoz, jeho účastníky a reaguje na ně.
                          4. A?
                          5. Tohle neudělal na celém videu jedinkrát, tak sem dej příklady, čas, kdy si myslíš, že to udělal.
                          6. Opět špatně. Nevidíš brzdová světla a cisterna stále jede rychleji než bílé auto v pravém pruhu, které nebrzdí brzdami, možná jen motorem.
                          7. Kolem strředové čáry jede kvůli své bezpečnosti a rychlosti změny pruhu. Dále tak mnohem lépe vidí ostatní účastníky. Tohle bys ale věděl, kdybys měl něco najeto jednostopým vozidlem rychlostí vyšší než ostatní účastnici provozu.
                          8. Když už jsi u výčtu chyb, bylo by dobré zmínit i chyby a prohřešky ostatních. Především Golf ke konci videa.

                          Je jezdit a vozit se. Očividně se jen vozíš, když máš potředu jízdu jiného takto rozebírat a potápět. Akorát tím dokazuješ, že opravdu nevíš, jak se jedna stopa pohybuje v provozu.

                          Jo, a dobrý řidič se pozná podle toho, že umí více než jen pár obecných doporučení, umí vyhodnotit aktuální situaci a podle toho určit, jak pojede. Ne se jako přizdisráč schovávat za jeden jediný způsob.

                          0 12
                          • orm  

                            Nechtel jsem se zapojovat, ale ty jsi slusne mimo. Nechtel bych te potkat v provozu at bys jel na cemkoliv.

                            5 1
                          • MavasH  

                            Takže řidiči, co jezdí na dálnici v protisměru, jsou vlastně úplně v cajku, protože oni sami prostě jen danou situaci nevyhodnotili jako „nebezpečnou a rizikovou“?

                            0 2
                            • Krejza  

                              Pro hloupé tedy sečteme 1+1:

                              O tom, co je pro koho na silnici nebezpečné a rizikové v první řadě rozhoduje řidič při dodržení zákonem daných podmínek.

                              Dále je rozdíl v míře nebezpečnosti, ať již v rámci zákona či mimo něj.

                              0 2
                              • vaclaw  

                                Hele tohle asi neokecáš. Tak znovu… předpokládá, že nikdo neudělá žádnou nečekanou reakci a zároveň že nikdo nebude nečekaně reagovat přímo na něj (např. lekne se, nestihne dobrzdit atd). Když k tomu přičteš možnost technický závady a nečekaný situace (např. díra na silnici, olej atd) tak riziko karambolu a následný řetězení událostí v jeho důsledku je prostě citelně větší, než když jedeš spořádaně u kraje a svoje adrenalinový choutky si ukájíš třeba v bikeparku. Jestli tohle nechápeš, tak se na mě nezlob, ale na silnici nemáš co dělat. A nejhorší na tom je, že takhle riskuje cizí zdraví kvůli pár kačkám od sponzorů protože lajky…

                                4 0
                                • Krejza  

                                  Ano, předpokládá, že nikdo neudělá nečekanou reakci, ale má na to svůj pohled založený na dlouhodobých zkušenostech. Stejně tak bere v potaz další potenciální rizika. Tohle sám píše v komentářích pod videem.

                                  Z mé vlastní zkušenosti vím, že každý má jiný pohled. Pro jednoho nebezpečí a zaručeně adrenalin, pro druhého naprosto klidná jízda bez jediného nebezpečí.

                                  To, co mě tu s.re a co rozporuji, je omezený pohled některých jedinců, viz. zaručené přestupky Safy, ke kterým ovšem chybí důkazy. Nebo těžko pojedeš spořádaně u kraje, když jsi rychlejší než ostatní apod. O jiné kultuře jízdy v cizí zemi nemluvě.

                                  0 4
                                  • vaclaw  

                                    Jeho videa prakticky nesleduju, ale v těch pár, co jsem viděl, vždycky udělal nějakou prasárnu že se vecpal před auto nebo mezi ně nebo tak něco, kde řidiče nutil k rychlejší a zbrklejší reakci, a to prostě bezpečný neni. Pokud jezdí tak, že ostatní neomezuje, tak ještě budiž (i když pořád je riziko pádu a nebezpečný situace pro auta okolo), ale pokud tím omezuje ostatní nebo spoléhá na jejich reakci, tak to v pořádku být nemůže. A o jiný kultuře pak vypovídá troubení ostatních účastníků provozu.

