Cannondale Habit Carbon 2

Přidat foto

Proč černá? Protože se mi prostě líbí.:-D

Měl jsem zprvu nasazen stříbrný představec, ale nezdálo se mi to, takže jsem nasadil černou klasiku :-D

Tenhle představec se mi prostě děsně líbí, je to dobře udělaný šperk! :-)

Největší spokojenost!

Nějakej ten další šperk...:-)

Pohodlí! :-)

Aby to k tej černej ladilo :-)

Výkon!

Zvláště je řešen hlavní čep, kde je zadní savba u středu v jednom kuse a zasazena do vnitřku mufny. Skvělé řešení proti vniku nečistot spolu s gumovým blatníčkem, snad to Amíci řádně otestovali a budou držet na krut i ložiska!

Grip!

Prostě klasika z Anglie s trialovými kořeny!

Váha sakum prdum složenýho kola s pedály

Alu 7075 CNC 32z převodník od Force, vzpěra zadní stavby s omotávkou na berany - ticho!

Tak mám za sebou takovej moc hezkej vejkend… V sobotu se mi narodila dcerka, již druhá :-D A v neděli jsem konečně pořádně otestoval a doladil novej bajk, než se mi domů vrátí holky a já opět vyměním řidítka za madla kočárku…:-D

A teď ten příběh, na který všicí čekají…:-) Předchozí Giant Trance X 29 sloužil skvěle bez mála 4 sezóny, ale na letošním Blinduru na Lipně, na poslední osmé RZtě to v něm začlo jaksi lupat. Doma jsem shodil kliky, že bude střed KO a co nevidím… Za tlumičem, podél sedlovky, po obou stranách prasklina… Reklamace, nový rám, ideální příležitost kolo prodat a pořídit něco nového!

Chtěl jsem prostě jen změnu, udělat si radost, zkusit trochu prostornější kolo, které se mi prostě musí líbit a budu mít k té značce nějaké sympatie. A tak začal výběr. Líbil se mi od YT model Jeffsy Core 2 na hlíně, jenže nebyl skladem. Také mě co se rámových vychytávek s geoškou zaujal TREK Fuel EX 8 Gen 6, ale vzhledově mě to k němu zrovna moc netáhlo… Super slevy na samotné rámy i kola měl Spešl, jenže Stumpjumper se mi prostě nelíbil, i když to kolo musí fungovat skvěle. Spectral od Canyonu se mi nějak okoukal a navíc mě štvala dlouhá sedlovka u rámu v Lku. CUBE měl super poměr cena/výkon, ale nerozdýchal bych hadice a bowdeny skrz hlávko, to fakt ne. Navíc, prostě CUBE, to vás za srdce nechytne… A pak se mi líbil právě Cannondale Habit, který je takový neokoukaný. Varianta LT 2 (Long Travel) na hlíně se zdvihy 150/140 s Lyrikem a tlumákem s expanzkou a nebo za stejné peníze klasická varianta CARBON 2 se zdvihy 140/130, s Pikem a malým tlumákem, ale na krásném celokarbonovém rámu. Obě dvě kola sdílejí stejný rámový koncept, rozdíl je pouze ve zdvihu vidlice a zdvihu tlumiče (47,5mm vs 55mm) a já si řekl, že zkusím ten karbon s malými zdvihy, který mohu upgradovat, když bych to chtěl více zendurizovat..:-) Navíc jsem si teď zvykl být naklepanej jako řízek z gravelu, takže malé zdvihy na fullu pro mě i tak budou balzámem! :-D

A teď k samotnému kolu… Celé jsem to odstrojil, posundaval OEM komponenty, výplety a tak dále, ty jsem nahodil na Gianta, který šel do světa a já skládal dle chuti nové kolo… :-) Originál zůstalo akorát odpružení, přehazka a bohužel sedlovka (OneUp 210 z Gianta má menší průměr, já nechtěl cpát do karbonu redukce).

