Wilier 110 FX custom

Přidat foto

Na galerii Naše biky to zatím není, musím si najít čas a nafotit kolo pořádně.

Takže zatím jen úvodní fotka.

Cíl „full s teleskopkou a pedály pod 10“ se nakonec změnil na „full s teleskopkou a pedály nad 9“.

Základem je rám Wilier 110 FX s váhou bez tlumiče 1.600 g ve velikosti S a novým custom lakem. Rám disponuje UDH patkou pro Transmision, ale v rámci honění gramů a upotřebení domácích skladových zásob dostal zatím klasiku AXS X01 s lehčí přehazovačkou.

Váhu 9,23 kg s pedály zajistí záplety EIE Ultralight s karbonovými dráty a EIE MTB nábami (987 g).

S odolnější variantou EIE zápletů (na fotce) s dráty CX Ray a nábami DT 180 EXP je váha 9.47 kg.

Původní hlavový úhel 69 stupňů se podařilo zkorigovat vidlicí 110 mm a otočným flipchipem tlumiče na modernějších 68 stupňů. Jsou i progresivnější rámy, ale zároveň spousta výrobců zůstává pořád v kategorii XC(M) na 69 stupních.

Kolo každopádně v porovnání s našimi HT BMC Twostroke (67 stupňů) nepůsobí méně stabilně. Úhel hlavy v reálu ještě snižuje sag tlumiče po zatížení sedla.

Pro dosažení nízké váhy bylo nutno pečlivě vybírat další komponenty, jako například řídítka Darimo, celokarbonové sedlo Prologo NDR, teleskopku Fox Transfer SL, kotouče Galfer Road nebo pedály Look X-TRACK carbon-ti. Samozřejmostí jsou všechny šroubky v titanu.

Váhu snižuje i tovární race verze plášťů Tufo XC 14 s hmotností okolo 615 g.

Kolo už má za sebou pár maratonů včetně závodu Českého poháru XCM. Zatím pod jezdkyní 55 kg funguje parádně. Letos jsme potkali na závodech 2 stejné rámy provozované několik sezon bez problémů bajkery okolo 90 kg, takže subtilnost a nízká váha rámu není na úkor spolehlivosti.

(vloženo 10.9.24)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
tomaschek
tomaschek

11.9.24 20:21

UDH od modelového roku 2023

Reagovat
vrawer
vrawer

11.9.24 17:57

Bike moc pěkný, nevím jaký je průměr sedlovky, ale 9point8 dělá teleskopky s offsetem 25mm, možná by to Tvé paní pomohlo. kdysi jsem to řešil na biku mojí paní, sehnal jsem tel. sedlovku Giant také s offsetem.

Reagovat
boo-beek
boo-beek

11.9.24 17:09

Hele, jestli to s kombinací Fox / RS chápu správně, je to rám s UDH a imperial rozměrem tlumiče? Když jsem to kolo lehce prohnal googlem, našel jsem Fox nebo RS Monarch… Proč tohle někdo dělá? :D

Reagovat
TheJD
TheJD

11.9.24 10:14

tomaschek: Mas pravdu, ze delka posedu bude stejna (obdobna), ale pozice sedla vuci stredu nikoliv. Ta bude na kole s ostrym STA mnohem vice vepredu.

Reagovat
tomaschek
tomaschek

10.9.24 21:10

Moderní geo 67/75 na BMC má delší horní trubku, která v délce posedu maže narovnanější sedlovku.

Výsledkem je sedlo stejně vzadu na obou kolech.

„Silniční“ posed nevozí „za každou cenu“, ale proto, aby vůbec mohla jezdit a závodit. Z jiné pozice sedla ji bolí kolena, harmstringy, záda. Změnu okamžitě pozná. Když posunu sedlo o 1 cm dopředu a neřeknu, po minutě jízdy si stěžuje, že je něco jinak a jede se jí blbě :-)

Má s tímhle „silničním“ posedem medaile z republiky a Evropy Masters, letos odjetou plnotučnou Salzku 210/7000. Roční nájezd okolo 10 tkm. Takže dost praxe na to, aby věděla, co jí sedí.

kajto: Ne, nezvedá. Vyjede na fullu stojky, které já nedávám na HT :-))

Malý kvíz – které kolo je čí?

Reagovat
Georrge
Georrge

10.9.24 17:42

kajto: jestli má tohle STA 73,5 a sedlo jí vychází takhle vzadu, tak na moderní geo by nemohla sedět vůbec :) pak se samozřejmě nabízí otázka, proč u MTB dělat za každou cenu posed jako na silničce, když dnes je posed na MTB úplně někde jinde, ale je to profík, tak hádám že ví co dělá.

Reagovat
kajto
kajto

10.9.24 17:36

Kolo hezký,váha supr,jenom ta geometrie.Jestli to mělo STA 73.5 a ještě si to ve předu zvednul…se to musí zvedat.Rám je u kola základ ,já bych tam dal něco modernejšího z dílny ICAN :-D

Reagovat
Peslezedirou
Peslezedirou

10.9.24 15:24

O bimechanice jesm nic nepsal, hezký bike, tak není třeba řešit ;)

Reagovat
cekanka
cekanka

10.9.24 14:56

Luxus. Těším se na komplet galerii :-)

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

10.9.24 14:21

Prosím pak nahodit na focení ty modré gumy! ;-)

Reagovat
tomaschek
tomaschek

10.9.24 14:09

Polepy na vidli i tlumiči jsou stejný oilslick jako kazeta a řetěz, jen to v tomto úhlu světla není vidět… snad pak v galerii.