                                    1 0
                                  • skaj  

                                    Hele byl jsem linej ti to vypisovat, ale tvoje „Viz. zarucene prestupky Safy“ me popohnalo reagovat. Nejsou nijak imaginarni, ty je jenom nechces, nedokazes, nemas mentalni kapacitu videt a pochopit.

                                    1. sam pises ze prestupek dela, takze to mame prvni zaruceny
                                    2. zcela jasny prestupek nedodrzeni bezpecne vzdalenosti. Ten se fakt nevyhonocuje v praxi podle toho, zda se nehoda stala. Az za tento prestupek dostanes opravnene pokutu treba v Rakousku, pochopis. Na jeji vyhodnoceni jsou tabulky zohlednujici rekacni dobu, rychlost, viditelnost, vahu soupravy atd. vubec nic imaginarniho. Navic on neni na hrane, ale daleko za ni.
                                    3. nevenuje se plne rizeni, ono to ani pri chytani se nakladaku v tehle rychlosti nejde, ze jo (ano, i zbytecne jezdeni s jednou rukou na riditkach je povazovano za nevenovani se rizeni, koukni se nekdy to, za co dostane cyklista pokutu, kdyz se kvuli tomuhle vyseka)
                                    4. Jak a? Tohle je prestupek jako vysity. Nebo ono se predjizdi tak, ze jedes prostredkem? Nebo si udelas imaginarni pruh? Nebo motorka a kolo muzou prostredkem mezi jedoucimi auty a maji vyjimku? Sorry, ale tady neni prostor k diskuzi o tom, zda se o prestupke jedna nebo ne.
                                    5. cas 1:11, auto blikalo a zahajilo manevr cca o 5 vterin drive, musel zabrzxit, kdyz uvidle cyklistu, jak se mu tam nacpal. Tohle se opakuje i dal, zbytek jsem linej hledat. Prestupek jak vysitej.
                                    6. koukni se na kola, zcela evidentne ho svym podjetim donutil korigovat rychlost. Ano, brzdova svetla nevidime, tohle tezko 100% rozhodneme. Ja mam jasno, tohle je prasarna, kterou udelat nemel.
                                    7. nehlede na tvoje neustaly hloupy machrovani a predpoklady o ostatnich, neustala jizda na kole v tomhle miste je podle pravidel silnicniho provozu prestupek, at si teoretizujes jak chces. (a ano, sam ho v tomhle pripade beru jako relativne maly, nicmene neoddiskutovatelny)

                                    Takze si to shrneme, ty ani v klidu z koukani na video nepoznas prestupky. Blby, ze se citis na to byt schopny je vyhodnocovat v provozu.

                                    Mimochodem, tahle veta je perla:

                                    „O tom, co je pro koho na silnici nebezpečné a rizikové v první řadě rozhoduje řidič při dodržení zákonem daných podmínek.“

                                    V kombinaci s tim, ze i ty alespon jeden prestupek vidis (a pokud nejsi uplne mimo, tak sis prave precetl i o rade dalsich), dokazal bys vysvetlit, jak je to se Safovo jizdou pri dodrzeni zakonem danych podminek? Protoze podle me je tohle video krasnou ukazkou praveho opaku. Safa se rozhodl, co je pro koho na silnici nebezpecne a rizikove v prvni rade dle sveho ega a kasle pri tom na zakonem dane podminky. A na to, jak od zacatku pisu, rozhodne narok nema.