Rám: Je moc hezky zpracovaný, karbonová zadní stavba, vahadlo z hlíny, má vnitřní vedení DirectLine, takže se brzda tahala jedna radost, UDH patka rámu, BSA střed,… Není to žádné pírko, ale rozhodně nemám strach, že by to pode mnou ruplo, karbonem se nešetřilo..:-)

Geometrie se mi líbí, hlava stejná jako Giant – 65,5°, parádně kolmá sedlovka 77,5° – tu měl předchozí model Habitu nepříjemně položenou, trochu vyšší střed oproti Giantu, což je super, reach 475mm, takže prostoru habaděj, ale žádný extrém, vysoký stack 641mm – konec komínu pod představcem :-), sedlovka dlouhá 445mm – to je horní limit, rád bych v budoucnu lehkou OneUpku 210 :-), zadní stavba 440mm a rozvor 1237mm.

Komponenty: Výplety vozím již skoro tři roky, napletl jsem si je na nábojích Hope Pro 4, cvrček maká bez přeskoků stále skvěle, ráfky předek od DT XM481, zadek EX511, niple Sapim Polyax Secure a drží to jak skála, dostalo to celkem dost nažrat, párkrát nepěkná hrana, ale patky furt rovné a výplet se prostě nehne, niple nepovolují! Vložka jen na zadku – Tubolight Insert EVO SL, mlíko Stans, pláště obyč EXO, na prdeli dvousměs. Brzdy od Hayes vozím již rok a je to prostě paráda, nic jiného už nechci, ta lehkost páky a neměnný krok, to je prostě hrozně návykový. Sedlo od Chromagu, něco to váží, ale je pohodlné, všude pěkně měkoučké, nebolí to ve stehnech, na dovádění v lese celkem podstatná věc. Klacky taky Chromag, aby to nějak ladilo :-) mají vysokej rise 35mm, takže kokpit dole na hlávku, všecky podložky nad. Přestavec Burgtec – cena nesmysl, ale mě se prostě hrozně líbí, nějakej ten šperk na kole musí přece být..:-) Vyměnil jsem akorát 50mm za trochu kratší 42,5mm, protože prostoru mám dostatek, řízení se trochu zostřilo, ale rychle jsem si zvykl, výhoda kratšího je v prudkých pasážích, navíc hlava není extrémně položená, přední kolo se furt zatěžuje krásně. XT řazení, je to přesný a kvaltuje to parádně o mraky kvaltů nahoru a o dva dolů na jeden cvak. Kazeta zatím stará SLX, v budoucnu bude XT, protože gramy! :-D Pak jsem si udělal radost a koupil nové XT kliky – tady jsem trochu váhal, rám má udávanou řetězovou linku 55mm, s origo Deore klikama bylo ale brutální křížení na největším pastorku, zkusil jsem svoje staré SLX kliky s řetězovkou 52mm, křížení lepší, mezera mezi převodníkem a rámem byla 2–3mm, takže jsem nové XTčka objednal s 52mm chainlinem. Pedály vozím již dva roky nové Atlasy, noha na nich drží skvěle, mají skvělý tvar a perfektně rozložené piny, kupodivu furt drží celkem mělké závity pro piny, ale vakl v ose tam už je, asi pořídím nová futra.:-) Z nového Pika jsem měl zprvu trochu obavy, základní Charger RC již není to, co býval, ale odladil jsem tlak, odskok, přidal dva tokeny a v lese jsem byl překvapen, vidle maká pěkně, je tichá, nemá vakl (grrr, FOX), oproti předchozí FOXce 36 Rhythm prozatím nepociťiju, že bych si pohoršil. Se základním tlumičem Deluxe Select+ C1 jsem si musel trochu pohrát, díky většímu pákovému poměru rámu foukám 210psi, kdy jsem na 25% SAGu. Musel jsem to narvat maximálním množstvím tokenů do pozitivky, byly tam dva, přidal jsem další dva, aby to bylo ke konci trochu progresivní. Na můj vkus by mohla být trochu vyšší pomalá komprese. Kolo jsem navážil tak jak je na foto s pedály 14,55Kg, prostor ke snížení váhy tam jistě je.:-)