Kombo Fox/RS je vynucená volba. Tedy vzadu, kde RS nedělá tlumič v těchto připojovacích parametrech. Jinak by tam byl.

S foxkou SC factory jsme si vepředu dlouhodobě nerozuměli. Sid SL je za mě jiná liga. Váhou už ne, vlastnostmi a cenou pořád.

Gumy XC 14 střídám – mám je v modré, černé a béžové. Za mě béžová sluší kolu nejvíc, ale to je věc vkusu každého soudruha ;-)

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

10.9.24 14:01

Moc pěkný kousek! Tome, povedlo se pekelně! ;-)

Reagovat
tomaschek
tomaschek

10.9.24 14:00

Ze stejného důvodu nebudeme dávat delší představec.

Už tak je o 1 cm delší než na HT :-)

Reagovat
TJK
TJK

10.9.24 13:57

pujdu asi proti proudu ale oproti puvodnim kolim mam designove vyhrady… ram s vidli jeste OK ale kazeta uz to barevne rozbiji, RS vs. FOX taky vizualne strasne velky rozdil a skinwall gumy tomu nesedi uz vubec a pusobi to tak nejak neuklizene… komponentove nejak neni co vytknout… vybrano vsechno co byva pod sklem v policce „the best of the best“ :-DDD

Reagovat
tomaschek
tomaschek

10.9.24 13:46

Sedlo možná neladí oku, ale je nastaveno přesně podle biomechaniky jezdkyně – úspěšné závodnice. Má to tak na všech kolech – silnici, gravelu, HT i fullu.

Třeba HT BMC Twostroke je geoškou hodně progresivní XC rám a sedlo má stejně vzadu.

Potřebuje šlapat před sebe, ne pod sebe. Jinak trpí kolena, záda. Třeba já to mám přesně naopak :-)

Na silnici to skryje offset, ale teleskopka se s offsetem nedělá. A větší závodní rám než „S“ není na 163 cm řešení. Vozím ho i já se 173 cm.

Nakonec ani takto není sedlo upnuto mimo vyznačené rozpětí stupnice na ližinách.

Reagovat
MARET
MARET

10.9.24 13:34

krasavec!!!

Reagovat
Peslezedirou
Peslezedirou

10.9.24 13:26

TK75: mně jen přijde okometricky, že bych to dal naopak, sedlo by zůstalo nastaveno stejně podle stehení kost :-)

Reagovat
Dave76
Dave76

10.9.24 13:08

Luxusní kolo i váha.

Reagovat
TK75
TK75

10.9.24 13:07

Peslezedirou: dneska s tím výběrem co hrdlo ráčí co se tyce geo, mi prijde úplnězbytecny nastavovat něco otacením zámku sedlovky atd :))

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

10.9.24 12:53

Parádní!

Reagovat
J1RKA
J1RKA

10.9.24 12:47

nadhera, tesim se na dalsi fota

Reagovat
Peslezedirou
Peslezedirou

10.9.24 12:19

Nezkoušeli jste otočit sedlovku, zámek opačně?

Reagovat
Peslezedirou
Peslezedirou

10.9.24 12:17

Podobně si představuji budoucí kolo pro sebe, na celodenní jízdy, ale s více tučnými komponenty a váhou do 11,5 kg. Moc hezká stavba…

Reagovat
Georrge
Georrge

10.9.24 12:09

A hlavne dej delsi predstavec.

Reagovat
tomaschek
tomaschek

10.9.24 11:43

Představec je –16, mám nachystaný stejný –27, kterým dostanu výšku rodel na úroveň HT BMC 100 mm.

Reagovat
Pi†el
Pi†el

10.9.24 11:42

Asi začnu taky krást.. :D

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

10.9.24 11:42

Pěkná mašina. Ovšem nastavit trošku sportovnější posed pro menší postavu je v tomto setupu se 110 mm vidlicí de facto nemožné. Jedině osadit vlaštovky vzůru nohama :-) .

Reagovat
tomaschek
tomaschek

10.9.24 11:40

Kocers: ten rozpočet právě žádná hrůza… rám jsem vychytal ve výprodeji, i s custom lakem vyšel na 35. Pár komponentů už doma bylo nebo se posunulo z našich HT, které jsou pořád závoďáky č. 1.

V ceně nových komponentů to bude do 150 s XTR brzdami, které nejsou vidět :-)

Předozadní pozice sedla – Míša měří 163 cm, ale potřebuje dlouhý posed. Já to mám se 173 cm přesně naopak, i na S rámech mám sedlo úplně vepředu :-)

Reagovat
kocers
kocers

10.9.24 11:28

Luxusní a nekompromisní střela. Tady se opravdu nešetřilo. Celkem by mě zajímal rozpočet :-)

Jediná věc co mě dráždí, je předozadní pozice sedla, ale chápu, že ti to tak prostě vychází.

Reagovat
Lachtis
Lachtis

10.9.24 11:24

Wow, k tomu neni, co dodat.

Reagovat

Další galerie z kategorie

DePaX 5
Barcak 3
Mr_Mertic 13
easyrider 19
Jan D. 3
Derwen 8