                                    1 1
                                    • Krejza  
                                      1. Ano, o přestupek jde. Přesto stačilo pár minut a otázka na googlu, aby bylo jasné, že v Mexiku si se směrovkami hlavu nelámou.
                                      2. Pochop už konečně, že Safa nejel v Rakousku nebo u nás, ale v Mexiku. Nevypadáš, že se orientuješ v jejich zákonech o provozu na pozemních komunikacích ani v reálném řešení jejich přestupků. Kdyby ano, mluvil bys konkrétně k dané zemi.
                                      3. Nevěnování se řízení, protože se nedrží oběma rukama. To se nedržíš ani ty, když ukazuješ změnu směru jízdy. Napadlo tě někdy, že třeba tímto příkladem si zákon sám sobě protiřečí?
                                      4. Lane splitting/filtering ti nic neříká. U nás to legální není, ale až na pár individuí s tím řidiči problém nemají. Spíše naopak, ochotně pouštějí. V Mexiku za určitých podmínek legální je. Vztahuje se spíše k motorkám, pravda. Nicméně proč by neměl k rychlému cyklistovi?
                                      5. Děláš si prdel? Rozsvítila se mu obě světla, s největší pravděpodobností brzdová, Takto se znamení o změně směru fakt nedává.
                                      6. Rozdíl v rychlosti záznamu kamery a otáčení kol, resp. děr v discích. Změny se dějí behěm celé doby, co cisternu předjíždí. Jestli na tomhle stavíš žalobu, tak jsi hodně naivní :-D
                                      7. a) ČR vs. Mexiko. Jseš si opravdu tak jist, že je to v Mexiku přestupek?
                                        1. Zákon je kolikrát v přímém rozporu s tím, co je bezpečný pohyb po silnici. Především, pokud se týká jízdě při pravém okraji, na který tímto narážíš. Toto dává smysl, pokud jsi výrazně pomalejší než ostatní vozidla, což zákon předpokládá. Už ale nepočítá s tím, že budeš stejně rychlý nebo rychlejší. V takovém případě je pak použití celé šířky silnice ve tvém směru více než vhodné.

                                      Už jsem ti to psal výše – očividně máš zákon jako svatý grál, nikdo jsi neporušil zákonná nařízení a nedopustil ses tak přestupu, když tu takto ryješ. Těžko uvěřitelné, ale třeba možné.

                                      „O tom, co je pro koho na silnici nebezpečné a rizikové v první řadě rozhoduje řidič při dodržení zákonem daných podmínek.“

                                      Chceš mi snad říct, že jako řidič nevyhodnocuješ rizika a možnosti, jak tato rizika eliminovat? Že není na tobě, ale na zákonu, jak se budeš v dané situaci chovat?

                                      Ano, jeden jediný reálně prokazatelný a řešitelný přestupek je opravdu jen nedání znamení o změně směru jízdy ( a to u nás v ČR). Ostatní tebou uvádění příklady jsou buď úplně mimo nebo jako přestupky neprokazatelné.

                                      Zajímavé je, že ten nejlépe zaznamenatelný, rychlost (průměrná 67 km/h na celém úseku videa, kdy je pravděpodobně nejvyšší povolená 40 km/h, přestože ostatní auta jedou odhadem kolem 50 km/h), vlastně vůbec nezmiňuješ.

                                      Vším, co tu píšeš, mi dáváš najevo, že nemáš nejmenší ponětí o jízdě jednostopým vozidlem v provozu rychlostí vyšší než ostatní účastníci provozu. Tím s tebou končím, přizdisráči.

                                      0 8
                                      • Cyklofanatic  

                                        Jen tak letmo jsou prolétl tady diskuzi. Škoda jen, že si tak nadáváte … Jsou tam určitě argumenty od obou i dalších k zamyšlení. Co bych ale řekl, že silniční zákony se v zásadních věcech v různých zemích moc neliší, rozdíly jsou spíš v té represivní části a samotný styl jízdy je dán taky kulturou a celkovým temperamentem. Je třeba zajímavý, že vždycky mě všichni varovali před jižními zeměmi, ale třeba v Itálii si cítím v autě i na kole bezpečněji než u nás. Samozřejmě v Asii a J. Americe to je asi trochu jiný kafe.

                                        0 0
                                      • skaj  

                                        Vis, odvaha ci prizdisractvi se v zivote neprojevuje prasenim v provozu a riskovanim za ostatni, kteri si to nevybrali.