A jak to jede? Parádně! :-) Je znát celkově delší kolo, mám plno prostoru v kokpitu, je to prostě lepší, stabilnější..:-) Teď mě štve, že jsem vždy jezdil menší Mkové rámy..:-) Rozvor není díky celkem konzervativní hlavě (na dnešní poměry:-)) a malému zdvihu vidle velký, furt se s kolem krásně manipuluje, kolo hnedka reaguje a při šlapání se neutápí ve velkých zdvizích. Kupodivu vzhledem k delší zadní stavbě jde krásně na zadní a chce hrozně do vzduchu! Trochu jsem se bál menších zdvihů, ale na trailech co nejčastěji jezdím využívám plně zdvih s malou rezervičkou, lehký doraz pociťuji jen při nepovedených přestřelech na placku, protože to nějak víc letí:-D Zadní HorstLink stavba maká prostě skvěle! I s tím základním tlumičem je to krásně citlivý a prostě parádně odlazený, ani nevím, jak to správně popsat, prostě se to tak nějak pěkně chová:-D Rozdíl oproti virtuálu od Gianta pociťuji ve výjezdech, tam kde Giant při šlapání trochu tuhl, Cannondale furt maká. Tím se trochu ztrácí energie, ale zase to prostě lépe kopíruje terén…

A nějaká negativa? Rozhodně to není nijak extra tiché kolo, zadní stavba je hodně vysoko, řetěz na ní při zařazeném nejmenším pastorku skoro leží, ve větším „ratatata“ prostě řetěz dost bouchá o vzpěru s gumovou ochranou. Tady ale bude asi trochu zvukový rozdíl v ťukání řetězu o karbon vs o hliník..:-D Možná jsem tomu trochu víc napomohl právě tou menší řetězovou linkou klik, kdy jde řetěz více podélně se vzpěrou zadní stavby. Někdy zkusím na test 3mm podložku mezi kliku a střed, jestli bude rozdíl. Taky mohu zkusit namísto 30z převodníku 32z, vytunit lépe ochranu řetězovky a holt posílit více nohy.:-)

Tak snad budu s kolem dlouhodobě spokojený a nepřekvapí mě žádná nepříjemnost! :-)

  • Červen 2024 – Nějak moc mě znervózňovalo, jak využívám na 100% zadní zdvih, takže jsem z tlumiče vyjmul 7,5mm podložku na redukci zdvihu, nyní zdvih tlumiče plných 55mm, zadní stavba má zdvih plných 140mm – tedy z toho mám LT verzi. Foukám jen o malinko méně, SAG vzhledem k 55mm zdvihu tlumiče nyní vychází cca 22%, nyní to chodní pěkně a rezervy mám spousta, ke konci zdvihu je znát nárůst progrese na kinematice rámu. S vidlicí jsem prozatím spokojen, chodí moc pěkně, 140mm dostačuje, uvidíme časem, jestli budu chtít upgradovat předek na 150mm s Lyrikem a trochu tím zagresivnit kolo… 30z Shimano převodník jsem vyměnil za krásnej 32z CNC převodník od Force, 50g dole, víc místa po řetězem, takže jsem si mohl dovolit omotat vzpěru zadní stavby omotávkou na berany, kolo je teď parádně tiché a těch 32z budu muset holt nějak ušpalat. :-)

(vloženo 10.6.24)