                                        Osobne za sebou mam (a asi i porad delam) mnohem nebezpecnejsi veci nez Safa predvadi na tomhle videu. V lezeni, na kole, atd. Jen pritom nepotrebuji omezovat ani ohrozovat ostatni lidi kolem me. Bylo by mi to tak nejak hloupy, i kdybych je jen neumyslne vydesil, natozpak omezil ci ohrozil. (Pro pomalejsi, nikde nerikam, ze se mi to nestalo. Jen to nedelam umyslne ciste za ucelem natoceni videa a pak to nebeham obhajovat na net). Chapu, ze to pro tebe zni jako novy koncept, a zda se, ze (snad) zatim mimo tve mentalni kapacity, ale treba na to nekdy prijdes. Ono to trochu souvisi s vnimanim sveta kolem sebe a respektem k ostatnim. Ale holt ne vsem je shury dano.

                                        6 0
      • jIrI___  

        Tarzan hodně dobře… Ten by si rozvozem na kole pro Wolt solidně vydělal :)

        0 0
      • mr.garisson  

        Mě docela dostal ten kokos, co blikal doprava jel doleva a málem tam borca ostrouhal v průběžným pruhu. :D Každopádně takhle zezadu to párkrát vypadalo hodně na hraně. Ale u nás věřím, že by to nedopadlo dobře, těch vychovávačů je až moc na to, aby se dalo jet takovým stylem.

        0 0
        • Esi  

          Jo vychovavacu je dost, muže ho sundat klidně i někdo jen proto ze ho prehledne nebo nestihne zareagovat. Tímhle stylem další vyvhovavače zbytečně vytváří, stejne jako vytváří kolizni situace a do provozu to proste nepatří. Tohle je přesně ten způsob jízdy kvůli kterému jsou cyklisti v provozu za kreteny.

          3 0
          • gerrard  

            Životnost borca s takovým stylem jízdy bych viděl v ČR tak na měsíc na Jižní Moravě a Olomoucku tak na týden.

            0 0
            • mr.garisson  

              Asi tak. Spoustu diskutujících se nedokáže odpoutat od myšlenky, že jinde se prostě jezdí jinak a zrovna v Mexiku se nad takovou jízdou nikdo moc nepozastaví.

              0 2
          • mr.garisson  

            U nás je problém ten, že už jenom fakt, že seš cyklista, tak se k tobě automaticky chovají s despektem. A je fakt jedno, jakým stylem jezdíš.

            1 2
    • psbiker  

      Co si myslíte o tomhle extempore, podle mě tam postarší silničář vjel, ale nevím co si mám myslet, z videa nejde nic poznat.

      https://www.facebook.com/…88102005073/?…

      0 0
      • Polka  

        Hezká brněnština :-) Byla to možná tady ta křižovatka v Žebětíně. Co si o tom myslet, no stává se to bohužel dost často, tohle konkrétně jsem viděl vícekrát u starších lidí, kdy uplně na klid vjedou z vedlejší do hlavní…snad i kdyby tam jel kamion.

        1 0
        • Fazzy  

          Naposled sem to videl ted o vikendu. Auto, i kdyz jelo pomalu, muselo dobrzdit temer smykem. Ale elektrocyklistum na tom neprislo nic zvlastniho, oni sou proste na vylete a jedou..

          2 0
        • gerrard  

          Posledni dobou mam pocit ze jihomoravani jsou takovi nejvic napruzeni. Vsude jinde jsou lidi vic v klidu a min duleziti.

          0 0
      • jIrI___  

        Tohle nedání přednosti při odbočování vpravo je naprosto typické pro dvě zcela odlišné skupiny cyklistů – jednak vylítání silničáři ve věku těsně nad hrobem, kteří na kole jezdí šedesát let a nejsou schopni se přizpůsobit neustále se zvyšujícímu provozu na silnicích a jednak cykloturisté na elektrokolech, kteří tak tak zvládají to kolo udržet na silnici a absolutně nevnímají okolí. A pak jsou města jako třeba Prostějov, kde všichni cyklisté žijí v domnění, že před auty mají ve městě přednost kdekoliv a kdykoliv .)

        0 2
        • psbiker  

          Proto vždy okázale dávám přednost, i když bych se třeba vlezl, obávám se nebezpečí tzv. vychovávačů.

          1 0
          • mr.garisson  

            Já se spíš bojím vychovávačů, co nedávají přednost mě. Například z prava nebo když tam mají stopku. :)

            2 0
        • Aviatik  

          Tohle pozoruju bohužel často, že si cyklisti při odbočování doprava myslí, že nemusí dávat přednost, páč kolo je tak úzký, že se vejde vždycky. Přiznávám se, že s tím souvisí jediný případ, kdy jsem nechal prchlivost cloumat svým majestátem natolik, že jsem ****** za řidítky vykropil ostřikovačem – jestli mi to někdo naslepo, bez náznaku rozhlédnutí, pošle z vedlejší pod auto, a ještě se bude vztekat, že jsem si na něj dovolil zatroubit, tak nebudeme kamarádi. Pokud někdo v takové situaci řekne něco jako „sorry, jsem debil a posral jsem to“, tak jsem ochotný odpustit hodně, ale držkování v situaci, kdy bylo na místě se omluvit, vážně ne.

          1 2
          • orm  

            Vidis ja se setkavam s tim, ze ridici aut nedavaji prednost cyklistum z prava, protoze si myslej, ze jsou cykliste pomali a ze to stihnou.

            3 0
      • Krejza  

        Přesně tak. Z videa jde poznat akorát roztržka mezi dvěma řidiči, ne skutečná situace.

        Úplně klidně mohl cyklista vjet na hlavní dost před řidičem auta a tomu se nelíbílo, že následně musí cyklistu předjet.

        0 0
        • mr.garisson  

          No jde o to, jak mu tam vjel. Jestli mu to poslal metr před nárazník, tak by dostal trubku aj ode mě a to jsem cyklista.

          0 0
          • Krejza  

            Samozřejmě. Ale to na videu není, je tam jen rozčílený řidič osobního auta někde daleko od křižovatky. Důkaz řádný, ale tady už mají borci jasno.

            0 0
      • mr.garisson  

        Podle mě ten borec prostě nedal přednost v jízdě vozidlu na hlavní a vůbec neví, která bije. Na druhou stranu těžko soudit, když nemáme např. záznam z palubní kamery, co je škoda, protože to video dělal řidič toho osobáku a bylo by hned jasno.

        Jak to popisuje autor videa, tak mu to tam cyklista poslal na kraj, ale mohla úplně s přehledem nastat situace, že by jelo něco v protisměru a na hlavní už by to nemusel dobrzdit.

        0 0
        • gerrard  

          Víš prd co se přesně stalo. Z videa je jasné, že točvolantovy stálo za to zastavit, jít se dohadovat a ještě to točit na video. Za mně jasný úchyl onanující sám nad sebou a je potřeba to tak brát.

          3 2
          • esmo  

            Podle mě jsou oba mimo, s ani jedním bych nešel na pivo.

            1 0
          • mr.garisson  

            Vždyť píšu, že vím prd, jak to bylo. Z videa je tam jenom jedna výpověď situace a navíc cyklista tvrdí něco o chodníku, tak to bych docela zpozorněl. ;)

            2 0
          • psbiker  

            Ano, dohadovat se z důchodcem na kole, který třeba mohl udělat chybu, abych si to mohl natočit na mobil a chlubit se na nějakém úchylném fejsbůku není zrovna projev psychické zralosti, hodné dospělého svéprávného člověka.

            5 0
          • Fazzy  

            Že každej, kdo se potřebuje prezentovat tímhle stylem je idiot, je jasný. Nicméně, přestože nevíme co se přesně stalo, tak cyklista nijak zvlášť neargumentuje proti idiotově „obvinění“, a pokud sem dobře slyšel, tak i souhlasí s tím, že mu tam vjel, „ale jel při tom u kraje“. Takže bych si v tomhle případě troufl tipnout, že samolibý idiot se zřejmě rozčiluje právem.