benobiker benobiker
Ohodnoť bajk: (4.9  / 26 hlasujících)
Značka Cannondale
Model Habit Carbon 2
Modelový rok 2023
Velikost L
Hmotnost 14,55
Rám Karbon
Vidlice RockShox Pike Select C1, zdvih 140mm, 44mm offset, DebonAir+, Charger RC tlumení, Boost pevná osa 15x110mm
Tlumič RockShox Deluxe Select+ C1, 210x55mm, zdvih zadní stavby 140mm
Hlavové složení Integrované
Kliky Shimano XT FC-M8100, 170mm
Středové složení Shimano XT BB-MT801 (73mm BSA domek)
Měnič Shimano XT RD-M8100-12s SGS
Řazení Shimano XT SL-M8100, objímka, 12s
Převodník Force NW DM SH 30z, Alu 7075
Kazeta Shimano SLX CS-M7100 10-51z, MicroSpline
Řetěz Shimano SLX CN-M7100 Sil-Tec 12s
Náboj přední HOPE Pro 4, 32děr, 110mm x 15mm
Náboj zadní HOPE Pro 4, 32děr, MicroSpline, 148mm x 12mm
Brzda přední HAYES Dominion A4 - Stealth Black/Grey, 4 písty, kotouč Magura Storm HC, 6 děr, 203mm
Brzda zadní HAYES Dominion A4 - Stealth Black/Grey, 4 písty, kotouč Magura Storm HC, 6 děr, 203mm
Brzdové páky HAYES Dominion A series - Stealth Black/Grey,
Ráfek přední DT Swiss XM 481 29", 32 děr, 30mm vnitřní šířka
Ráfek zadní DT Swiss EX 511 29", 32 děr, 30mm vnitřní šířka + vložka Tubolight Insert EVO SL
Dráty Sapim Race 2-1,8-2, niple mosazné Sapim Polyax Secure
Pedály Race Face ATLAS 2022
Řídítka CHROMAG OSX 35, sežíznuto na 770mm šíře, 35mm rise, 5° Up 8° Back, Alu 7050-T6
Představec BURGTEC Enduro MK3 35, 42,5mm délka, kovaný a následně CNC opracovaný Alu 6061-T6
Sedlovka Cannondale DownLow Dropper, 31,6mm, 170mm zdvih
Sedlo CHROMAG Lynx DT 2022
Pláště MAXXIS Assegai 29 x 2,50 EXO/TR/3C MaxxTerra WT předek, MAXXIS DHR II 29 x 2,40 EXO/TR/DC WT zadek

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
benobiker
benobiker

3.7.24 12:04

kolo.bazar: Ahoj, Jj, převodník vypadá moc hezky udělanej a jop, všiml jsem si – made in czech :-) Za ty peníze jsem fakt neodolal, dal se koupit za 4 stovky. :-) Zdá se, že to nohy zvládají.:-D

Reagovat
kolo.bazar
kolo.bazar

3.7.24 09:42

Moc pěkné kolo i důvody, proč jsou věci tak jak jsou. Podobně jsem Habita přes zimu stavěl přítelkyni a ta je z něj nadšená :) Ji už čeká jen update brzd, respektive brzdových pák a časem přechod na Sram pohon.

Radost mi u tebe udělal Force převodník, který (jako jednu z mála věcí) nedělají v Asii, ale hezky česky je pro ně v Martinicích vyrábí kluci z Manobike. Pět bodů!

Reagovat
benobiker
benobiker

12.6.24 19:40

mirorek2: Nekaž mi radost:-D

Edwin: Díky! Jooo, zatím je to vklidu, snad to tak zůstane:-D

Reagovat
Edwin
Edwin

11.6.24 12:17

Pěkný to máš a gratuluju k dcerce no 2. Ať dělají radost ;)

Reagovat
mirorek2
mirorek2

11.6.24 11:02

Jsi asi jediný člověk, kterému odpustím fakt hodně (z mnoha důvodů) nesnášený Cannondale, takže tak :-D

Ať to líce a zase na podzim RyS?

Reagovat
benobiker
benobiker

11.6.24 07:15

MirosPikos: Hehee:-D U mě ve sklepě jsi vždy vítán:-D

Filipes: Hodnota stacku pro mě není zas nějak zásadní údaj, jen s ní musím počítat, protože ovlivňuje reach podle nalazení kokpitu, který si dycky ladím tak, aby mi byl příjemnej. Takže co se výšky týče, u Giantu jsem měl skoro 2cm podložek pod, tady nemám žádnou, prostě to tak vyšlo. Kdybych dával řidítka s nižším risem, cpal bych pod zase podložky a zkracoval si tím reach… Navíc mám takovej pocit, že řidítka s větším risem prostě lépe makaj… Mno a pláště, mě nepřijdou EXA zrovna moc endurový, to beru spíš DD bočnice, mám tam DHR a Assegaie, protože chci, aby to drželo a brzdilo, dvousměs na zadku celkem jede, nepotřebuju měkká lepidla a ani na to tak netlačím, že bych si někdy řekl, že mě EXA omezují. Kolo mám prostě na zábavu, kdy v největší míře dojedu autem pod kopec a tam to hobluju nahoru a dolů, žádné hltání kilometrů a delší projížďky s tím neplánuji, to bych si jinak koupil XCčko.