            0 0
    • mastihuba  

      V sobotu sem jel po dlouhé době atobusem… na 6km ohrozil 5 cyklistů, dva přišpendlil k obrubníku že museli zastavit a jedna musela uhnout mimo silnic aby ji nesrazil, zato mu nějakej vystupující klučina nablil na místo pro kočárky … rok zase nemusím jet busem, tak je v zásadě všecko cajk… řekl bych že stav se spíš zhoršuje, ale nijak dramaticky.

      1 0
      • mikub  

        A poslal jsi zaměstnavateli dotyčného alespoň názor na to, jak se jeho zaměstnanec chová? Zrovna u autobusáka mi to přijde fakt vtipný, není problém zjistit, kdo řídil…

        4 0
        • horolezec  

          To by bylo určitě na místě. Náprava ovšem nebude jednoduchá, neb najít náhradu (nedejbože kvalitnější) za tohoto nevybitýho vymatlance, je jako hledat jehlu v kupce sena. Bohužel, a když mu sáhneš na prachy. Co udělá? Půjde jinam.:(

          0 0
          • mikub  

            Šetřit se musí. Na prémie klidně sáhnou. I blbý pětikilo je motivace se na tohle vykašlat. Když si stěžuje cestující (a né přimáčknutej cyklista), je to vždycky lepší.

            Ono je možné poslat stížnost na magistrátního úředníka (kterej tu dopravu objednává). Ten může taky chtít sjednat nápravu.

            Řidičů je sice málo, ale imbecila, kvůli kterému musíš pořád něco řešit a obhajovat se objednateli, taky nechceš.

            4 0
        • Jezevec70  

          Autobusáků je bohužel tak málo, že to jeho zaměstnavatel moc řešit nebude. :-(

          Všechny firmy mají podstav a zoufale shání řidiče.

          0 0
      • nooski  

        Takový typický autobusák.

        1 1
        • ladys  

          Zmetci, dnes mne před sebou hnal asi 2km :D Ne byl slušnej a nechtěl mne ohrozit. Zatím nedorazili turisti z Prahy a není horko, tak mne všichni objíždějí z uctivé vzdálenosti :)

          0 0
      • matbiker  

        Když jsem dnes jednomu zabouchal na čelní na sklo, co jako dělá, když mě oprasil na kreditku, tak mi ukázal fakáče. Tak jsem mu aspoň hodil chrchla na sklo. Typický buranský autobusák, podbradek, těžká nadváha 55+ let. Zmerd jeden

        1 1
        • adam1  

          Měl ti ukázat pérko :)vsadím se že pinzetové :))

          0 0
        • esmo  

          Já bych měl strach, že by mi toho chrchla vrátil :D

          0 0
    • HonzaRez  

      Tohle nejspíš patří sem, běžná záležitost…

      https://tydenikpolicie.cz/…trolejbusem/

      0 0
      • gerrard  

        Naděláš, mně dnes vlezl pod auto mimo přechod borec s kočárkem a druhým fakanem za ruku. Já chápu vylaktátované matky, které mají pocit, že tím že porodily sou tak nějak něco víc, ale co ***** vede borce k tomu napochodovat bez rozhlédnutí přímo pod přijíždějící auto, to mně hlava nebere.

        1 0
        • mr.garisson  

          Slyšel jsem o studii, kdy i u mužů se dá rozjet laktace za určitých podmínek, tak možná byl v programu pro kojící muže. :)

          0 0
          • jmaselnik  

            byl o tom i dokumentární film, myslím, že se to jmenovalo „Junior“ ;-)

            1 0
    • Jenda  

      Mě přijde že se to v globálu mírně lepší, lidi fakt pochopili že je odstup vhodný. Občas někdo nedá takový jak bych si představoval (a jaký by měl) ale většinou to není nebezpečné. Občas mě někdo objede těsněji, pokud mám šanci si s ním promluvit slušně mu vysvětlím že to už nebylo ani příjemný ani bezpečný. Ve valný většině případů to končí omluvou že to dotyčný/á neodhadl. Stejně tak se snažím ale i já jakožto pumpička vyjít autům vstříct a ukazuju jim že mě můžou už předjet. Většina řidičů pak poděkuje. Začal jsem celoročně blikat a jezdím do práce ve viditelnym osvětlení bo jako řidiče mě celočení cyklisté děsí a serou zároveň.

      Ale pak je občas den, který si zovu kokotday a to je neuvěřitelný. Tejden nic a pak během jedný cesty potkám klidně 3–4 debily který předjíždí vysloveně nebezpečně a agresivně.

      Ale jak na kole tak v autě jezdím dost defenzivně a nemám konflikty, stejně tak když někde udělám blbost tak mi nedělá problém se omluvit a klidně se omluvím i když vím že něco nebyla moje chyba ale když to tomu druhýmu udělá radost, proč bych mu jí neudělal. Zejména ve vztahu pumpička točvolant mi to přijde jako lepší než verbálním konfliktem točvolanta utvrdil v jeho názoru na pumpičky.

      No ale posledně mě nějakej biorobot jedoucí ze šichty z Lega předjížděl přesně v týhle zatáčce kde na těch šrafech jsou ještě balisety tak to mi bouchly saze a vypálil jsem za ním. Bohužel do kopce jsem ho nedohnal ale i on se snažil a tlačil auta před sebou co to šlo.

      Jo a autobusáci – to je jinej živočišněj druh povětšinou. V klidu se jim snažím vysvětlit, že když mě srazí, tak přijdou o papíry a tedy i o práci. Tak nějak jsem zjistil, že to je jeden z mála argumentů který jsou schopni pochopit. Bílododávkáři nepochopí ani toto ;-)

      8 0
      • adam1  

        Jsme zřejmě stejná krevní skupina?:))

        Já dávám všem kteří se ke mě /nám chová/jí slušně, tolerantně a s respektem /pokorou palec nahoru.

        “Jo a můj kuchař dává do zaječí paštiku mandle”:))

        0 0
    • adam1  

      Ty komentáře to je mazec:)))O lidech kteří si vše natáčejí si myslím svoje :(

      https://fb.watch/kcvPUjnDrN/

      0 0
    • Aviatik  

      Připadá mi, že se to v průměru zlepšuje, o to víc vynikne každý bezohledný řidič. Zmenšil se počet těsných předjetí (i když nedávno mne zavřel v pravotočivé zatáčce teréňák táhnoucí za sebou vozík na přepravu auta), zato opakovaně, a to i jako řidič, pozoruju čím dál větší počet lidí, kteří jsou úplně na prášky z představy, že by měli kvůli někomu zpomalit a musí za každou cenu předjíždět. Možnost, že bych kvůli cyklistovi na chvilku zpomalil a předjel ho až v místě, kde je výhled, není očividně započítána do rozhodovacího procesu, opakovaně potkávám řidiče, kteří jsou při předjíždění cyklisty schopni ohrozit protijedoucí auto, až to na mne působí dojmem, že nejdřív začnou předjíždět a až potom přemýšlí, jestli to vůbec jde.

      4 0
      • psbiker  

        Ohrožení protijedoucího při předjíždění cyklisty už jsem taky párkrát pozoroval. To jsou 2 věci a nejednou, dodržet bezpečnou vzdálenost a sledovat i provoz v protisměru, to už někteří držitelé oprávnění nezvládají. Tady je na místě nejet s kolem po bílé čáře a zabránit tak ohrožení všech přítomných a páchání nebezpečného přestupku, nic naplat.

        2 1
      • bara2  

        Taky jsem si všimla, že při předjíždění cyklisty sice často dodrží nějaký odstup, ale klidně předjíždí v zatáčce/před horizontem, aniž vidí, jestli něco nejede v protisměru. Někdy přemýšlím, co udělá, když se tam něco vynoří, jestli to stáhne na mě, nebo do toho půjde hrdě čelem. Těch, co v nepřehledném místě zpomalí a vyčkají, až vidí, jestli mají prostor, je minimum.

        4 0
    • 123J  

      Dnes mně v Chomoutově točvolant v černé ovci lízl zrcátkem, jel jsem těsně u krajnice do protivky nic nejelo.

      0 0
      • adam1  

        S tím nic neuděláš :( je to o výchově v rodině a všechno se to rodí v porodnici :))

        6