Theedge: Jo, dobrej nápad, to možná zkusím, jen mě asi nemine ten 32z převodník, páč teď prostě není moc místa pod řetězem na nejrychlejším kvaltu:-/ Tohle Amíci nevychytali…

Reagovat
theedge
theedge

10.6.24 18:45

Canon sice není moje oblíbená značka, ale krásnej pohřebák – ty já rád :-)

Zadní stavbu omotej omotávkou na berany s nějakým vhodnám povrchem, je tam celkem výběr. Něco to vydrží a krásně to zatlumí.

Reagovat
filipes
filipes

10.6.24 18:35

Hodně vysoký stack je asi aktuální moderní trend geo… k tomu 35 rise na řidítkách. 640 na Lkovém kole a vidlí jenom 140 jsem ještě neviděl, ale trend to je-bude.

Jenom je trochu s otazníkem nižší zdvihu trail bike a v podstatě enduro pláště. Mám to podobné (aktuálně DHF maxxgrip + Dissector maxxterra s lehkýma insertama), z kopce super, ale oproti rychlejším plášťům ze s rovinatých trailů stala nuda. A z kopce mi začínají chybět zdvihy…

Fotky a story super! Dcery jsou NEJ :-)

Reagovat
MirosPikos
MirosPikos

10.6.24 12:42

Máš to pěkný Tomíku, hezčí jak tvý svědomí ale ne tak hezký jako tvůj sklep :D Umět jezdit na kole, tak bych si hned udělal taky nákou radost.

Reagovat
benobiker
benobiker

10.6.24 12:09

wilda81: Díky moc! To víš, je to černý, jako moje svědomí! :-D

Reagovat
wilda81
wilda81

10.6.24 12:07

Parádní pohřebák. Gratulace ke kolu i dceři! ;)

Reagovat
benobiker
benobiker

10.6.24 11:26

LM: nene, do karbonu to nemlátí, prostě do tej gumy dál. Guma tam je po celé délce ze zhora. Řetěz je furt odsazen od výřezu viz foto, je otázka, jestli by ty další 3mm posunuté vně nějak pomohly… Ono to mlácení není nějak brutální, prostě jen je to slyšet v bordelu, no.:-)

TK75: Hele, já zkoušel i 35mm představec, ale to bylo až moc ostré, cukalo to s tím… V kombinaci s né moc položenou hlavou je to pak až moc ostré řízení… Pak to jde tak trochu proti sobě, když máš zase línou, položenou hlavu, oživíš to krátkým představcem, ale zase je předek hrozně daleko a špatně se zatěžuje.:-)

Aduldinho: Díky! :-D

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

10.6.24 11:16

Parádní Hábit, to posviští! 5*! ;-)

Reagovat
TK75
TK75

10.6.24 11:11

No pěkně …krasavec velkej

Kratkej predstavec je supr, presnost a dokonalost.Teda když to nejni ještě moc slack :)

Reagovat
LM
LM

10.6.24 11:04

Nemlátí ti řetěz v tomhle místě přímo do karbonu? To nevypadá, že by to kryla ta gumová ochrana…

Reagovat
benobiker
benobiker

10.6.24 10:57

Mě ovál neláká, jsem konzerva a chci mít převodník pěkně kulatej :-D

Reagovat
LM
LM

10.6.24 10:51

Pěkný.

Pokud ti už teď řetěz víc mlátí, tak bacha na ovál převodník. Na Spectralu CF jsem zjistil, že v nejužším místě 32z AB oválu (kliky v mrtvém bodě) se mi řetěz otírá o tu gumovou ochranu zadní stavby i v klidu na montážním stojanu :-O

Sundávat to nebudu ale musím to častěji kontrolovat…

Reagovat

Další galerie z kategorie

krtex 2
Čuli 5
Kysky 24
iKuba 18
Perna-81 8
Barcak 2